Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheid

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Behendigheid

Ongelezen bericht door pooh »

Ow wat is dat leuk zeg om te doen met je hond!!! We hebben er pas 3 lessen opzitten dus het stelt echt nog niet veel voor, maar ik geniet er gewoon van om te zien dat Ameno zich zo vermaakt.

Alleen op dat tafeltje springen en zitten vond ze maar vreemd. In de eerste week dat we haar hadden stond madam op de salontafel hapjes te pikken en dat mocht natuurlijk niet. Blijkbaar heeft ze dat onthouden want ze heeft heel lang getwijfeld of ze wel op de tafel zou springen hahahahaha. Gekke doos is het toch.

Ik moet haar alleen nog leren dat als ze een hindernisje heeft gelopen dat ze dan geen "ere rondje" hoeft te gaan rennen maar dat ze bij me moet blijven :denken:

Zijn er meer mensen die behendigheid doen met hun hond en kunnen jullie je nog herinneren hoe het ging in het begin? Het verschil tussen de honden die nu net begonnen zijn en de "Gevorderden" is echt enorm. Ik hoop dat wij ook ooit zo goed worden zeg.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik heb ook behendigheid met Rossi gedaan. Beginners en gevorderden. Wij gaan in de zomer weer verder.
Rossi vindt het ook erg leuk om te doen. In het begin durfde Rossi alle raakvlakken niet zo goed. Later wel. Alhoewel de wip soms nog wat lastig blijft. :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
pooh
Zeer actief

Ik vind die wip ook een beetje eng, maar ik heb me oprecht verbaasd over Ameno..ze liep er heel voorzichtig in een keer overheen. Baasje heel blij natuurlijk :mrgreen:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb een tijdje behendigheid met Floor gedaan. In het begin naaide ze er altijd tussen uit :mrgreen: Als ik nu met haar train gaat het best goed :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Met Sjefke en mijn vorige hond Rex heb ik ook behendigheid gedaan.
Rex is ooit nog een keer 4e van Nederland geweest, bij de toen net opgerichte FHN.
Sjefke was een heel ander verhaal. Die vond het zo leuk, dat ze iedere keer als een gek over het veld sjeesde, tot wanhoop van mijzelf maar tot groot vermaak van de rest van het trainingsveld.
Ik wil de behendigheid met Sjefke wel weer gaan oppakken, maar bij ons op de KC trainen ze niet in de wintermaanden, en als ze weer gaan beginnen zal Sjefke ongeveer net gedekt gaan worden. Jammer wel.

Met Nozem ga ik ook behendigheid doen als ze een jaar oud is.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik wil ook wel met de whippet, ik hoop maar dat ie dan de hindernissen intressanter gaat vinden dan andere honden.
weg gehaald zit een virus in
pooh
Zeer actief

Kan me voorstellen dat het dan niet zo leuk is voor jou en voor je hond waarschijnlijk ook niet.

Voor ons is het op dit moment al heel wat als er iets is gelukt :wink:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Met Tara ben ik een jaar geleden begonnen met trainen en ze vindt het fantastisch. Ik moet wel vreselijk wennen. Voordat ik met Tara ging lopen liep ik behendigheid met Loeky en die liep op haar dooie akkertje. Parcours verkennen was bij Loeky niet nodig.... ik had tijd zat om tijdens het parcours het volgende nummer te zoeken :mrgreen: .

Met Tara is dat dus heel anders. Als ik iets te lang aarzel dan loopt ze alvast haar eigen parcours en komt na een minuut of vijf hijgend en verwachtingsvol voor me zitten met de vraag waar ik nou in hemelsnaam blijf :smile: . Ik lig dus ook geregeld in een deuk om haar streken.

Dit jaar moet ik er wel aan geloven want ik heb mijn FHN-licentie aangevraagd. We hebben 6 maart eerst nog een vriendschappelijke wedstrijd en dan heb ik op 3 april mijn eerste FHN-wedstrijd met Taartje in Alphen aan de Rijn. Moet ook nog direct starten in de A omdat ik met Loeky al Debutanten-klasse heb gelopen. Dus als je wilt lachen moet je zondag 3 april naar Alphen komen :smile2:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sietske* schreef:Met Tara ben ik een jaar geleden begonnen met trainen en ze vindt het fantastisch. Ik moet wel vreselijk wennen. Voordat ik met Tara ging lopen liep ik behendigheid met Loeky en die liep op haar dooie akkertje. Parcours verkennen was bij Loeky niet nodig.... ik had tijd zat om tijdens het parcours het volgende nummer te zoeken :mrgreen: .

Met Tara is dat dus heel anders. Als ik iets te lang aarzel dan loopt ze alvast haar eigen parcours en komt na een minuut of vijf hijgend en verwachtingsvol voor me zitten met de vraag waar ik nou in hemelsnaam blijf :smile: . Ik lig dus ook geregeld in een deuk om haar streken.

Dit jaar moet ik er wel aan geloven want ik heb mijn FHN-licentie aangevraagd. We hebben 6 maart eerst nog een vriendschappelijke wedstrijd en dan heb ik op 3 april mijn eerste FHN-wedstrijd met Taartje in Alphen aan de Rijn. Moet ook nog direct starten in de A omdat ik met Loeky al Debutanten-klasse heb gelopen. Dus als je wilt lachen moet je zondag 3 april naar Alphen komen :smile2:
Misschien kom ik je daar wel aanmoedigen!
Ik heb op die club zelf meer dan 10 jaar getraind dus ik weet het wel te vinden! :wink:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Sietske* schreef:Met Tara ben ik een jaar geleden begonnen met trainen en ze vindt het fantastisch. Ik moet wel vreselijk wennen. Voordat ik met Tara ging lopen liep ik behendigheid met Loeky en die liep op haar dooie akkertje. Parcours verkennen was bij Loeky niet nodig.... ik had tijd zat om tijdens het parcours het volgende nummer te zoeken :mrgreen: .

Ik heb op die club zelf meer dan 10 jaar getraind dus ik weet het wel te vinden! :wink:
Hé leuk. Neem je dan Sjefke en Nozem mee, dan kan ik je herkennen :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Twister, Phila en Odette hebben eerst Breitensport gedaan. Phila en Twister zijn nu net begonnen met de beginnerscursus behendigheid. (Ben gestopt met Breitensport)

Isca zit nu in de Beginners-examengroep. (we hebben bij ons op de KC een beetje vreemde indeling: Beginners, Beginners examengroep, gevorderden, gevorderden-examen en dan de keuze tussen recreatie of wedstrijdgroep). Zij loopt nu dus voor het tweede seizoen behendigheid.

Nouky is nog te jong, maar over een halfjaartje mag zij ook beginnen met behendigheid. Helaas was er geen plaats meer voor haar in de behendigheid "speelgroep".
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Met Basxco doe ik behendigheid alleen niet op een school, maar met een stel vrienden bijelkaar (klunsenclubje :mrgreen: )

Maar ben wel begonnen met hem op een school, maar hij vond het leuker om er van tussen te gaan dan bij mij blijven :evil: en dat gebeurd nog regelmatig :roll: , want die notendoppen op het veld moeten allemaal op hoe hoog/laag ik spring :boos:
Sjiel
Zeer actief

Inge O schreef:
Jokie schreef:Met Basxco doe ik behendigheid alleen niet op een school, maar met een stel vrienden bijelkaar (klunsenclubje :mrgreen: )

Maar ben wel begonnen met hem op een school, maar hij vond het leuker om er van tussen te gaan dan bij mij blijven :evil: en dat gebeurd nog regelmatig :roll: , want die notendoppen op het veld moeten allemaal op hoe hoog/laag ik spring :boos:
ja, kijk, zo moet het : hondje eten, en baasje lekker laten springen :mrgreen: !
dat is nog een keer een behendige hond :ok: !
Volgende keer rium van tevoren komen en je harkje meenemen :ok:

Ik heb bij de WVK getraind met instructie op niveau (Ronald Mouwen en later Aukje Swarte) Alle ambitie groepen door elkaar, maakte niets uit. Maar dat is al een tijd geleden, toen Sheila nog kon zien. Helaas is de WVK ter ziele.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sietske* schreef:
LongFields schreef:

Als ik kom zal ik ze meenemen! :ok:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Sietske* schreef:
LongFields schreef:

Als ik kom zal ik ze meenemen! :ok:
Mooi dan let ik op of ik krullerige Belgjes zie. Ik val trouwens ook redelijk op met mijn twee Markiesjes :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Moet je nou zelf ook nog een erg goede conditie hebben bij behendigheid. Als ik zo snel moet rennen als mijn hond kan ik het wel vergeten........... :mrgreen:

Lijkt me erg leuk om behendigheid te doen, maar dat houd me toch wel een beetje tegen.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Inge O schreef:
Baily schreef:Moet je nou zelf ook nog een erg goede conditie hebben bij behendigheid. Als ik zo snel moet rennen als mijn hond kan ik het wel vergeten........... :mrgreen:

Lijkt me erg leuk om behendigheid te doen, maar dat houd me toch wel een beetje tegen.
zo snel rennen als je hond moet je natuurlijk niet, maar toch wel een béétje rennen :19: :mrgreen: .
maar vooral ook roepen terwijl je rent, en dat is lastig :mrgreen: *zucht, zucht*
Okay........ :mrgreen: dan zal ik eerst zelf moeten gaan trainen denk ik................ :pffff: :mrgreen:
pooh
Zeer actief

nou dat rennen en roepen tegenlijkertijd is wel even wennen hoor...
Ameno is ook eigenlijk veel te snel maar nu alles nog geoefend wordt aan de lijn bepaal ik dus het tempo...als de lijn eraf gaat weet ik niet of ik haar nog kan bijhouden :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb met Nika behendigheid gedaan en met Marouck heb ik het ook een klein jaartje getraind.
Met Marouck was het meer iets voor erbij, om haar energie kwijt te raken. Dat gebeurde dan ook want als een idioot ging die over het parcours. Dat viel niet bij te houden met als gevolg dat ze gewoon haar eigen volgorde maar deed. :mrgreen: :mrgreen: Omdat het begon te botsen met het strak volgen bij de VZH was ik er tijdelijk mee gestopt, ik ben ondertussen opgestapt bij mijn ouwe club dus voorlopig ga ik er ook niet meer aan beginnen.
Nika deed het erg leuk, heeft ook wat wedstrijden gelopen. Helaas bleken haar heupen slecht te zijn en zijn we ermee gestopt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik ben er net donderdag mee gestopt. Behendigheid is heel leuk, als je een hond hebt die het ook leuk vind. Baloe loopt liever in het bos dan dat ze mee gaat sporten dus nou ja, dan gaat het allemaal over :19:

Ik heb wel met Keizer een proeflesje gedaan. Vond ie helemaal geweldig, vooral de tunnel, hij bleef er doorheen rennen, echt helemaal enthousiast was hij :mrgreen: Maar hij wordt dit jaar 8 en dat vind ik te oud om nog ermee te beginnen.

Ik hoop ooit nog weer eens een hondje te hebben die ik er wel plezier mee doe, ik vond het wel heel leuk. Heb iets van 5 jaar behendigheid getraind. :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

clausipaus schreef:Ik ben er net donderdag mee gestopt. Behendigheid is heel leuk, als je een hond hebt die het ook leuk vind. Baloe loopt liever in het bos dan dat ze mee gaat sporten dus nou ja, dan gaat het allemaal over :19:

Ik heb wel met Keizer een proeflesje gedaan. Vond ie helemaal geweldig, vooral de tunnel, hij bleef er doorheen rennen, echt helemaal enthousiast was hij :mrgreen: Maar hij wordt dit jaar 8 en dat vind ik te oud om nog ermee te beginnen.

Ik hoop ooit nog weer eens een hondje te hebben die ik er wel plezier mee doe, ik vond het wel heel leuk. Heb iets van 5 jaar behendigheid getraind. :wink:
Tss acht jaartjes pas, die hond heeft nog een heel leven voor zich :wink:
Als hij er plezier in heeft kan je toch wel beginnen, je hoeft de top niet te bereiken toch?
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Beau en Lara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Beau en Lara »

Mijn hond vindt behendigheid ook leuk! we doen het nu een jaar en ze is echt vooruit gegaan. In de beginnerscursus kregen we alleen de oefeningen en een aantal makkelijke combinaties. Nu is het echt moelijk en leuk!
In het begin ging het wat moeizaam, maar nu begrijpt ze dat ze moet doen wat ik 'zeg'.
Sjiel
Zeer actief

EvitaP schreef:
clausipaus schreef:Ik ben er net donderdag mee gestopt. Behendigheid is heel leuk, als je een hond hebt die het ook leuk vind. Baloe loopt liever in het bos dan dat ze mee gaat sporten dus nou ja, dan gaat het allemaal over :19:

Tss acht jaartjes pas, die hond heeft nog een heel leven voor zich :wink:
Als hij er plezier in heeft kan je toch wel beginnen, je hoeft de top niet te bereiken toch?
psies mijn ouwe reu heeft nog tot zijn 12 e getraind
Heeft ook zijn voordelen als je zelf wat ervaring hebt als je met een groene hond gaat beginnen.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Inge O schreef:
pooh schreef:Kan me voorstellen dat het dan niet zo leuk is voor jou en voor je hond waarschijnlijk ook niet.

Voor ons is het op dit moment al heel wat als er iets is gelukt :wink:
ik los dat nu (gedeeltelijk) op door met twee honden tegelijkertijd in dezelfde les (natuurlijk de één na de ander) bij de beginners te trainen - heb ik tenminste iets te doen.
ik had er ook wel meteen met 4 willen trainen, maar dat mocht niet... :oeps: :mrgreen: .
Nah, wat flauw zeg. Stelletje pietlutten :19: :mrgreen: .
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Baily schreef:
Inge O schreef:
Baily schreef:Moet je nou zelf ook nog een erg goede conditie hebben bij behendigheid. Als ik zo snel moet rennen als mijn hond kan ik het wel vergeten........... :mrgreen:

zo snel rennen als je hond moet je natuurlijk niet, maar toch wel een béétje rennen :19: :mrgreen: .
maar vooral ook roepen terwijl je rent, en dat is lastig :mrgreen: *zucht, zucht*
Okay........ :mrgreen: dan zal ik eerst zelf moeten gaan trainen denk ik................ :pffff: :mrgreen:
Welnee joh! Dat valt reuze mee :mrgreen:
Ok ik heb dan niet een ontzetttend snelle hond, maar gelukkig wel eentje die foutloos kan lopen.
Ik train puur recreatief met haar. Ik heb 1 keer aan een gezellige wedstrijd meegedaan maar dan sta ik zelf zo stijf van de stress dat Devlin er nerveus van wordt. Dus dat doe ik niet meer :19:

@ Pooh, train je toevallig bij John en Marij de Jong? :idea:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”