helaas komen ook dit soort rassen steeds meer voor,er is helaas niks aan te doen,ook op marktplaats staan ze af en toe helaas ook kruisingen van dit ras,vorige keer werd er een kaukasische owcharca aangeboden(dit is een van de moeilijkste hondenrassen)een pup teefje van 8 weken oud

moets weg want ja de mensen hadden kinderen en ze waren bang dat als de hond straks volwassen was dat deze het op zou nemen voor de kinderen

hoe bedoel je we lezen de rasbeschrijving wel achteraf

stond bij dat het een lueke sociale hond was en mishcien leuk om een keer een nestje mee te fokken of om te kruisen(jaaa leukkkkkk

)ik hoorde dat ook hier in nederland iemand was die leek het erg leuk om zijn centraal aziaat te kruisen met een fila ja ook erg leuk

en op marktplaats aangeboden kruising centraal aziaat met pyrenese berghond,ook leuk!!
Zo is mijn eertse hond een kruising centraal aziaat/ riessen snautzer,nou kan vertellen was ook erg leuk!!met 6 of 7 maanden waren er al twee afgemaakt

ze waren agressief tegen vreemde mensen en dieren,maar deze pups werden ook verkocht als leuke gezinshondjes,de laatse reu is geplaastst bij een oude man,gezellig
helaas zie je dit soort rassen gewoon vaker kijk maar eens bij de asielsite ook daar zit af en toe een kaukaas of zuid rus,en steeds meer anatolen!Maarja wat doe je eraan?????
Dit zijn over het algemeen geen leuke gezinshonden,nou ja alleen voor je gezin dan

zijn ook vaak dogagressive dus niet erg sociaal in de omgang met soortgenoten,en heel veel hond to handle,maar ach ze zien er wel leuk uit!
En wie weet fokken we dit ras ook wel ooit naar de kl*te door er een soort hele grote goldens van te maken,een kennis van mij wilde ooit een kaukaas was bij een fokker hier gaan kijken en daar stonden ze hem kwispelend op te wachtte nou dat is echt een eigenschap voor de kaukaas

geweldig kunnen we ze iig houden zonder al te veel problemen
er staan ook kaukazen bij animal express,nou iig leuke honden over een tijdje in het asiel!of op de tafel van de da!