Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Saarlooswolfshonden liefhebbers.
Moderator: moderatorteam
Saarlooswolfshonden liefhebbers.
Wat een prachtig forum, ik raak gewoon niet uit gekeken.
Ik kan gewoon niet wachten op ons nieuwe stulpje, en dan eindelijk een eigen hond.
Vroeger bij mij ouders hebben wij een Duitseherder en een bouvier gehad, maar ze zijn niet oud geworden, heel veel gezondheid problemen , het ergste was HD.
Nu willen mijn vriend en ik een Saarlooswolfshond .
Wij vinden ze zo mooi en lief, en dit is tenminste nog een herderras die gezond is.
Maar ik heb wel begrepen dat ze niet echt gemakkelijk zijn om alleen te laten.
Zijn er nog liefhebbers van dit ras om op dit forum ervaring uit te wisselen.
Liefs Mandy.
Ik kan gewoon niet wachten op ons nieuwe stulpje, en dan eindelijk een eigen hond.
Vroeger bij mij ouders hebben wij een Duitseherder en een bouvier gehad, maar ze zijn niet oud geworden, heel veel gezondheid problemen , het ergste was HD.
Nu willen mijn vriend en ik een Saarlooswolfshond .
Wij vinden ze zo mooi en lief, en dit is tenminste nog een herderras die gezond is.
Maar ik heb wel begrepen dat ze niet echt gemakkelijk zijn om alleen te laten.
Zijn er nog liefhebbers van dit ras om op dit forum ervaring uit te wisselen.
Liefs Mandy.
-
- Actief
Re: Saarlooswolfshonden liefhebbers.
mandy-343 schreef: Wij vinden ze zo mooi en lief, en dit is tenminste nog een herderras die gezond is.
Liefs Mandy.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
gezond???? wat versta jij onder gezond dan? want dat ras is verre van gezond.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=saarloos
mol
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=saarloos
mol

- little-wolf
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hallo Mandy.
Welkom op dit forum.
Hahaha je wordt wel ineens overvallen.
Om eerlijk te zijn ik ben nu gewoon even moe om alles weer eens uit te leggen.
Ik ben gek op dit ras, en heb er veel voor over.
Ik raad jou en je vriend aan om eens op deze site te kijken, http://www.clubs.nl/community/default.a ... id=41095en </a> .
Er staat de link in van de Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden, maar ook die van Belgie/Duitsland/Frankrijk/enz
Verder staat er in bestanden enorm veel info, en er worden wandelingen gehouden .
Bekijk dat nu eens alles op je gemak, en als je vragen hebt dan kunnen we op dit forum wel wat discussies houden.
Wat de S aangaande het is geen Saarlooswolfshonden maar Saarlooswolfhonden.
De S houd in dat het een jager op de wolven is, en zonder dat er wolvenbloed in zit.
Iniedergeval succes.
Gr Bertus.
Welkom op dit forum.
Hahaha je wordt wel ineens overvallen.
Om eerlijk te zijn ik ben nu gewoon even moe om alles weer eens uit te leggen.
Ik ben gek op dit ras, en heb er veel voor over.
Ik raad jou en je vriend aan om eens op deze site te kijken, http://www.clubs.nl/community/default.a ... id=41095en </a> .
Er staat de link in van de Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden, maar ook die van Belgie/Duitsland/Frankrijk/enz
Verder staat er in bestanden enorm veel info, en er worden wandelingen gehouden .
Bekijk dat nu eens alles op je gemak, en als je vragen hebt dan kunnen we op dit forum wel wat discussies houden.
Wat de S aangaande het is geen Saarlooswolfshonden maar Saarlooswolfhonden.
De S houd in dat het een jager op de wolven is, en zonder dat er wolvenbloed in zit.
Iniedergeval succes.
Gr Bertus.
Bedankt Bertus, wat dom van mij om het ras met een S te veel te schrijven.
Wij gaan zeker alles goed doornemen.
Maar ik denk dat er misverstanden zijn, wij willen een SWH van de Nederlandse Vereniging, wij spelen op safe.
Mijn ouders hebben, Astor en Remie gekocht bij zelfstandige fokkers, als je die lui hoorde praten dan hebben zij tophonden maar de andere niet.
Nou nou we hebben er wel zoveel ellende mee gehad.
Dat verdriet willen wij niet meer mee maken.
Liefs Mandy.
Maar ik denk dat er misverstanden zijn, wij willen een SWH van de Nederlandse Vereniging, wij spelen op safe.
Mijn ouders hebben, Astor en Remie gekocht bij zelfstandige fokkers, als je die lui hoorde praten dan hebben zij tophonden maar de andere niet.
