Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorhuidontsteking
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Voorhuidontsteking
Job heeft weer erg veel last van voorhuidontsteking
Hij krijgt nu 1500 mg vit C per dag. Ik geef dit nu in één keer (deed het eerst verdelen over 2 keer) maar ik weet nu niet of dit beter is. Het werkt nog niet echt. Moet ik hem dan nog meer geven? Of iets anders verzinnen? Hij weegt trouwens 27,5 kilo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
ik heb het toen van qyan gehoord.Lysette schreef:Hij weegt 27,5. Dus dan mag hij nog wel meer hebben?
zij heeft het toen voor sam uitgerekend. ik weet niet of zij hier nog rondhuppelt?
maar als ie 10 kilo meer weegt als sam zou ik er nog bijgeven ja, minimaal 500, maar als je kijkt naar sam:
19 kilo=2000 mg = bijna 1000 per 10 kilo
job is bijna 30 kilo zou dan 3000 zijn= het dubbele van wat je nu geeft.
klinkt heel logisch. maar ga eerst eens naar 2000 en dan misschien 2500
en dan verdelen over 2x per dag
-
Gast
-
Jolly
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Je moet geen time released geven, omdat het time released is geeft het zijn werking af nadat het uit het spijsverteringskanaal is. Dat werkt dus niet bij honden omdat ze een kort kanaal hebben. Je kunt beter poeder geven en dit langzaam opbouwen tot je resultaat ziet.Jolly schreef:Luca druppelt ook ontzettend en ook ik heb vitamine c gekocht, van de kruidvat vitamine C-500 time released, nu is mijn vraag hoeveel geef ik Luca nu ?? Luca weegt nu ongeveer 40 kilo

- little-wolf
- Zeer actief
Vitamine c
Polyascorbate is een mineraalascorbaat, een vorm van vitamine C, die bijdraagt in de absorptie en retentie in het lichaamsweefsel, en het een neutrale pH-waarde heeft veroorzaakt het geen maagklachten. Gewone ascorbinezuur, de vitamine C die wij het beste kennen, wordt te snel door het lichaam afgevoerd om effectief te kunnen zijn
kan het darmstelsel gaan irriteren en hogere doses dan voorgeschreven kunnen de vorming van kristallen in de urinewegen veroorzaken. In tegenstelling tot ascorbinezuur zijn mineraalascorbaten in vet oplosbaar, 100% zuurvrij en zeer geschikt voor mensen en dieren die slecht tegen ascorbinezuur kunnen. Als antioxidans werken zij bovendien synergetisch met andere antioxidansen, vergelijkbaar met vitamine E.
VitOrtho b.v. brengt in Nederland een polyascorbate op de markt met de naam Ascorbate Mineral-C. Dit zijn tabletten, te bestellen bij de apotheek.
Dus geen vitamine c afkomstig van ascorine zuur!!
als t goes is, huppelt qyan hier rond.
je kan haar pben.
Polyascorbate is een mineraalascorbaat, een vorm van vitamine C, die bijdraagt in de absorptie en retentie in het lichaamsweefsel, en het een neutrale pH-waarde heeft veroorzaakt het geen maagklachten. Gewone ascorbinezuur, de vitamine C die wij het beste kennen, wordt te snel door het lichaam afgevoerd om effectief te kunnen zijn
kan het darmstelsel gaan irriteren en hogere doses dan voorgeschreven kunnen de vorming van kristallen in de urinewegen veroorzaken. In tegenstelling tot ascorbinezuur zijn mineraalascorbaten in vet oplosbaar, 100% zuurvrij en zeer geschikt voor mensen en dieren die slecht tegen ascorbinezuur kunnen. Als antioxidans werken zij bovendien synergetisch met andere antioxidansen, vergelijkbaar met vitamine E.
VitOrtho b.v. brengt in Nederland een polyascorbate op de markt met de naam Ascorbate Mineral-C. Dit zijn tabletten, te bestellen bij de apotheek.
Dus geen vitamine c afkomstig van ascorine zuur!!
als t goes is, huppelt qyan hier rond.
je kan haar pben.
- M@scha
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer: