Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
carocroc
Moderator: moderatorteam
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
carocroc
Ik geef de hond nu royal canin, omdat dit bij de vorige eigenaar ook werd gegeven. Nu geven mijn ouders carocroc aan de honden, dit omdat 1 van hun honden een slechte vacht had. Dit gaat nu al tijden goed. Dit werd ook aanbevolen door de DW
Nu wil ik dit ook aan onze hond gaan geven.
Zijn jullie bekend met dit merk en van vinden jullie ervan? en wat vinden jullie van royal canin?
Als beide brokken goed zijn dan wil ik graag overstappen, het scheeld namelijk 30 euro per zak. Als Dallas goed is overgezet (en daar wil ik rustig de tijd voor nemen) wil ik ook gaan beginnen met vers vlees in het weekend.
Nu wil ik dit ook aan onze hond gaan geven.
Zijn jullie bekend met dit merk en van vinden jullie ervan? en wat vinden jullie van royal canin?
Als beide brokken goed zijn dan wil ik graag overstappen, het scheeld namelijk 30 euro per zak. Als Dallas goed is overgezet (en daar wil ik rustig de tijd voor nemen) wil ik ook gaan beginnen met vers vlees in het weekend.
Onze Bearded Dallas maakt het leven leuker.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
mijn honden deden het er eerst goed op na een aantal maanden kregen ze een doffe vacht en mijn ene hond vrat er genoeg van maar werd steeds magerder, ze hadden ook veel ontlasting ander voer genomen en het gaat nu weer prima
ik moet er wel bij zeggen dat ik ook genoeg honden ken die het er wel goed op doen, je moet het gewoon proberen, elke hond reageert weer anders op een merk voer
ik moet er wel bij zeggen dat ik ook genoeg honden ken die het er wel goed op doen, je moet het gewoon proberen, elke hond reageert weer anders op een merk voer
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
wat een prachtige honden heb jij zeg...maar dat even terzijde
Ik ga het maar gewoon even proberen, zijn we niet tevrede dan is het geen weggegooid geld, want dan geef ik de zak voer gewoon aan mijn ouders. dallas heeft nu wel een mooie vacht en dat wil ik graag zo houden vooral omdat we het willen laten groeien. ook is hij heel gevoelig, we hebben hem een paar keer wat lekkers gegeven en dat was meteen spugen.
we kijken het dus even aan, maar in elk geval bedankt voor je advies.
Ik ga het maar gewoon even proberen, zijn we niet tevrede dan is het geen weggegooid geld, want dan geef ik de zak voer gewoon aan mijn ouders. dallas heeft nu wel een mooie vacht en dat wil ik graag zo houden vooral omdat we het willen laten groeien. ook is hij heel gevoelig, we hebben hem een paar keer wat lekkers gegeven en dat was meteen spugen.
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
bij mij krijgt de oudste van 12 caracroc senior omdat hij ontzettend veel last had van zijn ontlasting en heel de buurt bij elkaar kermde als hij moest poepen, echt heel zielig was dat. sind hij caracroc krijgt heeft hij nergen last meer van gehad.
Whooper (22 maanden) krijgt Royal Canin Sesitive omdat hij last heeft van zijn huid. Hij deed het weer niet goed op Caracroc. Dus het is echt heel verschillend per hond
Whooper (22 maanden) krijgt Royal Canin Sesitive omdat hij last heeft van zijn huid. Hij deed het weer niet goed op Caracroc. Dus het is echt heel verschillend per hond
groetjes
caroline, whooper en orbis
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
bedanktselina en dallas schreef:wat een prachtige honden heb jij zeg...maar dat even terzijde![]()
en inderdaad gewoon proberen en kijken hoe je hond het er op doet
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
- Hughy
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat was pas een mooie aanbiedingHughy schreef:2 jaar geleden van royal canin op carocroc overgegaan..... had ik veel eerder moeten doen. Ze hebben een veel mooiere huis gekregen en het scheelt inderdaad de helft in prijs.