Liefs Mandy.
- Mol
- Zeer actief
lees maar eest goed op die site die je door gegeven is dan hoop ik dat je echter iets anders tegen de RasVereneging aan kijkt.mandy-343 schreef:Bedankt Bertus, wat dom van mij om het ras met een S te veel te schrijven.
Liefs Mandy.
mol

Ik heb al gekeken wat u aan gaf, en heb zelfs al kopieen.Mol schreef:lees maar eest goed op die site die je door gegeven is dan hoop ik dat je echter iets anders tegen de RasVereneging aan kijkt.mandy-343 schreef:Bedankt Bertus, wat dom van mij om het ras met een S te veel te schrijven.
Liefs Mandy.
mol
Dan kan ik het is goed door nemen.
Dank u wel voor de info.
Liefs Mandy.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dan zou ik maar niet al te zeer op de Nederlandse vereniging af gaan.mandy-343 schreef: Wij gaan zeker alles goed doornemen.
Liefs Mandy.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hallo beste Mandy,mandy-343 schreef:Maar ik denk dat er misverstanden zijn, wij willen een SWH van de Nederlandse Vereniging, wij spelen op safe.
Liefs Mandy.
Mag ik je een vraagje stellen, ik bedoel dit niet aanvallend of zo hoor, maar ik vraag me dit wel serieus af.
Hoe kom je erbij dat je op safe speelt door een SWH bij deze rasvereniging te kopen?
Groetjes, Willy.
Waarom lachen jullie mij nu uit, kan het niet zo zijn dat jullie het verkeerd hebben.Sietske schreef:mandy-343 schreef:Wij gaan zeker alles goed doornemen.
Ik heb op hun site gekeken, en als zij er niet geweest waren dan had het ras niet meer bestaan.
Ik las ook op hun site dat een hond van de Ras Vereniging 2 x bij de top eindigde.
Liefs Mandy.
Maar mevrouw ik heb net hun site gelezen, er staat duidelijk beschreven referentie bij de Raad van Beheer.Wil de hond schreef:Hallo beste Mandy,mandy-343 schreef:Maar ik denk dat er misverstanden zijn, wij willen een SWH van de Nederlandse Vereniging, wij spelen op safe.
Liefs Mandy.
Mag ik je een vraagje stellen, ik bedoel dit niet aanvallend of zo hoor, maar ik vraag me dit wel serieus af.
Hoe kom je erbij dat je op safe speelt door een SWH bij deze rasvereniging te kopen?
Groetjes, Willy.
Dat doe je toch niet als ze het slecht doen.
Liefs Mandy.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Beste Mandy,mandy-343 schreef:Waarom lachen jullie mij nu uit, kan het niet zo zijn dat jullie het verkeerd hebben.Sietske schreef:mandy-343 schreef:Wij gaan zeker alles goed doornemen.
Ik heb op hun site gekeken, en als zij er niet geweest waren dan had het ras niet meer bestaan.
Ik las ook op hun site dat een hond van de Ras Vereniging 2 x bij de top eindigde.
Liefs Mandy.
De SWH is nou eenmaal niet het meest gezonde hondenras wat je je kunt bedenken!Zeker qua ogen niet(PRA).
Ze verdoezelen gewoon dat er PRA in het ras zit en zeggen dan nog doodleuk dat het ras zo gezond is

Je kunt eigenlijk beter zeggen dat er ondanks de rasverenigng toch nog ziende SWH's rond lopen.En dat mag een wonder heten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik lach je niet uit, ik lach je toe.mandy-343 schreef:Waarom lachen jullie mij nu uit, kan het niet zo zijn dat jullie het verkeerd hebben.Sietske schreef:mandy-343 schreef:Wij gaan zeker alles goed doornemen.
Liefs Mandy.

Ik vond het alleen heel grappig om te lezen dat je op safe denkt te spelen door bij deze rasvereniging je toekomstige hondje te halen... terwijl er hier op dit en andere fora zo ontzettend veel bewijs is dat het tegenover gestelde waar is.
En dat een hond van de rasvereniging 2x bij de top eindigde zegt mij echt helemaal niks..
Een mooi plaatje is natuurlijk fijn, maar hoe zit het met de gezondheid van deze honden op langere termijn? Wat zijn de gezondheidsproblemen van dit ras en wat doet deze rasvereniging er aan om te zorgen dat zij deze problemen zo snel mogelijk uit hun bestand krijgen?
- Mol
- Zeer actief
hahahaha als ze met die vragen gaat komen zal de ra vereneging deze altijd ontkennen, dat weet jij net zo goed als ik ik mag hopen en echt oprecht dat je alles goed leest van de site van idohr want een hond kopen die later heel ziek blijk te zijn door het ontkennen van de RV zou net zo al niet pijnleker zijn zoals bij je hond die je bij een verkeerde fokker heb gekocht.Sietske schreef:Ik lach je niet uit, ik lach je toe.mandy-343 schreef:Waarom lachen jullie mij nu uit, kan het niet zo zijn dat jullie het verkeerd hebben.Sietske schreef:mandy-343 schreef:Wij gaan zeker alles goed doornemen.
Liefs Mandy.![]()
Ik vond het alleen heel grappig om te lezen dat je op safe denkt te spelen door bij deze rasvereniging je toekomstige hondje te halen... terwijl er hier op dit en andere fora zo ontzettend veel bewijs is dat het tegenover gestelde waar is.
En dat een hond van de rasvereniging 2x bij de top eindigde zegt mij echt helemaal niks..
Een mooi plaatje is natuurlijk fijn, maar hoe zit het met de gezondheid van deze honden op langere termijn? Wat zijn de gezondheidsproblemen van dit ras en wat doet deze rasvereniging er aan om te zorgen dat zij deze problemen zo snel mogelijk uit hun bestand krijgen?
zint voor je begint en neem je tijd lees en vraag een hoop en voor al wie de combinaties maakt bij fokkers van de RV en vraag je dan eens goed af waarom dat zo is.
en vraag je eigen dan ook eens af waarom ze fokkers van buiten af verafschuwen.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Mandy,mandy-343 schreef:Maar mevrouw ik heb net hun site gelezen, er staat duidelijk beschreven referentie bij de Raad van Beheer.
Dat doe je toch niet als ze het slecht doen.
Liefs Mandy.
Het geeft niks hoor, ik begrijp het misverstand wel, maar ik ben geen mevrouw, zelfs niet van het vrouwelijke geslacht.
Ik ben een meneer, met limburgs bloed, vandaar mijn naam.

Op een referentie bij de Raad van Beheer als aanbeveling zou ik maar niet te zeer bouwen. Ik weet niet wat dit precies betekent, maar wel weet ik dat een Rasvereniging het heel erg bont moet maken wil de Raad van Beheer deze Rasvereniging laten vallen.
De Rasvereniging van de SWH waar jij het over hebt is hier een duidelijk bewijs van. Zoals hierboven al werd gezegd, het is een wonder dat er nog SWH´s bestaan ondanks al het werk wat deze RV heeft verzet, of juist heeft nagelaten.
Ik ben blij te lezen dat je al volop bezig bent met het lezen van informatie over dit prachtige ras. Hopelijk kom je dan ook onafhankelijke info tegen over de bijzonder vreemde fokkersklub die zichzelf rasvereniging van de SWH durft te noemen.
Groetjes, Willy.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan het weer niet laten, het is beter dat ik deze site niet meer open maakt.
Hierbij een klein stukje van de RvB, kijk maar eens goed over gezondheid wat ogen aangaande.
De Rv heeft dit artikel zelf geplaatst bij de RvB, ze schreven niets over de ogen en ze vermelde, zeer gezond ras.
En de RvB heeft zelf dat woord ...zeer.. weg gehaald en er bij beschreven over de oogafwijkingen.
Je moet niet vergeten zij hebben alle stambomen en uitslagen van gespiegelde honden.
Maar Mandy ik wil met alle liefde dit allemaal ook via de chatbox doen
Gr Bertus.
36 - 45 kg
Vacht Een wollen ondervacht en stokharige bovenvacht. De kleuren zijn bosbruin, wolfsgrauw en licht crèmewit tot wit. Andere kleuren zijn niet toegestaan.
Gebruik Gezinshond. Kan en mag niet in een kennel worden gehouden.
Gezondheid Gezond ras, dankzij de gecentraliseerde fokkerij en de scherpe controle van fokdieren en nakomelingen. Fokdieren worden standaard onderzocht op het voorkomen van heupdysplasie en oogafwijkingen. Incidenteel komen in het ras oogafwijkingen voor.
Aard Hoogst betrouwbaar, geen aanvalsdrift, attent, lief, vriendelijk en intelligent. De Saarlooswolfhond blaft weinig. De meerderheid van de teven wordt maar een maal per jaar loops. Gereserveerd naar vreemden, terughoudend naar alles wat onbekend is.
