Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rabies inenting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

rabies inenting

Ongelezen bericht door Podenji »

hallo,

wie kan mij duidelijkhied geven wanneer er tegen rabies voor het eerst gevaccineert mag worden??

mijn ene hond was met 9 weken al gevaccineert hiertegen en ik weet niet beter dat het met 8 weken al mag, maa rnu zei een dierenarts gisteren tegen mij dat het pas met 12 weken mag, daar heb ik nog nooit van gehoort. Ik snap dat het wellicht beter is als het wat later gedaan wrdt dan met 8 weken, maar ik dacht dat het met 8 weken ook gewoon al wel kon.......al seen pup per vliegtuig geexporteerd word, word deze toch ook met 8 weken gevaccineert en dat ie dan als de vacc, 4 weken oud is geexporteert kan worden? ( muv engeland en noorwegen en zweden )

wie o wie kan mij duidelijkheid verschaffen?? :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Een rabbies enting mag pas gegeven worden op een leeftijd van 12 weken!

Voor een vlucht of overtocht per boot moet de enting inderdaad 30 dagen daarvoor gegeven worden. Of dat in de praktijk ook gebeurd... ik heb zo mijn vraagtekens.

Wij hebben zelf een puppy uit Engeland. In Nederland gekomen op een leeftijd van 8 weken. Met de boot. Niet ingeent in Engeland, wel gezondheidsverklaring van de dierenarts, maar, uiteindelijk illegaal naar nederland. ok het mag dan niet, maar ik denk dat wij niet de enigsten zijn bij wie het zo gaat
Laatst gewijzigd door Nono op 02 feb 2005 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Onze Heeler Venla heb ik met 9 weken opgehaald in Finland. Ze had geen vaccinaties gehad. Helemaal niks. In Finland worden alle honden pas na 12 weken voor het eerst geënt. Ik had alleen een gezondsheidverklaring nodig die niet ouder was dan 3 dagen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ons pupje ging met 10 weken naar amerika ,mocht nog geen rabies hebben. Hij moest wel zijn 6 en 9 weken enting gehad hebben en een gezondheids verklaring.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Puppies worden vanaf 12 weken tegen rabies gevaccineerd. Meestal valt het tegelijk met de andere enting die tussen 12 en 14 weken gegeven wordt.
Voor pups jonger dan 3 maanden gelden nogal eens andere regels vwb de rabies enting.
weg gehaald zit een virus in
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja kreeg ik hier ook te horen. Je hond moest echt 12 weken zijn. Want de enting mocht wel iets eerder, echter rabies niet, dus heb ik toen even gewacht.
Anne-lieke
Vaste gebruiker
Contacteer:

re

Ongelezen bericht door Anne-lieke »

De Rabies enting mag wel iets eerder, maar het is zonde om hem te enten onder de drie maanden leeftijd omdat de enting dan maar 3 maanden geldig is. Dus als je wacht tot de leeftijd van 12 weken dan is de enting gewoon een jaar geldig (wel 30 dagen wachten voordat je öfficieel"naar het buitenland mag).
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor jullie antwoorden, maar ik ben er nog niet wijzer op geworden, dierenartsen zeggen ook verschillende dingen en vorig jaar was onze jongste ook met 9 weken al tegen rabies geent ivm vakantie naar frankrijk
en diversem ensen die ik ken met importhonden lieten hun pup met 8 weken ook vaccineren tegen rabies zodat ze met 12 weken per vleigtuig naar NL konden komen, maar tegenwoordig hoor ik dus steeds vaker dat het pas kan met 12 weken een rabiesvaccinatie, is dat dan nieuw ofzo?? :denken:

Ik heb een hond uit noorwegen geimporteert met bijna 8 weken en die had wel een parvo vaccinatie gehad omdat ze naar NL ging, normaliter hebben ze een heel ander entingschema in noorwegen , in zweden worden ze pas met 8 weken ingeent.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Anne-lieke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne-lieke »

Podenji schreef:bedankt voor jullie antwoorden, maar ik ben er nog niet wijzer op geworden, dierenartsen zeggen ook verschillende dingen en vorig jaar was onze jongste ook met 9 weken al tegen rabies geent ivm vakantie naar frankrijk
en diversem ensen die ik ken met importhonden lieten hun pup met 8 weken ook vaccineren tegen rabies zodat ze met 12 weken per vleigtuig naar NL konden komen, maar tegenwoordig hoor ik dus steeds vaker dat het pas kan met 12 weken een rabiesvaccinatie, is dat dan nieuw ofzo?? :denken:

Ik heb een hond uit noorwegen geimporteert met bijna 8 weken en die had wel een parvo vaccinatie gehad omdat ze naar NL ging, normaliter hebben ze een heel ander entingschema in noorwegen , in zweden worden ze pas met 8 weken ingeent.
Honden die onder de drie maanden oud zijn en worden geimporteerd naa Nederland hoeven niet geent zijn tegen hondsdolheid!! Bel anders even naar de R.V.V.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Podenji schreef:
Ik had de fokker van mijn Heeler in Finland ook gevraagd of ze op mijn kosten Venla tegen Parvo wilde laten enten. Maar haar dierenarts weigerde het te doen. Hij zei: een pup heeft genoeg afweerstoffen van de moeder als de moeder goed is geënt, dus dan zo je een jong kwetsbaar dier overvaccineren is niet goed. Ik heb destijds nagezocht of ik het niet verplicht was voor Nederland en dat was niet zo. Anders had ik het natuurlijk gewoon geeist. Ik had geen zin op Schiphol tegen gehouden te worden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

alle puppen die wij uit het buitenland hebben gehaald zijn zonder rabies gekomen. Alleen de pup uit Australië is toen met rabies gekomen op de leeftijd van 14 weken en was met 12 weken geënt.

Puppen uit finland worden bij de meeste fokkers, zeker kleine hondjes pas na 16 weken voor het eerst geënt. Dus die moest ik altijd direct zelf laten enten.

Puppen uit Zweden waren alleen tegen parvo geënt op de leeftijd van 7 weken.

We gaan dit jaar zelf een pup naar Amerika doen. Die enten we met 12 weken en gaat met 16 weken vliegen. De pups naar zweden en naar noorwegen gaan zonder rabisch enting met de leeftijd onder de 12 weken naar hun eigenaren toe. De pup naar Frankrijk gaat ook zonder enting onder de 12 weken naar zijn nieuw huis toe.

Een pup met 8 weken laten enten voor rabisch moet niet echt gezond zijn zoals ik altijd begrepen heb. Zijn toch zware vaccinaties. Onze dierenarts wil het doen vanaf ongeveer 11 weken, mits de pup geen last van andere entingen heeft gehad.

Dus ik doe het liever ook zonder als het kan!!

Groetjes Maria.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Maria schreef:Puppen uit finland worden bij de meeste fokkers, zeker kleine hondjes pas na 16 weken voor het eerst geënt.
Zitten pups daar dan tot hun 16e week bij de fokker :N:
weg gehaald zit een virus in
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

de dierenarts van de fokker in zweden waar ik eind van de maand eenpup ga halen heeft speciaal de entstof besteld waarmee puppen in nederland met 6 weken mee geent worden. Zijn we gelijk van dat dilemma af, ookal is het niet egrbuikelijk in zweden hij zag er geen problemen in dit voor ons te doen ( voor alle duidelijkheid dit betreft puppyenting 1 en geen rabiesenting )

Betreft Rabiés, heb de RVV 2 keer gebeld kreeg twee keren een verhaal te horen dat verschilde van elkaar, schiet lekker op, maar inmiddels ben ik er la uit, honden jonger dan 12 weken mogen frankrijk niet in honden na 12 weken moeten rabies geent zijn en die moet niet jonger zijn dan 30 dagen voor frankrijk binnengegaan word, wat wordt er vervolgens gedaan? met 8 weken krijgt de pup een verzwakte enting toegedient die met 12 weken herhaald word, zo voldoe je alsnog aan alle regels en krijgt de pup niet de "zware"enting met 8 weken
dit heb ik uit de verhalen van de RVV medewerkers gehaald du shet zal dan wel
niemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Podenji op 08 feb 2005 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef: De pups naar zweden en naar noorwegen gaan zonder rabisch enting met de leeftijd onder de 12 weken naar hun eigenaren toe. De pup naar Frankrijk gaat ook zonder enting onder de 12 weken naar zijn nieuw huis toe.

Groetjes Maria.
Pups worden in noorwegen en zweden pas toegelaten na 12 weken uit een ander EU land zonder rabiesinenting, komen ze niet uit een EU land dan dient men het bloed t etesten etc. en dan is de hond vaak klaar voor vertrek met 6 a 7 maanden of later...

betreft frankrijk nogmaals: pups onder de 12 weken worden niet toegelaten pups vanaf 12 weken zonder rabiesenting enkel met verklaring dat de hond vanaf de geboorte tot de reis naar frankrijk bij de moeder gebleven is in een hondsdolheidvrijgebied of tezamen met de moeder op reis

Dit is de meest recente info . maar frankrijk en zweden en noorwegen veranderen de regels praktisch elke dag. Deze info heb ik vandaag nog gekregen dus dit geldt op di tmoment, natuurlijk kan je ene pup jonger ook mee naar frankrijk nemen maar als ze WEL controleren heb je een probleem
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Podenji schreef:
Maria schreef: De pups naar zweden en naar noorwegen gaan zonder rabisch enting met de leeftijd onder de 12 weken naar hun eigenaren toe. De pup naar Frankrijk gaat ook zonder enting onder de 12 weken naar zijn nieuw huis toe.

Groetjes Maria.
Pups worden in noorwegen en zweden pas toegelaten na 12 weken uit een ander EU land zonder rabiesinenting, komen ze niet uit een EU land dan dient men het bloed t etesten etc. en dan is de hond vaak klaar voor vertrek met 6 a 7 maanden of later...

betreft frankrijk nogmaals: pups onder de 12 weken worden niet toegelaten pups vanaf 12 weken zonder rabiesenting enkel met verklaring dat de hond vanaf de geboorte tot de reis naar frankrijk bij de moeder gebleven is in een hondsdolheidvrijgebied of tezamen met de moeder op reis

Dit is de meest recente info . maar frankrijk en zweden en noorwegen veranderen de regels praktisch elke dag. Deze info heb ik vandaag nog gekregen dus dit geldt op di tmoment, natuurlijk kan je ene pup jonger ook mee naar frankrijk nemen maar als ze WEL controleren heb je een probleem
Sorry je hebt geen gelijk.

Pups onder de 12 weken naar Zweden, Noorwegen en Frankrijk kan.

Regels veranderen niet elke dag. En de meest recente gegevens van Zweden en Noorwegen is dat pups onder de 12 weken kunnen worden aangevraagd met een invoervergunning zonder rabies enting en worden normaliter gewoon goedgekeurd en toegelaten mits het 30 dagen voor invoer wordt aangevraagd. website http://www.sjv.se. We hebben hier zelfs al contact over gehad met de pup-koper in Zweden en die heeft hier zelfs al over gebeld en pups onder de 12 weken worden toegelaten!!!!! Pups boven de 12 weken kunnen niet zomaar Zweden in zonder rabies enting en bloedproef. Dus je gegevens kloppen niet.

Frankrijk: officiele tekst:
Dier jonger dan 3 maanden: Hoeft niet gevaccineerd te worden tegen Rabiës, maar
• dient vergezeld te worden door de moeder, van wie
het nog afhankelijk is,
of
• er dient een verklaring te zijn, dat het jong tot aan de
reis is opgegroeid op de geboorteplek en niet in contact
is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met
Rabiës
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef: Frankrijk: officiele tekst:
Dier jonger dan 3 maanden: Hoeft niet gevaccineerd te worden tegen Rabiës, maar
• dient vergezeld te worden door de moeder, van wie
het nog afhankelijk is,
of
• er dient een verklaring te zijn, dat het jong tot aan de
reis is opgegroeid op de geboorteplek en niet in contact
is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met
Rabiës
dat zei ik toch net ook al,niet letterlijk dan maar het kwam op hetzelfde neer heeft de rvv vandag zelf tegen mij verteld

afijn betreft export naar zweden ,dat speelt nu toch nog niet voor ons, tegen die tijd zal het wel weer verandert zijn, en ik wist dat eigenlijk ook al want kennissen van mij hebben verleden jaar op die wijze een pup geexporteerd naar zweden maar zo makkelijk als het klinkt ging het helaas niet :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”