Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uhmmm. mol

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

uhmmm. mol

Ongelezen bericht door M@scha »

weet je nog jouw topic over dat ras wat je wil?

dat dat geen hond voor iedereen is?

dat ze als pup zo lekker wollig zijn waardoor mensen erin trappen?

dat ze gelukkig hiet niet gefokt worden??

helaas... animal express in brussel heeft ze "liggen"

als wat jij/jullie zeggen klopt van het karakter van deze hond, dan is dit achterlijk!

die foto staat volgens mij ook in jouw topic, daar herkende ik hem aan

2 2 central asia shepherd dog bruin - zwart&wit 3 maanden 0 € €620 - €870
De Centraalaziatische Owcharka is een grote herdershond uit Centraal-Azie. Hij fungeert voornamelijk als vee- en schapenhoeder, en beschermt zijn kudde tegen zowel tweebenige als vierbenige indringers. Hij is zelfstandig, dapper, en door zijn taaie vacht en zijn sterke voeten heeft hij geen problemen met klimatologische veranderingen en moeilijk begaanbaar terrein

Een grote, iets rechthoekige herdershond met een goedmoedig karakter
reu: min. 65 cm
teef: min. 60 cm

Afbeelding
Afbeelding
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

:wat: nou het laat zich raden wat daar de gevolgen van zullen zijn :boos:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

:wall: Dit meen je niet! :jank: Weer een reden waarom dat soort zaken niet zouden moeten bestaan :boos:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ga ervanuit dat wat mol over het karakter zegt klopt.

daarom vind ik het zo erg dat er niet gewaarschuwd wordt, en nog erger dit erneer gezet wordt:
Een grote, iets rechthoekige herdershond met een goedmoedig karakter
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tja ach tis zielig maar helaas wat doe je er aan, als het echte zijn dan verkopenze honden die als ze niet goed opgevoed worden veel problemen gaan verzorgen.

mol :8):
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

helaas komen ook dit soort rassen steeds meer voor,er is helaas niks aan te doen,ook op marktplaats staan ze af en toe helaas ook kruisingen van dit ras,vorige keer werd er een kaukasische owcharca aangeboden(dit is een van de moeilijkste hondenrassen)een pup teefje van 8 weken oud :roll: moets weg want ja de mensen hadden kinderen en ze waren bang dat als de hond straks volwassen was dat deze het op zou nemen voor de kinderen :19: hoe bedoel je we lezen de rasbeschrijving wel achteraf :denken: stond bij dat het een lueke sociale hond was en mishcien leuk om een keer een nestje mee te fokken of om te kruisen(jaaa leukkkkkk :neenee: )ik hoorde dat ook hier in nederland iemand was die leek het erg leuk om zijn centraal aziaat te kruisen met een fila ja ook erg leuk :roll: en op marktplaats aangeboden kruising centraal aziaat met pyrenese berghond,ook leuk!!
Zo is mijn eertse hond een kruising centraal aziaat/ riessen snautzer,nou kan vertellen was ook erg leuk!!met 6 of 7 maanden waren er al twee afgemaakt :evil: ze waren agressief tegen vreemde mensen en dieren,maar deze pups werden ook verkocht als leuke gezinshondjes,de laatse reu is geplaastst bij een oude man,gezellig :wink:
helaas zie je dit soort rassen gewoon vaker kijk maar eens bij de asielsite ook daar zit af en toe een kaukaas of zuid rus,en steeds meer anatolen!Maarja wat doe je eraan?????
Dit zijn over het algemeen geen leuke gezinshonden,nou ja alleen voor je gezin dan :mrgreen: zijn ook vaak dogagressive dus niet erg sociaal in de omgang met soortgenoten,en heel veel hond to handle,maar ach ze zien er wel leuk uit!
En wie weet fokken we dit ras ook wel ooit naar de kl*te door er een soort hele grote goldens van te maken,een kennis van mij wilde ooit een kaukaas was bij een fokker hier gaan kijken en daar stonden ze hem kwispelend op te wachtte nou dat is echt een eigenschap voor de kaukaas :ok: geweldig kunnen we ze iig houden zonder al te veel problemen :evil:
er staan ook kaukazen bij animal express,nou iig leuke honden over een tijdje in het asiel!of op de tafel van de da!
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Ik ben afgelopen zaterdag in die winkel geweest (zie hier voor het fotoverslag) en heb goed rondgekeken, maar heb zowel de husky, als kaukaas als de Centraalaziatische Owcharka niet gezien. Misschien dat ze achteraf weggestopt zaten, maar dat kan ik me niet voorstellen want meer ruimte was er gewoon niet (nee echt niet, als je dat gebouw van de buitenkant ziet vraag je je al af dat ze er zoveel dieren in kunnen proppen als er in zitten).

Ik vind deze winkels een slechte zaak, maar ik vind het helemaal slecht dat ze ook deze moeilijke rassen als makkelijke rassen verkopen. :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”