Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
cane corso
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
cane corso
Dijkje verder op bij een huisje liep een 13 weken oude Cane Corso.
De oren en staart waren af geknipt, dat hadden ze laten doen in Italy.
Ik dacht dat het in Europa verboden was?
Ik vond het maar zonde,
Gr Bertus.
Ik vond het maar zonde,
Gr Bertus.
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn Duveltje
In Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!

Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- Mol
- Zeer actief
sorry maar daar geloof ik geen reet vanDuvel schreef:goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn DuveltjeIn Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!
dat er nog mooie cc zijn
mol

- little-wolf
- Zeer actief
ik denk dat smaken verschillen.Mol schreef:sorry maar daar geloof ik geen reet vanDuvel schreef:goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn DuveltjeIn Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!
dat er nog mooie cc zijn
mol

- Mol
- Zeer actief
little-wolf schreef:ik denk dat smaken verschillen.Mol schreef:sorry maar daar geloof ik geen reet vanDuvel schreef:goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn DuveltjeIn Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!
dat er nog mooie cc zijn
mol
heeft niks met smaak te maken, het ras in naar de knoppen klaar net zo goed als de de PC naar god is gefokt in een effetjes tijd mensen beginnen ergens aan en weten niet eens wat ze fokken
heb in het topic mollossers ook algevraag om foto´s die de fotos die ik heb geplaatst kunnen evenaren tis angstvallig stil.
mol

- cane corso
- Zeer actief
Patrick ik vindt dat je erg door dram hoor over het geen goede cc's meer.
Heb je wel eens bij de bull mastiff ring gestaan. (ja dat weet ik zeker dat je daar staat) en daar is ook genoeg bagger te zien en dit zie je ook bij de Bordeaux Dog maar er zijn nog genoeg goede cc's hoor.

Dit zijn de winnaars van de afgelopen cccn dag. En zeg niet dat dit geen CC;s zijn.
Heb je wel eens bij de bull mastiff ring gestaan. (ja dat weet ik zeker dat je daar staat) en daar is ook genoeg bagger te zien en dit zie je ook bij de Bordeaux Dog maar er zijn nog genoeg goede cc's hoor.

Dit zijn de winnaars van de afgelopen cccn dag. En zeg niet dat dit geen CC;s zijn.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- cane corso
- Zeer actief
Re: cane corso
Dit is dus de half zus van onze Alonso (dezelfde moeder)en ik ben het met Laurien eens dat het een pracht cc is hoor.idorh schreef:Dijkje verder op bij een huisje liep een 13 weken oude Cane Corso.
Ik vond het maar zonde,
Gr Bertus.
En zeker nu de oren en staart gecoupeerd zijn, ik vindt het persoonlijk geweldig al zou ik ook net als Laurien er niet zelf voor kiezen.

- cane corso
- Zeer actief
He Betus ik zag nu pas dat jij in Ovezande woont, het huis aan de bloemenstraat dat nemen we toch maar niet.idorh schreef:Dijkje verder op bij een huisje liep een 13 weken oude Cane Corso.
Ik vond het maar zonde,
Gr Bertus.