Het natuurlijke vluchtgedrag moet niet worden verward met angst. Moedig doch ongeschikt voor bewaking en specifieke africhting. Leeft graag met andere honden in een roedel. Wil in de nabijheid van de baas zijn, ook 's nachts. Ideale kameraad voor ieder die natuurlijk gedrag weet te waarderen en de hond altijd naast zich duldt.
Hierbij een klein stukje van de RvB, kijk maar eens goed over gezondheid wat ogen aangaande.
De Rv heeft dit artikel zelf geplaatst bij de RvB, ze schreven niets over de ogen en ze vermelde, zeer gezond ras.
En de RvB heeft zelf dat woord ...zeer.. weg gehaald en er bij beschreven over de oogafwijkingen.
Je moet niet vergeten zij hebben alle stambomen en uitslagen van gespiegelde honden.
Maar Mandy ik wil met alle liefde dit allemaal ook via de chatbox doen
Gr Bertus.
36 - 45 kg
Vacht Een wollen ondervacht en stokharige bovenvacht. De kleuren zijn bosbruin, wolfsgrauw en licht crèmewit tot wit. Andere kleuren zijn niet toegestaan.
Gebruik Gezinshond. Kan en mag niet in een kennel worden gehouden.
Gezondheid Gezond ras, dankzij de gecentraliseerde fokkerij en de scherpe controle van fokdieren en nakomelingen. Fokdieren worden standaard onderzocht op het voorkomen van heupdysplasie en oogafwijkingen. Incidenteel komen in het ras oogafwijkingen voor.
Aard Hoogst betrouwbaar, geen aanvalsdrift, attent, lief, vriendelijk en intelligent. De Saarlooswolfhond blaft weinig. De meerderheid van de teven wordt maar een maal per jaar loops. Gereserveerd naar vreemden, terughoudend naar alles wat onbekend is.
Het natuurlijke vluchtgedrag moet niet worden verward met angst. Moedig doch ongeschikt voor bewaking en specifieke africhting. Leeft graag met andere honden in een roedel. Wil in de nabijheid van de baas zijn, ook 's nachts. Ideale kameraad voor ieder die natuurlijk gedrag weet te waarderen en de hond altijd naast zich duldt.
Ik heb het gevoel Bertus dat jij op dit forum bij voorbaat al gelijk krijgt .
Gewoon omdat jij al een poosje lid ben.
Ik heb het gelezen over de lijnteelt en jou web over PRA, ik begrijp redelijk goed wat jullie er mee bedoelen .
Hoe kunnen jullie nu zo hard oordeel hebben over de RV, het is geen winstbejag.
Het is allemaal liefdeswerk om het ras in gezonde staat te houden.
Ik vind dat het andersom is, jullie lopen als kippen zonder kop achter Bertus aan.
Ik blijf er bij dat het een gezond ras is, en over een half jaar hebben Ton en ik een Saarlooswolfhond.
Maar ik stel het op prijs jullie reacties, alleen had ik iets meer leuke ervaringen verwacht.
Liefs Mandy.
Ik heb het gelezen over de lijnteelt en jou web over PRA, ik begrijp redelijk goed wat jullie er mee bedoelen .
Ik vind dat het andersom is, jullie lopen als kippen zonder kop achter Bertus aan.
Ik blijf er bij dat het een gezond ras is, en over een half jaar hebben Ton en ik een Saarlooswolfhond.
Maar ik stel het op prijs jullie reacties, alleen had ik iets meer leuke ervaringen verwacht.
Liefs Mandy.
- Youp
- Zeer actief
Ik heb dan wel absoluut geen verstand van de saarlooswolfhond maar ik dacht net zo als mandy over de rasvereniging van mijn favo ras.
Ben er nu zelf achtergekomen dat het helaas niet zo werkt. Wel op een erg harde manier moet ik zeggen.......
Ik dacht er ook goed aan te doen om naar een fokker te gaan die aangesloten is bij de RV. Helaas is mijn hond maar 5.5 maand oud geworden. Hier kan de RV niets aan doen maar ik had wel wat meer interesse verwacht. Het interesseert ze geen hol waar Youp aan overleden is en of dit erfelijk is of niet.
Ik denk dat in veel RV het bestuur vriendjes is en wil blijven met de aangesloten fokkers of zelfs zelf fokkers zijn!
Ben er nu zelf achtergekomen dat het helaas niet zo werkt. Wel op een erg harde manier moet ik zeggen.......
Ik dacht er ook goed aan te doen om naar een fokker te gaan die aangesloten is bij de RV. Helaas is mijn hond maar 5.5 maand oud geworden. Hier kan de RV niets aan doen maar ik had wel wat meer interesse verwacht. Het interesseert ze geen hol waar Youp aan overleden is en of dit erfelijk is of niet.