- Hughy
- Zeer actief
Podenji schreef:dat was pas een mooie aanbiedingHughy schreef:2 jaar geleden van royal canin op carocroc overgegaan..... had ik veel eerder moeten doen. Ze hebben een veel mooiere huis gekregen en het scheelt inderdaad de helft in prijs.
tsssss ik denk dat het tijd wordt dat ik een middagslaapje ga invoeren..... HUID bedoel ik natuurlijk
- Alan
- Vaste gebruiker
Ik heb May een hele tijd terug van Eukanuba overgezet op Caracroc. Dit uiteraard heel voorzichtig, slechts met stapjes van 1/5 per dag zette ik het over meen ik. Nu eet ze Chicken & Rice voor volwassenen. Waar ze het goed op doet.selina en dallas schreef:ik heb inderdaad de kip met rijst versie gekocht. Nu maar even kijken hoe Dallas het erop doet. Ik ga hem echt heel langzaam overzetten.
Om zoveel mogelijk (evt) problemen te voorkomen.
Ze is kortgeleden opeens wel veel minder ervan gaan eten, wat waarschijnlijk door de verminderde behoefte aan energie komt, doordat ze (bijna) volgroeid is. (ze is inmiddels alweer een jaar en 2 dagen oud). Aan wormen of iets dergelijks kan het waarschijnlijk ook niet liggen aangezien we haar pas nog preventief ontwormingsmedicatie hebben gegeven. Nu doen we een beetje pedigree met kip uit een versheidszakje op de bodem van het bakje om toch haar eetlust wat te stimuleren, aangezien het wel een beetje ongezond lijkt. De dagelijkse hoeveelheid wat ze normaal at, was met meer dan de helft gereduceerd. Ze eet nu wel supergretig haar bakje leeg. Nu maar zien hoe het verder gaat.
Succes met Dallas
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
ik ga Dallas binnen kort overzetten. Hij staat nu nog volledig op Royal Canin. waar hij soms minder dan de helft van eet van wat hij zou mogen hebben. Natuurlijk heeft hij ook niet echt veel beweging gehad.
Als hij een uur gelopen had dan vlogen de brokken naar binnen.
Straks is het weer loop tijd. Ik hoop dat hij snel met mij mee naar buiten toe durft.
Als hij een uur gelopen had dan vlogen de brokken naar binnen.
Straks is het weer loop tijd. Ik hoop dat hij snel met mij mee naar buiten toe durft.
- Dibbes
- Zeer actief
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Ik had mijn vier honden op Carocroc kip & rijst. Op zich was ik er erg tevreden over: prima kwaliteit voor die prijs (voor een brok dan he). Alleen kreeg Chaya huidwonden en toen ik haar op vers zette ging dat weg. Dat was voor mij een reden ze er allemaal af te halen, omdat ik me er niet meer prettig bij voelde dat merk te voeren.
Groetjes Rob
- Jorda
- Actief
vobra
Ik voerde altijd Pro Plan, maar vond de prijs nogal "overdreven". Sinds een jaar voer ik nu Carocroc Kip&Rijst 25/16 en ik ben zeer tevreden. Ze zien er heel erg goed uit en eten het graag!
Greetz van Jorda.
Greetz van Jorda.
- johanna
- Vaste gebruiker
Ik heb mijn lab jaren carocroc lam en rijst gevoerd, ze glimde altijd als een spiegel. Alleen na haar nestje was ze aan de buik en flanken zo kaal en dof en dat bleef maar duren. Ik ben toen over gegaan op farmfood en versvleesvoeding en haar vacht herstelde zich uiteindelijk. Ik weet natuurlijk niet of het herstel van haar vacht langer geduurd zou hebben als ik op de carocroc gebleven was. Ik ben nu aan de farmfood en versvleesdagen blijven hangen. Ze vind farmfood wel véél lekkerder dan carocroc!
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Slecht eten van Caracroc
Mijn pup kreeg bij de 'fokker' ook Caracroc, maar ze eet er erg slecht van. Gisteren was ze voor de eerste dag hier, toen heeft ze van haar lunch bijna niets gegeten.
Avond eten ging iets beter. En net bij het ontbijt heeft de de helft van haar bakje op.
Hoe komt het dat ze zo weinig eet, is het van de stress. We hadden de fokker opgebeld en haar broertje weigerde tot nu toe ook maar 1 brokje te eten. Niet eens koekjes :N:
Zou Xena haar voer gewoon niet lekker vinden?? Ik laat haar zometeen wel even Royal Canin proeven. En morgen even Hills Sience Plan.
Natuurlijk niet meteen over zetten
, gewoon even kijken of ze het lust
.
Hoe komt het dat ze zo weinig eet, is het van de stress. We hadden de fokker opgebeld en haar broertje weigerde tot nu toe ook maar 1 brokje te eten. Niet eens koekjes :N:
Zou Xena haar voer gewoon niet lekker vinden?? Ik laat haar zometeen wel even Royal Canin proeven. En morgen even Hills Sience Plan.
Natuurlijk niet meteen over zetten

-
kczy
- Vaste gebruiker
Re: Slecht eten van Caracroc
het is redelijk normaal dat pups niet eten als ze net naar hun nieuwe baasjes gaanPink0Pink schreef:Mijn pup kreeg bij de 'fokker' ook Caracroc, maar ze eet er erg slecht van. Gisteren was ze voor de eerste dag hier, toen heeft ze van haar lunch bijna niets gegeten.Avond eten ging iets beter. En net bij het ontbijt heeft de de helft van haar bakje op.
Natuurlijk niet meteen over zetten, gewoon even kijken of ze het lust
.
als ik jou was zou ik niet teveel gaan wisselen met voer en je zeker geen zorgen maken
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
ik voer al jaren carocroc en mijn molloser doen het er super op ook omdat er een speciaal samen gestelde brok voor dat type honden is
mijn jongste hond {de\enige die ik nu nog heb} krijgt ook carocroc met vesr heeft goede ontlasting en moet ook niet zo vaak of veel en blijft en mooi bij andere brok vielen mijn am bulldog altijd heel erg van in en bij carocroc was het altijd goed
mijn jongste hond {de\enige die ik nu nog heb} krijgt ook carocroc met vesr heeft goede ontlasting en moet ook niet zo vaak of veel en blijft en mooi bij andere brok vielen mijn am bulldog altijd heel erg van in en bij carocroc was het altijd goed
-
patricia20
- Vaste gebruiker
hier doen ze het er ook super op..
ik ben 4 jaa geleden overgestapt van royal canin naar caracroc, omdat mijn oude hond (helaas overleden) een vreselijk lelijke vacht had,en altijd spuugde,en diaree had..
dit was zo over, en zijn vacht begon te glimmen..
nu geef ik het nog steeds in de ochtend, daarbij voer ik wel kvv, en barf ik 1 x in de week,,..
spooky glimt als een tierelier,alleen chicka niet, omdat ik er heb geschoren
ik ben 4 jaa geleden overgestapt van royal canin naar caracroc, omdat mijn oude hond (helaas overleden) een vreselijk lelijke vacht had,en altijd spuugde,en diaree had..
dit was zo over, en zijn vacht begon te glimmen..
nu geef ik het nog steeds in de ochtend, daarbij voer ik wel kvv, en barf ik 1 x in de week,,..
spooky glimt als een tierelier,alleen chicka niet, omdat ik er heb geschoren
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Tip krijgt al sinds ik hem heb Carocroc. Hij vindt het lekker en ziet er goed uit, plus dat het ook erg betaalbaar is.
Dus ik blijf nog wel een tijdje bij carocroc (naast kvv en af en toe wat barf-materiaal)
Dus ik blijf nog wel een tijdje bij carocroc (naast kvv en af en toe wat barf-materiaal)
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Brigitte schreef:Ik heb 2 van de 4 honden op Carocroc Kip/Rijst staan en ben er heel tevreden over, ze vinden het heerlijk, goede en weinig ontlasting en ze zien er goed uit. De jongste doet het er weer niet goed op, die krabt en bijt zijn eigen een tierelier ervan. En de nieuweling hier gaat ook op Carocroc over.
Dat krabben en bijten op poten enzo kan dat aan het voer liggen?
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
ik ben sinds kort ook weer overgestapt op carocroc ze kregen eerst fokker maar daar hadden ze heel veel ontlasting van vinnie kreeg al van de fokker uit carocrok, maar dat was hier nergens te krijgen, nu heb ik toch een winkel gevonden in de buurt en nu zitten ze allemaal op carocroc premium en ze doen het er heel goed op en hebben nu minder en betere ontlasting