- Mol
- Zeer actief
ohhw maar dat ben ik helemaal met je eens bij de bullen loopt ook de meerderheid bagger waar je broek van fazakt honden met rimpels die ze niet eens horen te hebben als ze niet atent zijn honden met meulen als bulldoggen honden met ogen als mastino's, en bij de bordeaux dog is al sins 1995 niks meer goeds te vinden.cane corso schreef:Patrick ik vindt dat je erg door dram hoor over het geen goede cc's meer.
nou dat zeg is dus wel dit zijn geen CC kijk de linker die hond heeft over duidelijk eenn neiging tot al niet een onderbeet en een te ronde onder kaak.
het hoofd moet uit me hoofd zo 60/ 40 zij dat is deze hond niet
neem hond 2 de reu redelijk hoofd met teveel lipschedel neus rug verhouding is wel oke maar als ik kijk naar de aan zet onder kaak zou me niks verbazen als deze hond ook lichte ondervoorbeet heeft.
om over zijn voorhand al niet te beginnen nee sorry maar das bijde huilen met de pet op.
sorry hoor maar heb ze voorheen beter gezien.
wie heeft ze gekeurt?
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben je op zoek naar een huisje Deborah.cane corso schreef:He Betus ik zag nu pas dat jij in Ovezande woont, het huis aan de bloemenstraat dat nemen we toch maar niet.idorh schreef:Dijkje verder op bij een huisje liep een 13 weken oude Cane Corso.
Ik vond het maar zonde,
Gr Bertus.![]()
Op onze dijk staat er een te koop.
Ik vind de CC wel imposantehonden, ja en op een foto is het toch gokken of een CC een boven of onder bijter is, ik heb mijn handen vol aan de Saarlooswolfhond ivm gezondheid.
Verder weet ik te weinig af van de CC en gelijkende ras genoten om er een discusie over te maken, ik weet alleen dat ik het een hele mooie hond vind, en het is niet te hopen dat het ras kapot gefokt is.
Het pupje van Ovezande komt uit Italy dacht ik en ze noemde het een Italiaaanse erfhond.
Gr Bertus
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Pupje wat je gezien hebt is in nederland gefokt en geboren, maar de moeder is italiaans en de papa is jeugdwereld kamp. (zoon van die Delano
)
Mol, sorry voor het niet plaatsen van foto's, dat lukt mij niet en ik ben te lui om uit te zoeken hoe ik dat wel kan doen, maar ben blij dat Deborah de BOB en BOS heeft geplaatst! Mol, misschien zie je op de foto dingen die de werkelijkheid wat kleuren. Heb beide honden in echie gezien en was op slag verliefd; dit zijn Cane Corso's!! Keurmeester was Dhr. N. Imbimbo uit italië en die weet echt wel waar hij het over heeft!
Zou Deborah 's moeten vragen die foto van Delano te plaatsen die op de site staat van de doggenshow van 2001... je lacht je rot! Als alle CC's er zo uit zouden zien dan wilde niemand meer een CC
Maar dan heb je het wel over de CC die jij als enige en laatste echte CC in nederland gefokt is. Een foto zegt dus niet altijd alles en kan zwaar vertekenen. Vergeet trouwens niet dat beide honden op de foto nog aantal jaren hebben om tot hun recht te komen!
En als ik andere dingen lees mbt de CC lijkt het wel of die Delano een toevalstreffer is geweest ofzo... Maar echt waar, na Delano zijn er nog veel meer en mooiere CC's gefokt en zeker ook in Nederland. (maar je blijft gelijk hebben; merendeel is nog steeds bagger helaas)
ps: schijnt dat mijn Duvel de kop van Delano heeft..... Dan heeft ie iig geen uilemuil toch?
(opmerking kwam van de fokster!)

Mol, sorry voor het niet plaatsen van foto's, dat lukt mij niet en ik ben te lui om uit te zoeken hoe ik dat wel kan doen, maar ben blij dat Deborah de BOB en BOS heeft geplaatst! Mol, misschien zie je op de foto dingen die de werkelijkheid wat kleuren. Heb beide honden in echie gezien en was op slag verliefd; dit zijn Cane Corso's!! Keurmeester was Dhr. N. Imbimbo uit italië en die weet echt wel waar hij het over heeft!
Zou Deborah 's moeten vragen die foto van Delano te plaatsen die op de site staat van de doggenshow van 2001... je lacht je rot! Als alle CC's er zo uit zouden zien dan wilde niemand meer een CC

En als ik andere dingen lees mbt de CC lijkt het wel of die Delano een toevalstreffer is geweest ofzo... Maar echt waar, na Delano zijn er nog veel meer en mooiere CC's gefokt en zeker ook in Nederland. (maar je blijft gelijk hebben; merendeel is nog steeds bagger helaas)
ps: schijnt dat mijn Duvel de kop van Delano heeft..... Dan heeft ie iig geen uilemuil toch?

Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
Duvel schreef:Pupje wat je gezien hebt is in nederland gefokt en geboren, maar de moeder is italiaans en de papa is jeugdwereld kamp. (zoon van die Delano)
Zou Deborah 's moeten vragen die foto van Delano te plaatsen die op de site staat van de doggenshow van 2001... je lacht je rot! Als alle CC's er zo uit zouden zien dan wilde niemand meer een CCMaar dan heb je het wel over de CC die jij als enige en laatste echte CC in nederland gefokt is. Een foto zegt dus niet altijd alles en kan zwaar vertekenen. Vergeet trouwens niet dat beide honden op de foto nog aantal jaren hebben om tot hun recht te komen!
ps: schijnt dat mijn Duvel de kop van Delano heeft..... Dan heeft ie iig geen uilemuil toch?(opmerking kwam van de fokster!)
nou ik ben er niet kapot van en zal er niet kapot van worden sorry, en dan kunnen ze dan wel door de keurmeester geplaatst worden maar die moet wat met gebrek aan beter.
het ras is binnen een aantal jaar naar ze grootje gefokt.
waar is de bone waar is het lichaam gebleven van de honden die in het begin de CC waren kom op zeg Rommel van mijn heeft nog meer body en bone dan deze 2 exenplaren.
het moet een mollosser zijn geen terrier.
en als jou hond het zelfde hoofd type al Dalano dan mag je je eigen gelukkig prijzen want dan zit hij meer in de richting dan de meeste andere CC's
mol

- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
het zal wel aan mijn begrijpertje liggen, maar ksnap er geen jota vanidorh schreef:Net als de foto waar ik op het zwaaien ben heb jij een vaste foto van 3 honden.Mol schreef:welke hond? ik heb in dit topic geen hond geplaatst.idorh schreef:Patrick heb jij nog meer foto's van de middelste hond en ongeveer in de zelfde stand maar dan andere zijde.
Gr Bertus.
mol
Gr Bertus.

- Mol
- Zeer actief
idorh schreef:Net als de foto waar ik op het zwaaien ben heb jij een vaste foto van 3 honden.Mol schreef:welke hond? ik heb in dit topic geen hond geplaatst.idorh schreef:Patrick heb jij nog meer foto's van de middelste hond en ongeveer in de zelfde stand maar dan andere zijde.
Gr Bertus.
mol
Gr Bertus.