Ik denk dat in veel RV het bestuur vriendjes is en wil blijven met de aangesloten fokkers of zelfs zelf fokkers zijn!
Dat vind ik erg van Youp en voor jou, welk ras is Youp?Youp schreef:Ik heb dan wel absoluut geen verstand van de saarlooswolfhond maar ik dacht net zo als mandy over de rasvereniging van mijn favo ras.
Liefs Mandy.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mandy ik heb geen zin in touwtrekken, ik stuur je een prive bericht naar je box.mandy-343 schreef:Ik heb het gevoel Bertus dat jij op dit forum bij voorbaat al gelijk krijgt .
Liefs Mandy.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
Dag Mandy, ik ben hier ook nog niet zo lang en ik heb gemerkt dat er hier een boel mensen meer over honden weten dan ik. Als ik negatieve reacties krijg dan neem ik die serieus. Het is nogal gemakkelijk om zaken die je niet wil horen naast je neer te leggen. Maar veel succes gewenst. Het is gewoon belangrijk om te weten waar je aan toe bentmandy-343 schreef:Ik heb het gevoel Bertus dat jij op dit forum bij voorbaat al gelijk krijgt .
Liefs Mandy.

Tja, 't leven gaat niet altijd over rozen, he?mandy-343 schreef:Maar ik stel het op prijs jullie reacties, alleen had ik iets meer leuke ervaringen verwacht.
Overigens zijn er hier een heleboel mensen die wild enthousiast zijn over de SWH en die ook heel graag puppy foto's zien als je je pupje eenmaal hebt.
Voor mij hoef je uiteraard niets te doen of laten, maar ik hoop alleen dat je de hier geboden kanttekeningen oprecht en met een open vizier tot je zult nemen. Wat je er uiteindelijk mee doet is helemaal aan jou.
- Mol
- Zeer actief
luister mandy doe wat je moet doen of wil doen steek je kop in het zand ,dat moet je allemaal lekker zelf weten el loopt niemand achter iemand aan hier, tis gewoon in zien hoe de vork werkelijk in de steel zitmandy-343 schreef:Ik heb het gevoel Bertus dat jij op dit forum bij voorbaat al gelijk krijgt .
Liefs Mandy.
maar wil je dat niet zien omdat jij je blind staart op eenRV die je voorliegt en bedriegt, jou pakkie aan maar als je over een half jaar je hond koopt van de RV en je over een jaar of vier eenstekeblinde hond hebt kom dan iet hier huilen oke??
want je krijg echt te horen we haden je gewaarschuwd
mol

Lieve Bertus, je hebt gelijk.idorh schreef:Mandy ik heb geen zin in touwtrekken, ik stuur je een prive bericht naar je box.mandy-343 schreef:Ik heb het gevoel Bertus dat jij op dit forum bij voorbaat al gelijk krijgt .
Liefs Mandy.
Gr Bertus.
Maar prive hoeft niet, ik vind het wel fijn om wat foto's te ontvangen en wat info over persoonlijke ervaringen met jouw hondjes.
Ben jij dat op de foto aan het zwaaien.
Dan hebt jij wel een ondeugende leuke uitdrukking.
Ik wil nu graag wat leuke dingen horen en niet al de leugens over de RV.
Want zoals ik al aan gaf, zij hebben het ras gered.
Ga maar kijken op tentoonstellingen de SWH zijn heel wat beter en mooier als honden van fokkers en eigenaren die niet lid willen zijn van de RV.
Liefs Mandy.
- Mol
- Zeer actief
struisvogelmandy-343 schreef:Lieve Bertus, je hebt gelijk.idorh schreef:Mandy ik heb geen zin in touwtrekken, ik stuur je een prive bericht naar je box.mandy-343 schreef:Ik heb het gevoel Bertus dat jij op dit forum bij voorbaat al gelijk krijgt .
Liefs Mandy.
Gr Bertus.
Maar prive hoeft niet, ik vind het wel fijn om wat foto's te ontvangen en wat info over persoonlijke ervaringen met jouw hondjes.
Ben jij dat op de foto aan het zwaaien.
Dan hebt jij wel een ondeugende leuke uitdrukking.
Ik wil nu graag wat leuke dingen horen en niet al de leugens over de RV.
Want zoals ik al aan gaf, zij hebben het ras gered.
Ga maar kijken op tentoonstellingen de SWH zijn heel wat beter en mooier als honden van fokkers en eigenaren die niet lid willen zijn van de RV.
Liefs Mandy.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief