Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jachttrainen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

fabienne
Vaste gebruiker

jachttrainen

Ongelezen bericht door fabienne »

ja het duurt nog een aantal weken maar het jachttrainen begint straks weer :cheer: zijn er hier nog mensen die er aan gaan beginnen of er mee verder gaan?ik ga straks met mijn jongste(bijna 7 dus niet zo jong meer,maar die hond is nooit volwassen geworden :mrgreen: )verder voor de knjv-b diploma en wil ook een map gaan lopen.zit al een aantal jaar in deze sport.ben met de jongste toen begonnen toen ze 2jaar was en toen ook met de hakken over de sloot een knjv-c diploma gehaald,ze wou toen niet erg graag wild apporteren en eigenlijk vondt ze er helemaal niks aan,heb haar toen een beetje verknald door haar te gaan dwingen en er druk achter te zetten(dat advies kreeg ik toen,ik kwam toen nog maar net kijken dus ik wist niet beter nu gelukkig wel)heb haar een heel jaar stil gelegd en alleen wat met de dummy gedaan.ben toen verder gegaan met de oudste(nu 9)nou die wou wel!leuke diploma's mee gehaald en ook 2keer een map gelopen(geen diploma)maar deze hond mag nu met pensioen,misschien dat ik haar nog 1keer inschrijf voor een proef en er dan ongetraint aan mee doe ik train haar nog wel gewoon thuis en deze hond snapt werkelijk alles.doordat ik de jongste een tijd heb stilgelegd en er thuis met veel bloed,zweet en tranen ben gaan trainen snapt mevrouw eindelijk dat ze een jachthond is :idea: nu doet ze alles,wild halen,achter de konijnen aan(mag niet weet ik maar ze doet het en komt altijd terug als ik fluit)mooie slepen lopen en zelfs een zweet spoor van een aantal dagen oud is geen probleem.ga dit seizoen met veel zin en goede moed met haar trainen en hopelijk mooie diploma's lopen.
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
fabienne
Vaste gebruiker

er zijn hier wel heel veel mensen die aan jachttrainen doen! :smile:
fabienne
Vaste gebruiker

ja daar ben ik ook al wel aanwezig maar was benieuwd of er hier ook nog mensen zouden zitten die ook aan jacht deden/doen.maar de meeste mensen hier doen aan pakwerk enzo,wij zijn een beetje buitenbeentjes zeg maar :mrgreen:
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Ik ben met mijn pupje ook begonnen met jachttraining :ok:
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Wil ook graag beginnen, maar weet niet of mijn hondje er net zo over denkt...Apporteren is niet echt een hobby van dr. Iemand tips? Of mag je ook op jachttraining zonder apporteren? (Is er ergens een cursus waar ze de konijnen zelf mogen houden, hihi?)
fabienne
Vaste gebruiker

nee de hond moet wel willen apporteren.als je nou wel iets in de sport wilt gaan doen dan kan je ook denken aan speuren misschien dan golden stanley je daar meer over kan vertellen?
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

annepanne schreef:Wil ook graag beginnen, maar weet niet of mijn hondje er net zo over denkt...Apporteren is niet echt een hobby van dr. Iemand tips? Of mag je ook op jachttraining zonder apporteren? (Is er ergens een cursus waar ze de konijnen zelf mogen houden, hihi?)
Hoi, apporteren hoort er wel bij, maar het kan ook zonder dood wild. Apporteersport is een onderdeel wat bij een aantal FHN instellingen wordt getraind. Dat is uitsluitend met dummies of apporteerblokken. Kijk op http://www.fhn.nl voor aangesloten instellingen.

Ik heb met m'n Cairn terrier het apporteersport A diploma, dat is het laagste niveau, het gaat net andersom als bij de jachtsport.

Groetjes,
Meta
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

annepanne schreef:Wil ook graag beginnen, maar weet niet of mijn hondje er net zo over denkt...Apporteren is niet echt een hobby van dr. Iemand tips? Of mag je ook op jachttraining zonder apporteren? (Is er ergens een cursus waar ze de konijnen zelf mogen houden, hihi?)
Apporteren moet natuurlijk leuk zijn voor de hond.
Op zich is een dummy o.i.d. helemaal niks aan, die moet je leuk maken voor de hond, door er mee te spelen ed. Het moet een spel zijn het apporteren.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

meta.meulenbelt schreef:
Hoi, apporteren hoort er wel bij, maar het kan ook zonder dood wild. Apporteersport is een onderdeel wat bij een aantal FHN instellingen wordt getraind. Dat is uitsluitend met dummies of apporteerblokken. Kijk op http://www.fhn.nl voor aangesloten instellingen.

Ik heb met m'n Cairn terrier het apporteersport A diploma, dat is het laagste niveau, het gaat net andersom als bij de jachtsport.

Groetjes,
Meta
Waar wij trainen (De Apporteur) ben je ook niet verplicht met wild te werken, maar zij werken ook naar de echte proeven toe. Het is een keuze voor jezelf of je wel of geen wild wil.
Ook organiseren hun onderlinge proeven die gewoon met dummies worden gedaan :wink:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Wat leuk, wist niet dat je daar ook cursussen voor kon doen! Bedankt voor de tip!
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”