Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk trucje leren?

Moderator: moderatorteam

bianca83
Zeer actief

Welk trucje leren?

Ongelezen bericht door bianca83 »

We zijn al weer even klaar met de puppycursus met Quasar maar we zijn nu met de Basiscursus begonnen. Gisteren hadden we de 2e les. Nu moeten we hem een trucje leren wat we de 10e les kunnen laten zien. Er zit ook een examen bij de cursus dus we willen hem wel wat leuks leren. Nu vraag ik me alleen af, wat voor trucje kunnen we hem leren? Hij is pas net 5 maanden dus hij moet nog zo veel leren. Heeft iemand een idee en als je een ideetje hebt als het kan graag met uitleg erbij hoe ik het hem kan leren. Hij leert erg snel en vind het ook leuk om dingen te leren dus dat moet het probleem niet zijn denk ik.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb Job leren marcheren:
Afbeelding
(en dan om de beurt dus zo de poten omhoog)
En ach ze kennen wel meer van die onzin dingen, houdt ze bezig he :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Je kan hem bijvoorbeeld leren een poot te geven. Dat is meestal niet zo moeilijk aan te leren. Ik zou eigenlijk niet eens meer weten hoe ik dat Emma heb aangeleerd. Er zijn verschillende manieren voor. Steeds naar de poot wijzen en dan de poot pakken en "poot" zeggen en wat lekkers geven kan. Maar je kan het ook met de clicker aanleren.

Zelf had ik Emma voor de cursus "high five" met de clicker aangeleerd. Er waren ook honden die een rondje konden draaien, omrollen, een brokje voor zich laten liggen tot de baas "toe maar" zegt, of achteruit lopen op commando.
Je moet het in ieder geval niet al te moeilijk zoeken. Het gaat erom dat je zelf een oefening kan bedenken en kan aanleren.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Poot geven kan hij al redelijk. Dat was trouwens best makkelijk. Hij gaat dan gewoon voor ons zitten en we laten hem het koekje zien. Dan pakken we z'n poot bijna beet en zeggen we poot en tillen hem op. Dan belonen we hem gelijk heel erg en na een paar keer herhalen snapt hij het :wink:

Dat marcheren vind ik ook wel een leuke. Hoe heb je hem dat geleerd?

Wat Quasar nu allemaal kan is NEE :mrgreen: zit, af, hier, los, uit de keuken, uit de prullenbak :mrgreen: kom we gaan slapen en dan gaat hij op z'n kussen liggen en natuurlijk kom we gaan naar buiten. Vind het al best veel voor een hond van 5 maanden.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef: Dat marcheren vind ik ook wel een leuke. Hoe heb je hem dat geleerd?
Eerst heb ik hem voor iedere poot een apart commando geleerd. Kick is voor de linkerpoot, poot voor de rechterpoot. Toen ben ik voor hem gaan staan en om de beurt op mijn hand laten geven en dan zelf steeds een klein stukje achteruit gaan lopen. Toen ben ik mijn handen af gaan bouwen. Ik ben nu nog bezig om het hem te leren naast mij :ok:

rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Vrienden van ons moesten hun hondje voor de cursus
ook een trucje leren.Ze hebben hem geleerd de mobiele
telefoon te halen als die af ging.
Heel leuk!!!
Ik weet niet hoe zij dat gedaan hebben,als je het wat vind
vraag ik het wel even na.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

op 5 maanden moet je nog opletten wat je leerd.
tot 1 jaar mogen ze bij me op de DD cusus niet alles.En als ze volwassen zijn ben ik ook geen fan van het op achterpoten lopen en zeker niet op voorpoten.
Marcheren zoals beschreven zou ik nog niet doen , je belast de rug en de achterhand en ze zijn niet volgroeid.
slalom tussen de benen , rondje rond je , twist voor je liks rechts rondje dus, pootje geven dan zit de hond dus je belast hem niet , kunt liks rechts pootje geven en dat kun je later als je zin hebt uitbouwen tot marcheren
enz;;;
de buig is ook heel leuk en makkelijk als de hond al lig kent.
kijk even op de Doggy dance sites maar vergeet niet dat hij niet volwassen is dus opletten met wat je kiest.
makkelijk en leuk is ook bv een lint uit je haar halen of hoed of pet afnemen
veel pret alvast
martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:op 5 maanden moet je nog opletten wat je leerd.
tot 1 jaar mogen ze bij me op de DD cusus niet alles.En als ze volwassen zijn ben ik ook geen fan van het op achterpoten lopen en zeker niet op voorpoten.
Marcheren zoals beschreven zou ik nog niet doen , je belast de rug en de achterhand en ze zijn niet volgroeid.
slalom tussen de benen , rondje rond je , twist voor je liks rechts rondje dus, pootje geven dan zit de hond dus je belast hem niet , kunt liks rechts pootje geven en dat kun je later als je zin hebt uitbouwen tot marcheren
enz;;;
Op de achterpoten lopen moet je met mate doen. En het licht er heeeel erg aan wat voor ras je hebt. Mijn kruising westie staat zo vaak uit zichzelf op haar achterpoten en heeft nergens last van maar met een berner sennen ofzo zou ik wel wat meer uitkijken.
Slalom tussen de benen en rondjes zou ik nu dus echt nog niet gaan doen!
Marcheren moet je idd wel mee opletten maar je kunt natuurlijk zelf bepalen hoe hoog je de poten laat optillen. Maar zo wie zo alles met mate...

Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Of de hond zich leren "schamen" dat hij zijn poot over zijn neus legt :wink:
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Inderdaad die laatste is leuk om te leren. Og high five, hij moet dan als het ware met zijn poot tegen jou hand aanslaan.

Of een rondje draaien op commando, door de benen heen draaien. Een beetje van die doggy dance trucjes!

Succes ermee!
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
rianneke
Zeer actief

Re: Welk trucje leren?

Ongelezen bericht door rianneke »

bianca83 schreef:We zijn al weer even klaar met de puppycursus met Quasar maar we zijn nu met de Basiscursus begonnen. Gisteren hadden we de 2e les. Nu moeten we hem een trucje leren wat we de 10e les kunnen laten zien. Er zit ook een examen bij de cursus dus we willen hem wel wat leuks leren. Nu vraag ik me alleen af, wat voor trucje kunnen we hem leren? Hij is pas net 5 maanden dus hij moet nog zo veel leren. Heeft iemand een idee en als je een ideetje hebt als het kan graag met uitleg erbij hoe ik het hem kan leren. Hij leert erg snel en vind het ook leuk om dingen te leren dus dat moet het probleem niet zijn denk ik.
Onze hond kan bij het commando draai, helemaal op haar rug gaan liggen. Ook kan ze poot geven, en als ik dan zeg andere poot krijg ik de ander. Kusje kan ze ook op commando. Ook heb ik haar geleerd rechts te lopen, als ze links loopt en ik zeg rechts, gaat ze automatisch naar rechts. Is wel leuk om te zien hoe mensen dan reageren: zo van die hond weet wat rechts en links is.

groetjes

rianne

en succes ermee, ik ga in september starten met de elementaire basisvaardigeheden, puppycurus al doorlopen.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
heylane
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door heylane »

mijn hond kan zwaaien (zeg eens dag)
bianca83
Zeer actief

Ik denk dat we het maar gewoon bij poot houden. Wil z'n beentjes ook niet gaan belasten en we hebben nu 2 avonden geoefend met poot en hij doet het nu al :wink:
Het gaat trouwens echt super met de cursus. Zaterdag mocht hij als voorbeeld hondje dingen voordoen en het ging natuurlijk weer perfect :pffff: mijn moppie!
Het enige wat hij nog wat lastig vind is rustig naast je lopen met al die hondjes om zich heen maar dat gaat helemaal goed komen. Over ongeveer 10 weken is de laatste les en daarna moet hij examen doen, dus ben benieuwd hoe we het gaan doen dan.
Afbeelding
chera
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chera »

Jack hebben we oa leren twisten, touch, rol om en dood geleerd.
Bench vind hij ook een leuke, hij rent dan als een idioot naar zijn bench gaat zitten en krijgt zijn koekje. :mrgreen:
Touch kan hij trouwens erg goed, hij doet koekjes, borstels, blikjes, vingers, kortom alles wat ik hem voor de neus hou :wink:

Chera
Je hebt honden, en je hebt Corgi's :love:
bowiej
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bowiej »

Ik heb mijn hond van bijna 1 jaar. van de week "mooi" zitten geleerd. dan gaat hij zegmaar op 2 achterpoten zitten, moeilijk uit te leggen:P maar het ziet er heel grappig uit. al hoor ik vaak dat het wel moeilijk te leren is.

groetjes dorianne
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Je hond leren iets wel aan te nemen als het met links word gegeven maar niet met rechts. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou Quasar is al een tijdje geen 5 maanden meer :smile: lekker oud topic :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

cloris schreef:Nou Quasar is al een tijdje geen 5 maanden meer :smile: lekker oud topic :mrgreen:
:wall: Tss ik ga mij weer met andere zaken bezig houden. :mann:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
cloris schreef:Nou Quasar is al een tijdje geen 5 maanden meer :smile: lekker oud topic :mrgreen:
:wall: Tss ik ga mij weer met andere zaken bezig houden. :mann:
:smile: Ik dacht al dit heb ik niet geschreven :eek: :smile: Maarre hij kan poot hoor en voor de andere kant heb ik maar hand gedaan, wist het anders ook niet :roll:
Afbeelding
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

Wij hebben onze hond geleerd: poot geven ; rollen; dansen (dan gaat hij een meter van ons vandaan en loopt dan een rondje); als wij hem een koekje geven mag hij dat links niet aannemen en kijkt hij weg, rechts mag hij het wel pakken; aaien ( dan aait hij met z'n pootje over z'n knuffeltje) en dan de gewonen dingen zoals zit, lig etc. Hij is echt snel leers hoor. we hebben hem pas een jaar geleden uit het asiel gehaald, maar voor een koekje doet hij echt alles..

groetjes kim
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”