Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
E.G. doorstroom cursus
Moderator: moderatorteam
- rianneke
- Zeer actief
E.G. doorstroom cursus
Hallo allemaal,
Ff een vraagje. In september ( ja dan pas, hond is nu herstellende van kruisbandoperatie) ga ik de cursus E.G doorstroom doen bij de kynologenclub in Nijmegen. Zijn er misschien mensen aanwezig die dat daar ook hebben gedaan? Of mensen die deze cursus elders hebben gevolgd. Wilde graag weten hoe het was bevallen en hoe het examen is gegaan? Wat je moet kunnen, en of jullie daarna verder zijn gegaan met de gevorderde (VEG of zo klopt dat?) cursus? Dat wil ik namelijk gaan doen. Mensen die er ervaring mee hebben?
groetjes
rianne en layka
Ff een vraagje. In september ( ja dan pas, hond is nu herstellende van kruisbandoperatie) ga ik de cursus E.G doorstroom doen bij de kynologenclub in Nijmegen. Zijn er misschien mensen aanwezig die dat daar ook hebben gedaan? Of mensen die deze cursus elders hebben gevolgd. Wilde graag weten hoe het was bevallen en hoe het examen is gegaan? Wat je moet kunnen, en of jullie daarna verder zijn gegaan met de gevorderde (VEG of zo klopt dat?) cursus? Dat wil ik namelijk gaan doen. Mensen die er ervaring mee hebben?
groetjes
rianne en layka

Groetjes,
Rianne en Layka
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: E.G. doorstroom cursus
Ja ik heb EG, en VEG cursus en examen gedaan. Niet in Nijmegen, maar in Apeldoorn. Het is een leuke cursus als je een huishond hebt en dat je wilt dat hij naar je luisterd. Voor mij was het niet echt bijzonder, want het is een stuk gehoorzaamheid, wat ik ook in het IPO programma heb zitten met m'n honden. Je leert op de EG dat je hond kan zitten, liggen, afliggen en dat jij op een afstand van hem af staat, apporteren, volgen aan de voet komen etc. Eerst heb ik met Jessie VEG cursus gedaan, die luisterde al zo goed (was al afgericht) dus EG was veel te makkelijk voor haar. Voor het VEG examen zijn we geslaagd met uitmuntend 96 pnt. Toen heb ik Jessie stilgelegt (met pensioen) en heb ik de EG cursus met m'n Hollander Shita gedaan. Geslaagd met 90 pnt. Zeer Goed. toen ben ik gestopt en al mijn tijd op de IPO gaan richten. Maar het is een leuke cursus als je een gehoorzame huishond wiltrianneke schreef:Hallo allemaal,
groetjes
rianne en layka

Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- rianneke
- Zeer actief
Re: E.G. doorstroom cursus
Shita schreef:Ja ik heb EG, en VEG cursus en examen gedaan. Niet in Nijmegen, maar in Apeldoorn. Het is een leuke cursus als je een huishond hebt en dat je wilt dat hij naar je luisterd. Voor mij was het niet echt bijzonder, want het is een stuk gehoorzaamheid, wat ik ook in het IPO programma heb zitten met m'n honden. Je leert op de EG dat je hond kan zitten, liggen, afliggen en dat jij op een afstand van hem af staat, apporteren, volgen aan de voet komen etc. Eerst heb ik met Jessie VEG cursus gedaan, die luisterde al zo goed (was al afgericht) dus EG was veel te makkelijk voor haar. Voor het VEG examen zijn we geslaagd met uitmuntend 96 pnt. Toen heb ik Jessie stilgelegt (met pensioen) en heb ik de EG cursus met m'n Hollander Shita gedaan. Geslaagd met 90 pnt. Zeer Goed. toen ben ik gestopt en al mijn tijd op de IPO gaan richten. Maar het is een leuke cursus als je een gehoorzame huishond wiltrianneke schreef:Hallo allemaal,
groetjes
rianne en layka
Hoi,
Nou gehoorzaam is ze al, we hebben al een puppiecursus met haar gedaan. Ze kan los volgen, aan de riem volgen. ze kan zitten en af gaan. Ze kan apporteren en hier komen. Ik kan ook met me rug naar haar toe, haar laten zitten. Al moet ik zeggen dat we nu niet meer alles hebben kunnen oefenen, omdat ze dus nu met die herstellende poot zit. Toch moet ik eerst van die club EG halen voordat ik verder mag met VEG. WAt is IPO?
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
IPO is een hondensport dat bestaat uit 3 onderdelen. Speuren, appèl en manwerk. Meer info kan je vinden op bijvoorbeeld Inge's site (ook van dit forum) http://www.boxerhollander.nl/Hondensport/IPO.htm (vind je toch niet erg Inge dat ik ff een beetje reclame voor je maak
) Dit geld niet voor het ras wat jij hebt, het is voor herdershonden, dobermann, rottweiler, bouvier, etc.

Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- rianneke
- Zeer actief
hahahah dat dacht ik al ja, geld vast niet voor een lhasa apso ahha.Shita schreef:IPO is een hondensport dat bestaat uit 3 onderdelen. Speuren, appèl en manwerk. Meer info kan je vinden op bijvoorbeeld Inge's site (ook van dit forum) http://www.boxerhollander.nl/Hondensport/IPO.htm (vind je toch niet erg Inge dat ik ff een beetje reclame voor je maak) Dit geld niet voor het ras wat jij hebt, het is voor herdershonden, dobermann, rottweiler, bouvier, etc.
Leuk hoor wel om te doen.
Layka is een hele actieve levendige hond en daarom wil ik met haar op curus, ik vind het zelf leuk om te doen en zij vindt het helemaal prachtig, ik wilde eerst behendigheid gaan doen, maar ze is geopereerd aan de kruisbanden en nu durven we dat niet meer aan. Dus ik houd het maar bij gehoorzaamheidscursussen.
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Bij ons op de behendigheidscursus zit ook een hond die een paar maanden geleden is geopereerd aan zijn kruisbanden. Hij is volledig hersteld en traint nu dus gewoon mee. We zitten pas in de beginners groep dus alle oefeningen gaan nog aan de lijn dus met beleid.
Misschien kun je eens overleggen met je DA of je hond inderdaad niet meer aan dit soort dingen kan meedoen. Een kruisband kan volgens mij altijd wel een keertje scheuren bij een ongelukkige beweging.
Onze herder heeft ook gehoorzaamheid gedaan tot en met GG1 maar het was voor haar gewoon veel te saai en daardoor ook niet meer zo leuk. Dus als je zo'n druktemakertje in huis hebt is behendigheid een leuke uitlaatklep.
Misschien kun je eens overleggen met je DA of je hond inderdaad niet meer aan dit soort dingen kan meedoen. Een kruisband kan volgens mij altijd wel een keertje scheuren bij een ongelukkige beweging.
Onze herder heeft ook gehoorzaamheid gedaan tot en met GG1 maar het was voor haar gewoon veel te saai en daardoor ook niet meer zo leuk. Dus als je zo'n druktemakertje in huis hebt is behendigheid een leuke uitlaatklep.
- rianneke
- Zeer actief
pooh schreef:Bij ons op de behendigheidscursus zit ook een hond die een paar maanden geleden is geopereerd aan zijn kruisbanden. Hij is volledig hersteld en traint nu dus gewoon mee. We zitten pas in de beginners groep dus alle oefeningen gaan nog aan de lijn dus met beleid.
ja wie weet dat het nog kan, maar ons gevoel zegt gewoon doe dat maar niet meer. Layka is toch al zo'n wilde bras. Bovendien denk ik dat ze zich op een gehoorzaamheidscurus ook wel zal vermaken.
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka