Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Malthesers in 3 maten?
Moderator: moderatorteam
- blinky
- Vaste gebruiker
Malthesers in 3 maten?
Waar ik nou benieuwd naar ben, of de malteser in 3 maten te krijgen is?
Lijkt mij van niet?
Een schoonzus heeft er 1 en het lijkt wel of er een westie door zit en weegt 10 kilo, is 10mnd.
Een heel lief dier , en is gebracht door een figuur die ze gratis thuisbrengt, schoonzus is niet daar wezen kijken. Het beestje is wel heel lief een reu. Heeft de voorvoetjes naar buiten staan wat jammer ook weer een hondje gekocht bij een verkeerd adres in mijn mening.
Maar bij haar hondenclub hadden ze gezegd dat die maltheser er in 3 maten zijn groot,midden en klein. Is dat zo? Mn nieuwsgierigheid is gewekt.
Hier bij mij in de buurt zie ik alleen van die kleine tiepetjes.
Lijkt mij van niet?
Een schoonzus heeft er 1 en het lijkt wel of er een westie door zit en weegt 10 kilo, is 10mnd.
Een heel lief dier , en is gebracht door een figuur die ze gratis thuisbrengt, schoonzus is niet daar wezen kijken. Het beestje is wel heel lief een reu. Heeft de voorvoetjes naar buiten staan wat jammer ook weer een hondje gekocht bij een verkeerd adres in mijn mening.
Maar bij haar hondenclub hadden ze gezegd dat die maltheser er in 3 maten zijn groot,midden en klein. Is dat zo? Mn nieuwsgierigheid is gewekt.
Hier bij mij in de buurt zie ik alleen van die kleine tiepetjes.
Leny
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Nou, eh, nee. De echte Maltezer met stamboom weegt zo'n 3-4 kilo. Da's dus echt heel erg klein ( en die zie je ook niet veel). Maar er zijn ontzettend veel Maltezer (kruisingen) zonder stamboom in de komen dus in alle soorten en maten.
Moos is ook geen echte Maltezer, dat wil zeggen, hij heeft geen stamboom, en weegt rond de 7 kilo (hij is trouwens wel volwassen, met 10 maanden woog hij nog maar een kilo of 5-6). Moos' pootjes staan wel in een goede stand, en hij lijkt sprekend op een stamboom-Maltezer, alleen dan dus te groot.
Ik vind het opzich wel prettig dat hij net iets groter is, dat maakt hem ook net iets minder kwetsbaar. Maar tja, hij is dus geen 'echte' Maltezer.
Moos is ook geen echte Maltezer, dat wil zeggen, hij heeft geen stamboom, en weegt rond de 7 kilo (hij is trouwens wel volwassen, met 10 maanden woog hij nog maar een kilo of 5-6). Moos' pootjes staan wel in een goede stand, en hij lijkt sprekend op een stamboom-Maltezer, alleen dan dus te groot.
Ik vind het opzich wel prettig dat hij net iets groter is, dat maakt hem ook net iets minder kwetsbaar. Maar tja, hij is dus geen 'echte' Maltezer.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Malthesers in 3 maten?
blinky schreef:Waar ik nou benieuwd naar ben, of de malteser in 3 maten te krijgen is?
Lijkt mij van niet?

Grootte: Reuen 21-25 cm en teven 20-23 cm (gewicht: 3-4 kg)
Onze Snow heeft geen stamboom maar zit qua schofthoogte nog net binnen de standaard, hij is 25cm "hoog" maar weegt 5kg. Pluch, onze andere "maltezer" die vorig jaar gestorven is, was 30cm hoog en woog 6kg. In zijn familie was er ongetwijfeld eentje vreemd gegaan met een poedel of een bichon...

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- blinky
- Vaste gebruiker
- Moos
- Zeer actief
Dat schijnt jablinky schreef:Dacht ik ook al wat jullie schrijven. Ik zeg niks tegen schoonzus zij neemt het voor waar aan en als ik zie hoe blij ze is met dat diertje.
Je ziet er nu wel erg veel he op straat.

Hier in het bos is Moos als sinds zijn puppietijd de enige, en ik zie ze verder ook niet zo heel vaak hier in de buurt. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de maltezers die je tegenwoordig ziet zijn denk ik toch veelal kruisingen of hondjes van de broodfok of mensen die voor de gein eens een nestje nemen denk ik.
Keizer weegt maar 3 kilo en is 25 cm. Hij is echt heel klein, maar eigenlijk heeft hij dus gewoon een echte maltezer maat. Kom ik ook net pas achter, ik dacht dat hij altijd klein uitgevallen was ofzo.
Hij heeft trouwens wel ergens een stamboom liggen
Keizer weegt maar 3 kilo en is 25 cm. Hij is echt heel klein, maar eigenlijk heeft hij dus gewoon een echte maltezer maat. Kom ik ook net pas achter, ik dacht dat hij altijd klein uitgevallen was ofzo.

Hij heeft trouwens wel ergens een stamboom liggen

Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

-
- Vaste gebruiker
mijn malteser van 11 jaar weegt 4 kilo en is precies 25cm hoog,sommige vragen dan ook of het een lief pupje is,lief is ie zeker maar het is geen pup.komt inderdaad doordat de meeste veel te groot zijn.in de trimsalon waar ik werk hebben we ook twee "maltesers"alleen zit er volgens mij tekkel door heen ofzo,kromme voorpoten en veel te lang in de rug.mijn uk kan daar wel twee keer in.
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
- blinky
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
ze zijn ook heel leuk,maar oh wat een kop zit erop zeg!als ricky(malteser)ze zin niet krijgt dan gromt ie(niet aggresief ofzo want hij heeft nog nooit gebeten)en ik heb het er in al die jaren niet uit gekregen dat grommen.als ie s'ochtends in ze bench ligt en je roept hem voor een plasje dan kijkt ie je aan alsof ie zeggen wil:ga zelf in die kou staan!en je kan roepen tot je een ons weeg maar komen doet ie niet,tenzij je kaas voor ze neus houdt dan springt ie uit ze bench vandaan.als ie stout is geweest dan gaat ie in z'n mand zitten met z'n rug naar je toe en als ik hem dan roep dan kijkt ie toch arrogant!als je wilt dat ie in z'n mand gaat dan gaat ie alleen met z'n voorpoten in de mand staan en je dan aankijken alsof die mand veelste klein is voor de rest van z'n lichaam. hij rijdt ook erg graag op de dh reu van me tante,die vindt dat prima.IK niet! en blaffen,veel blaffen!wij kregen hem toen ie bijna 1 was en ik denk dat die vorige mensen dat wel leuk vonden ofzo
als je zegt dat ie stil moet zijn dan perst ie er nog snel een blaf uit.het is echt mijn liefste hondje en ik pik heel veel van hem maar ik denk dat hij in een verkeerd jasje is geboren. 

- Moos
- Zeer actief
Op Moos zit amper een kopfabienne schreef:ze zijn ook heel leuk,maar oh wat een kop zit erop zeg!als ricky(malteser)ze zin niet krijgt dan gromt ie(niet aggresief ofzo want hij heeft nog nooit gebeten)en ik heb het er in al die jaren niet uit gekregen dat grommen.als ie s'ochtends in ze bench ligt en je roept hem voor een plasje dan kijkt ie je aan alsof ie zeggen wil:ga zelf in die kou staan!en je kan roepen tot je een ons weeg maar komen doet ie niet,tenzij je kaas voor ze neus houdt dan springt ie uit ze bench vandaan.als ie stout is geweest dan gaat ie in z'n mand zitten met z'n rug naar je toe en als ik hem dan roep dan kijkt ie toch arrogant!als je wilt dat ie in z'n mand gaat dan gaat ie alleen met z'n voorpoten in de mand staan en je dan aankijken alsof die mand veelste klein is voor de rest van z'n lichaam. hij rijdt ook erg graag op de dh reu van me tante,die vindt dat prima.IK niet! en blaffen,veel blaffen!wij kregen hem toen ie bijna 1 was en ik denk dat die vorige mensen dat wel leuk vonden ofzoals je zegt dat ie stil moet zijn dan perst ie er nog snel een blaf uit.het is echt mijn liefste hondje en ik pik heel veel van hem maar ik denk dat hij in een verkeerd jasje is geboren.

En blaffen, hij weet amper wat dat is gelukkig!
Eigenlijk past hij qua karakter precies in de rasbeschrijving: speels, vriendelijk en zachtaardig.

-
- Vaste gebruiker
de mijne houdt ook niet van afdrogen en ook niet van mooi zijn.als ie net geknipt is dan moet ik hem echt een dag binnen houden wil ik er van kunnen genieten.meneer gaat anders rustig met ze bekkie in de aarde staan te vroeten en je dan aan kijken zo van:zo vindt ik mezelf het aller mooist
hij is ook wel macho maar ik denk dat dat komt omdat hij een harem heeft van twee mooie meiden.hij loopt er dan ook echt macho bij,en als er dan een andere hond bij komt dan gaat hij zo hard blaffen dat hij helemaal met vier poten tegelijk van de grond komt
ik ben ook niet echt een typ voor een klein hondje ik hou ervan om met een hond te werken en ik zie mijn uk nou niet echt een eend of een konijn voor me halen

- clausipaus
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaha heel bekend inderdaad. Laatst ook iemand, hoe oud is dat hondje? Dus ik zeg: 6. Dacht ze dat ie 6 maanden was i.p.v. 6 jaarfabienne schreef:mijn malteser van 11 jaar weegt 4 kilo en is precies 25cm hoog,sommige vragen dan ook of het een lief pupje is,lief is ie zeker maar het is geen pup.

Heb je ook een foto van je maltezer?
Penotti & Sombra!

- Moos
- Zeer actief
hahaha. Moos houdt er ook helemaal niet van om mooi te zijn. Zodra we buiten staan gaat hij ook met zijn bekkie in de aarde vroeten, door de vijver rennen, en stokken sjouwen. Maar dan kijkt hij wel het allergelukkigstfabienne schreef:de mijne houdt ook niet van afdrogen en ook niet van mooi zijn.als ie net geknipt is dan moet ik hem echt een dag binnen houden wil ik er van kunnen genieten.meneer gaat anders rustig met ze bekkie in de aarde staan te vroeten en je dan aan kijken zo van:zo vindt ik mezelf het aller mooisthij is ook wel macho maar ik denk dat dat komt omdat hij een harem heeft van twee mooie meiden.hij loopt er dan ook echt macho bij,en als er dan een andere hond bij komt dan gaat hij zo hard blaffen dat hij helemaal met vier poten tegelijk van de grond komt
ik ben ook niet echt een typ voor een klein hondje ik hou ervan om met een hond te werken en ik zie mijn uk nou niet echt een eend of een konijn voor me halen

- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Joep is rond de 20 cm. Hij is veel b reder dan een 'volle' maltezer en weegt rond de 6 kilo. Hij blaft uit waaksheid en soms uitdagend naar grote honden. Gelukkig negeren ze hem tot nu toe allemaal als hij blaft. Hij meent met mij buiten te kunnen discusieren over de wandelroute maar daar trap ik niet in. Soms als niet de kant op gaan die hij wil dan blijft hij stok stijf staan. Dan spreek ik hem meestal streng toe, doe hem een stukje de riem om en als hij zich niet meer verzet mag de riem weer af. Doorlopen en hem negeren helpt niet want hij loopt dan rustig zijn uitgekozen kant toch uit
Mooi zijn, wassen en kammen heeft hij inderdaad ook een hekel aan. Het liefste rent hij direct daarna naar buiten om de eerste de beste vogelpoep op te zoeken en daar weer in te gaan rollen.
Wat ik me ook afvroeg.... houdt jullie Maltezer van water en/of zwemmen???? Joep is helemaal gek op water zodra hij water ziet duikt hij er naar toe en gaat poedelen met zijn buik in het water. Zelfs in de winter. Ik probeer hem dan zo veelmogelijk weg te houden van water want het lijkt me met een paar graden boven 0 toch wel errug koud voor hem

Mooi zijn, wassen en kammen heeft hij inderdaad ook een hekel aan. Het liefste rent hij direct daarna naar buiten om de eerste de beste vogelpoep op te zoeken en daar weer in te gaan rollen.
Wat ik me ook afvroeg.... houdt jullie Maltezer van water en/of zwemmen???? Joep is helemaal gek op water zodra hij water ziet duikt hij er naar toe en gaat poedelen met zijn buik in het water. Zelfs in de winter. Ik probeer hem dan zo veelmogelijk weg te houden van water want het lijkt me met een paar graden boven 0 toch wel errug koud voor hem
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zwemmen doet hij niet, maar hij wil wel altijd door plassen baggeren zelfs bij koud weer. Regen, sneeuw, storm... maakt hem ook allemaal niet uit, maar bij koud en nat weer doe ik hem wel een jasje aan, anders is het toch echt te koud voor hem.Domie schreef:Wat ik me ook afvroeg.... houdt jullie Maltezer van water en/of zwemmen????

- Moos
- Zeer actief
Dat doet Moos ook altijd; lekker tot aan zijn buik door de plassen of vijvers baggeren.binno schreef:Zwemmen doet hij niet, maar hij wil wel altijd door plassen baggeren zelfs bij koud weer. Regen, sneeuw, storm... maakt hem ook allemaal niet uit, maar bij koud en nat weer doe ik hem wel een jasje aan, anders is het toch echt te koud voor hem.Domie schreef:Wat ik me ook afvroeg.... houdt jullie Maltezer van water en/of zwemmen????
En als het echt heel erg naar weer is ( zeg maar 2 graden, regen en wind) krijgt hij ook een jasje aan. Anders loopt hij na 10 min. echt te rillen, ze zijn zo snel, tot op het bot nat en dus ook koud.

-
- Vaste gebruiker
nee heb geen foto van mijn malteser,weet niet hoe ik dat allemaal moet doen en heb geen digi.mijn malteser houdt NIET van water.toen we hem net hadden was ie er wel gek op,door de plassen crossen enzo totdat hij een sloot aanzag voor een plas water
.hij crosste er zo opaf en ja toen moest ie zwemmen....mijn moeder helemaal in dikke paniek
en toen heeft me tante hem uit het water geplukt en sinds dien kijkt ie wel uit waar die loopt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Tarzan zwemt alleen in de zomer en dan alleen als ik ga.. en als hij er echt zin in heeft, anders niet.
Hij vindt het wel prettig om bij warm weer door het water heen te lopen, maar hij is geen echte waterrat.
Zelf denk ik dat Tarzan een kruising Maltezer/Westie is. Hij heeft wel erg veel weg van een Westie, en zijn moeder was een Maltezer.
Tarz is ook wat breder dan een rasechte Maltezer en hij is ook een stuk steviger gebouwd (grotere spieren, meer vlees op de botten). Vaak zie je bij Maltezertjes toch dat ze heel slank zijn en dat heeft Tarzan niet.
Lief is hij wel, alleen kan hij een knauw geven als hij te ruw behandeld wordt door de andere honden.
Maar hij heeft nog nooit een mens of dier gebeten, hij blaft wel maar is verder erg sociaal
Hij vindt het wel prettig om bij warm weer door het water heen te lopen, maar hij is geen echte waterrat.
Zelf denk ik dat Tarzan een kruising Maltezer/Westie is. Hij heeft wel erg veel weg van een Westie, en zijn moeder was een Maltezer.
Tarz is ook wat breder dan een rasechte Maltezer en hij is ook een stuk steviger gebouwd (grotere spieren, meer vlees op de botten). Vaak zie je bij Maltezertjes toch dat ze heel slank zijn en dat heeft Tarzan niet.
Lief is hij wel, alleen kan hij een knauw geven als hij te ruw behandeld wordt door de andere honden.
Maar hij heeft nog nooit een mens of dier gebeten, hij blaft wel maar is verder erg sociaal

-
- Zeer actief
- Contacteer:
fabienne schreef: totdat hij een sloot aanzag voor een plas water.hij crosste er zo opaf en ja toen moest ie zwemmen....

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
wij hebben ook een maltheser van 12 jaar, hij is niet echt klein maar ik zie ze ook wel eens groter, ik denk dat het te maken heeft met een raszuivere of ooit eens ingekruisd met bv poedel of ander ras, die van ons is door zijn ziekte wel te zwaar, 11 kilo, maar hij voelt zich nog super, is nog steeds fel op reutjes buiten en kluift nog als een bezetene aan zijn vleesbotten, groetjes simone
- Belle
- Zeer actief
In het bos zie ik ze ook zelden, maar in de buurt des te meer.Moos schreef: Hier in het bos is Moos als sinds zijn puppietijd de enige, en ik zie ze verder ook niet zo heel vaak hier in de buurt. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn....
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Moos
- Zeer actief
ja, haha, daar heb je een heel goed punt. Ik zie ze ook wel eens in het centrum lopen. In het bos komen veel Maltezers niet, want dat hoeft toch niet met zo'n klein schoothondje?Belle schreef:In het bos zie ik ze ook zelden, maar in de buurt des te meer.Moos schreef: Hier in het bos is Moos als sinds zijn puppietijd de enige, en ik zie ze verder ook niet zo heel vaak hier in de buurt. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn....

-
- Vaste gebruiker
nee maltesers en al dat andere kleine spul hoeven niet naar buiten want dat is zieleig met die korte pootjes....dat vinden veel mensen dan.nou toen die van mij nog iets jonger was ging ie altijd mee met wandelen,probeerde altijd die twee zwarte in te halen
nu wilt ie niet veel meer mee maar ach rick is al bijna 12 en geeft het nu zelf wel aan of ie mee wilt of niet 

- Moos
- Zeer actief
Ja, dat zegt mijn oma (die pas 68 is, dus nog helemaal niet echt oud) ook altijd. Dat Moos zover kan lopen met die korte pootjes van hemfabienne schreef:nee maltesers en al dat andere kleine spul hoeven niet naar buiten want dat is zieleig met die korte pootjes....dat vinden veel mensen dan.nou toen die van mij nog iets jonger was ging ie altijd mee met wandelen,probeerde altijd die twee zwarte in te halennu wilt ie niet veel meer mee maar ach rick is al bijna 12 en geeft het nu zelf wel aan of ie mee wilt of niet

Wandelingen van 3 uur houdt hij makkelijk vol (maar hij is pas 2.5 hoor), en dan ook nog lekker spelen met andere honden of achter de bal aan rennen. Maltezers zijn ook gewoon honden; geen speelgoedbeesten zoals sommige mensen schijnen te denken.

- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Joep is in november gewoon mee geweest naar de ardennen en heefty daat meegelopen met een 'serveifel' wandeling
Ondanks zijn zwakkere botjes dan een gemiddeld hondje ging het uitstekend. Hij genoot zelfs van het bos, gras, zand, water wat we tegen kwamen. Veel mensen zonder hond of met een maltezer die gedragen wordt
vonden dat zielig voor Joep. Nou. ik niet hoor, hij had verdorie een betere conditie dan ik 

- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind het wel grappig. Bij mij in de flat woont Daantje, een onopgevoede verwaarloosde maltezer die 10 uur per dag alleen thuis door het raampje van de voordeur zit te kijken en te blaffen. Zodra ze buiten is hapt ze naar mensen en andere honden. Ik woon in een wijk met 90% allogtonen en die zijn allemaal bang voor honden. Een groot aantal daarvan niet voor Joep. Ze zien Joep veel buiten en ze weten dat hij op school zit. Laatst kwam een trkse buurman speciaal aan de deur om te vertellen dat hij zo blij was dat Joep tenminste lief was en zo goed luisterde. Tja, kleine moeite groot gebaar
Ze speken hier dan ook van het lieve hondje en het gemene hondje. Rara wie Joep is?
Vanavond gaan we weer naar school. Joep zit inmiddels in de 2e klas

Vanavond gaan we weer naar school. Joep zit inmiddels in de 2e klas

- clausipaus
- Zeer actief
- Contacteer: