Mijn lieve levenslustige Border Terrier reutje Terry heeft zich geblesseerd bij het rennen achter een balletje aan. Hij zakt sindsdien door zijn achterpoten. Na overleg met mijn dierenarts ben ik vanmorgen ben ik bij de Uithof in Utrecht (op Neurologie) geweest. Daar constateerden ze een hernia. Ze hebben me Prednisolon meegegeven, en het devies om hem voortaan geen onverhoedse of gedraaide bewegingen meer te laten maken (dus niet los rennen), geen trappen meer te laten lopen (dus niet meer mee de bergen in), enzovoorts. Dat voor een hond van nog geen 5 jaar, van een sterk ras...... Ik was erg uit het veld geslagen. Gelukkig is mijn eigen dierenarts (die ook een Border Terrier heeft) optimistischer over zijn vooruitzichten, maar het blijft afwachten.
Mijn vraag aan jullie: wie heeft er ervaring met wat een (daarvoor gezonde, en jonge) hond na een hernia (en na een rustperiode) nog wel en niet kan ? Hoe voorzichtig zou ik moeten zijn ?
Weten jullie effectieve behandelwijzen (anders dan opereren) voor hernia ? Heeft er bijvoorbeeld iemand (goede of slechte) ervaringen met orthomanuele artsen, of met acupunctuur ?
Alle tips zijn welkom ! Alvast bedankt
Regine from the Border
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jonge sportieve hond met hernia. Wat nu ?
Moderator: moderatorteam
-
Regine from the Border
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Terrier
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mijn Teef Sam, nu 5 jaar, heeft 2 jaar geleden een rug hernia gehad, niet vreselijk extreem, maar toch, op dat moment wat ze 7 weken drachtig en dat heeft er wel mee te maken gehad, dat en een stomme sprong van een stoep af.... ik heb haar de laatse weken van haar dracht heel rustig gehouden, hoewel je niet alle sprongen kunt voorkomen...na het nest weer rustig conditie opgebouwd, ze heeft daarna nog twee keer wat last gehad... maar niet ernstig oid... ik fiets nu niet meer met haar, op een of andere manier durf ik dat niet, verder tja... ze heeft nergens last van...ze doet alles gewoon..rennen, springen enz... maar goed... de hernia die zij had, stond ook echt mede ivm haar dracht...
ik heb zelf geen ervaring met een operatie... ken wel een paar verhalen, en die wisselen, ken er 1 en dat is prima verlopen... maar dat was ook een hond waar het echt bij moest anders kon hij gewoon echt niet meer lopen... ken ook de verhalen van mindergeslaagde operaties... nog steeds zeer gevoelig, incontinent enz...
naar hoor, zo'n jonge hond zo te moeten begrensen, ik hoop dat hij er goed doorheen komt...sterkte
ik heb zelf geen ervaring met een operatie... ken wel een paar verhalen, en die wisselen, ken er 1 en dat is prima verlopen... maar dat was ook een hond waar het echt bij moest anders kon hij gewoon echt niet meer lopen... ken ook de verhalen van mindergeslaagde operaties... nog steeds zeer gevoelig, incontinent enz...
naar hoor, zo'n jonge hond zo te moeten begrensen, ik hoop dat hij er goed doorheen komt...sterkte
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
http://www.kreupeldier.nl/
Hier schijnen goede resultaten mee te zijn.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ja, dit adres zou ik je ook willen aanraden. Kennissen zijn hier erg geholpen bij de hernia van hun Duitse Herder.Benji&Brenda schreef:http://www.kreupeldier.nl/
Succes!
Groet, Sieneke
-
Regine from the Border
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Terrier
Dank voor jullie tips ! Ik heb ook nog met de herniahulplijn van de teckelvereniging gebeld (simpele logica: teckels hebben vaak hernia...) en zij kwamen eveneens met hele goede ervaringen met deze behandelaar. Dus heb ik besloten het te proberen.
Ik heb vanmorgen met mevrouw Aharon (van www.kreupeldier.nl) gebeld en wat denk je: ik kon VANMIDDAG al met de Ter terecht ! Ze heeft zijn rug behandeld en ons de nodige leefregels meegegeven waaronder rust, massage, en oefeningen. Ik ben heel benieuwd. Ze was in ieder geval optimisticher dan Utrecht. Maar ook zij was verbaasd deze klachten bij een Border Terrier aan te treffen. Nu maar hopen dat Terry zich gauw weer realiseert dat-ie een Border Terrier is en deze teckelklachten achter zich laat.....
Wordt vervolgd,
Regine
Ik heb vanmorgen met mevrouw Aharon (van www.kreupeldier.nl) gebeld en wat denk je: ik kon VANMIDDAG al met de Ter terecht ! Ze heeft zijn rug behandeld en ons de nodige leefregels meegegeven waaronder rust, massage, en oefeningen. Ik ben heel benieuwd. Ze was in ieder geval optimisticher dan Utrecht. Maar ook zij was verbaasd deze klachten bij een Border Terrier aan te treffen. Nu maar hopen dat Terry zich gauw weer realiseert dat-ie een Border Terrier is en deze teckelklachten achter zich laat.....
Wordt vervolgd,
Regine