mol

- linda
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
daar zal ik ongetwijfelt wel ergens een foto van hebben, maar hoezo wat heeft dit temaken met de CC?idorh schreef:Dat weet ik wolfje.little-wolf schreef:das 1 en dezelfde hond bertus. dat is gomez.idorh schreef:
Ik vermeld ook de middelste foto om dat hij daar in zijn geheel met staart op staat, nu wil ik graag de andere zijde zien.
Gr Bertus.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben een beetje aan het onderzoeken dus gewoon is wat vergelijken met de CC en aan verwante rassen.Mol schreef:daar zal ik ongetwijfelt wel ergens een foto van hebben, maar hoezo wat heeft dit temaken met de CC?idorh schreef:Dat weet ik wolfje.little-wolf schreef:das 1 en dezelfde hond bertus. dat is gomez.idorh schreef:
Ik vermeld ook de middelste foto om dat hij daar in zijn geheel met staart op staat, nu wil ik graag de andere zijde zien.
Gr Bertus.
mol
Snappie
Gr Bertus.
- Mol
- Zeer actief
om eerlijk te zijn, nee snap ik dus niet de bull een een ras wat gefokt word op resensief gen en de CC op dominant gen, moet echter zeggen dat ze teveel resensief gen dominant aan het fokken zijn bij de CC wat echter niet zo hoord, dus ik zie niet gelijk de verwant schap in bijde rassen, kan me voor stellen dat je dat wel ziet om het geen wat ik boven zo juist heb genoemt.idorh schreef:Ik ben een beetje aan het onderzoeken dus gewoon is wat vergelijken met de CC en aan verwante rassen.Mol schreef:daar zal ik ongetwijfelt wel ergens een foto van hebben, maar hoezo wat heeft dit temaken met de CC?idorh schreef:Dat weet ik wolfje.little-wolf schreef: das 1 en dezelfde hond bertus. dat is gomez.
Gr Bertus.
mol
Snappie
Gr Bertus.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet ik het nou zingen of zo om alles uit te leggen.Mol schreef:om eerlijk te zijn, nee snap ik dus niet de bull een een ras wat gefokt word op resensief gen en de CC op dominant gen, moet echter zeggen dat ze teveel resensief gen dominant aan het fokken zijn bij de CC wat echter niet zo hoord, dus ik zie niet gelijk de verwant schap in bijde rassen, kan me voor stellen dat je dat wel ziet om het geen wat ik boven zo juist heb genoemt.idorh schreef:Ik ben een beetje aan het onderzoeken dus gewoon is wat vergelijken met de CC en aan verwante rassen.Mol schreef:daar zal ik ongetwijfelt wel ergens een foto van hebben, maar hoezo wat heeft dit temaken met de CC?idorh schreef: Dat weet ik wolfje.
Gr Bertus.
mol
Snappie
Gr Bertus.
mol
Ik ben in alle rassen geintereseerd, zo heb je de klasse herders en zo heb je de klasse of type molossers.
En ik bekijk en lees graag hoe de rassen ontstaan zijn uit toch wel een zelfde soort oervader van het type molosser.
Gr Bertus.
- Mol
- Zeer actief
nou bertus liever niet blijf jij maar gewoon schrijven hoor.idorh schreef:Moet ik het nou zingen of zo om alles uit te leggen.Mol schreef:om eerlijk te zijn, nee snap ik dus niet de bull een een ras wat gefokt word op resensief gen en de CC op dominant gen, moet echter zeggen dat ze teveel resensief gen dominant aan het fokken zijn bij de CC wat echter niet zo hoord, dus ik zie niet gelijk de verwant schap in bijde rassen, kan me voor stellen dat je dat wel ziet om het geen wat ik boven zo juist heb genoemt.idorh schreef:Ik ben een beetje aan het onderzoeken dus gewoon is wat vergelijken met de CC en aan verwante rassen.Mol schreef: daar zal ik ongetwijfelt wel ergens een foto van hebben, maar hoezo wat heeft dit temaken met de CC?
mol
Snappie
Gr Bertus.
mol
Ik ben in alle rassen geintereseerd, zo heb je de klasse herders en zo heb je de klasse of type molossers.
En ik bekijk en lees graag hoe de rassen ontstaan zijn uit toch wel een zelfde soort oervader van het type molosser.
Gr Bertus.
maar tis wel een beetje simpel hoe je nou redeneerd hoor, want zo simpel ligt dat niet de zelfde oervader, er zijn namelijk herder achtige die ook weer van die oertype molosser komen

mol

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="Mol
om eerlijk te zijn, nee snap ik dus niet de bull een een ras wat gefokt word op resensief gen en de CC op dominant gen, moet echter zeggen dat ze teveel resensief gen dominant aan het fokken zijn bij de CC wat echter niet zo hoord, dus ik zie niet gelijk de verwant schap in bijde rassen, kan me voor stellen dat je dat wel ziet om het geen wat ik boven zo juist heb genoemt.
mol
[/quote]
Dit snap ik dus helemaal niet ! Op welke genen wordt er geselecteerd bij de Bullmastiff en de CC ?
Types vererven niet zo eenvoudig als kleurtjes.
Over de verwantschap tussen beide rassen : ik dacht echt waar dat de 3 honden in uw onderschrift Bullmastiffs waren.
om eerlijk te zijn, nee snap ik dus niet de bull een een ras wat gefokt word op resensief gen en de CC op dominant gen, moet echter zeggen dat ze teveel resensief gen dominant aan het fokken zijn bij de CC wat echter niet zo hoord, dus ik zie niet gelijk de verwant schap in bijde rassen, kan me voor stellen dat je dat wel ziet om het geen wat ik boven zo juist heb genoemt.
mol

Dit snap ik dus helemaal niet ! Op welke genen wordt er geselecteerd bij de Bullmastiff en de CC ?
Types vererven niet zo eenvoudig als kleurtjes.
Over de verwantschap tussen beide rassen : ik dacht echt waar dat de 3 honden in uw onderschrift Bullmastiffs waren.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums