Even in het kort: wij hebben een amerikaanse bulldog reu van 9,5 maand. Omdat hij een beetje kreupelde voor, zijn er foto's gemaakt. Op deze foto's is niets te zien (voor de "gewone" da), maar er is wel degelijk iets mis in zijn beide ellebogen.
Op mijn verzoek zijn er ook foto's gemaakt van zijn heupen (heeft hij geen zichtbare last van). Hieruit bleek dat zijn heupen slecht zijn.
Zijn doorverwezen naar de orthopeet. Omdat ik graag verschillende meningen hoor, heb ik afspraken gemaakt bij Hopmans in Roden én bij De Tweede Lijn in Wilhelminaoord (Steenwijk)...
Wat zijn jullie ervaringen met hen? (alle meningen welkom!)
Groetjes, Sigrid
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen met De Tweede Lijn of Hopmans?
Moderator: moderatorteam
-
Sies
- geregistreerd lid
- donna
- Zeer actief
Donna is geopereerd aan ED (beide pootjes) bij de tweede lijn.Ik ben er wel tevreden over maar kan natuurlijk niet zeggen of het in een andere kliniek beter was gegaan.Ze is geopereerd door S.Jauernig,heel meelevend en begaan met de hond.Ze opereerd dmv kijkoperaties,dit is minder ingrijpend dan een gewone operatie.Donna mankt nog steeds (na 4 maand)maar ze is ook veel te laat geholpen en heeft hierdoor bijna geen kraakbeen meer in de gewrichten.Ze is nu 4,5 jaar.Hopmans hoor ik ook veel goeds over maar ben er zelf nooit geweest met de hond.Wel met 1 van de katten voor een oogoperatie.Als je meer wilt weten over de tweede lijn:www.detweedelijn.nl
Sterkte met je hondje!
Groetjes Hilda
Sterkte met je hondje!
Groetjes Hilda
-
estelle
wij zijn met Hera ook bij de tweede lijn geweest omdat de DA dacht dat Hera haar kruisband had gescheurd en ze wellicht geopereerd zou moeten worden....
Bleek allemaal reuze mee te vallen.
Maar wij waren erg tevreden.
wij zijn toen geholpen door mevrouw S. J. Jauernig, ze was heel rustig, legde alles duidelijk uit en nam echt de tijd voor ons. Ook met Hera was ze prima, hele rustige stem en heel kalmerend tegen Hera die de onderzoeken niet echt leuk vond.
nee ben daar zeer te spreken over geweest.
Bleek allemaal reuze mee te vallen.
Maar wij waren erg tevreden.
wij zijn toen geholpen door mevrouw S. J. Jauernig, ze was heel rustig, legde alles duidelijk uit en nam echt de tijd voor ons. Ook met Hera was ze prima, hele rustige stem en heel kalmerend tegen Hera die de onderzoeken niet echt leuk vond.
nee ben daar zeer te spreken over geweest.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Hier ook alleen maar positieve berichten over de 2e lijn. Ben er met Bolletje geweest (kanker in kaak) en met Bo (ontsteking in schouder, kijkoperatie gehad), ook door Sylvia Jauernig. Kennissen zijn er ook met hun BM geweest, knieband gescheurd en met de nieuwe techniek TPLO liep de hond zelf de kliniek uit. Men neemt echt de tijd voor je en het belang van de hond staat boven alles.

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer: