Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Honden en eigenaren

Ongelezen bericht door Rataplan »

Naar aanleiding van een andere topic vraag ik me af hebben jullie een beeld van een eigenaar als je een hond ziet.
Als voorbeeld wat voor mens "hoort" er bij een Sint Bernard of nog beter een bruine labrador?
Ik ben benieuwd wat jullie vinden :mrgreen:
Dus kom maar op stel je ziet een duitse herder los lopen en wat mensen erom heen wie is dan de eigenaar kun je dat zien?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

als je het niet kunt zien aan de manier waarop hij of zij zich met de hond bemoeit, dus puur op uiterlijke verschijning geloof ik niet dat je het kunt zien.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Wel grappig ik geef maar gelijk antwoord op mijn eigen vraag. Wij zaten ook wel eens buiten koffie te drinken in het asiel (ja soms hadden we pauze :mrgreen: ) en zagen dan mensen door het hek komen en gingen dan een "weddenschapje" aan waar ze voor zouden komen :mrgreen: we deelden mensen in in katten en honden mensen maar soms kwamen ze natuurlijk voor een konijn of kwamen ze dekens brengen :smile: Enfin soms had ik het wel eens goed :pffff: verdiende ik een gevulde koek mee helemaal als ik een leuk dier bij de mensen onder kon brengen :pffff: :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Behalve de echte extreme, zou ik het niet kunnen zien hoor.
Er loopt hier in de buurt een ontzettend opgetut vrouwtje rond en tja, daar zie ik dan geen Rottweiler bij lopen bijvoorbeeld en dat klopt want ze heeft 2 teckels :mrgreen: Dat is duidelijk geen typje voor een grotere hond.

Alhoewel..... een ander echt opgetut typje met hakjes heeft een Maltezer, maar haar vriend (stoer en kaal) loopt daar ook weleens mee :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Is dit een serieuze topic, of mag ik hier raak-leuteren? :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief

Wil de hond schreef:Is dit een serieuze topic, of mag ik hier raak-leuteren? :mrgreen:
Jij mag raak leuteren hoor :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Bruine Labrador baasjes pik ik er meestal zó tussenuit, gezellige meiden meestal, met één of twee kids in de buurt. :mrgreen:

Herdervolk is over het algemeen (maar niet altijd :neenee: ) ook vrij eenvoudig te herkennen, zeker als het een supersociale herder betreft die een beetje opgefokt loopt te patsen. Want zeker bij dit soort honden is het volgens mijn waarnemingen toch wel waar dat de baas op zijn hond gaat lijken.

Sint Bernards heb ik opvallend vaak vergezeld gezien van lichtelijk hysterische dames die pretenderen de boel onder kontrole te hebben maar donders goed weten dat ze het stuur volledig kwijt zijn. Ze zeggen vaker als de gemiddelde hondebaas: "Hij doet echt niks hoor, hij wil alleen maar spelen!" :eek:

Klopt dit een beetje met jouw waarnemingen?
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hahahha, zet ik net nog iets onozels bij dat andere rubriek over
de pitbullekes.

Chichimadammen met versierde poedels ??
:mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Leuke topic.
Ook ik doe daar mee. Net wat je zegt, bij het asiel raden voor wat voor hond ze komen.
Lekker generaliseren als je iemand met een Jack of Labrador ziet lopen.

Bij een Sint Bernard hoort een slordig mollig type. En bij een Bruine labrador zo'n Vinex woning gezin met een Opel Kadet :mrgreen:
Die Bruine lab kan trouwens ook bij zo'n "wannabee buitenmens". Zo één in veel te dure buitenkleding.

Ik merk zelf dat sommige mensen je heel erg "beoordelen" op wat voor hond je hebt. Vorige zomer had ik twee maanden een opvang Bull-Terriër. Een aanspraak dat ik opeens had in het park! Veel van die "stoere gasten" die opeens met me gingen kletsen enzo. Van de zomer 3 maanden een Dobermann. Met die Dober trok ik echte hondenmensen aan. Mensen die wat met hun hond doen. Vooral herder en bouvier eigenaren raakten aan de praat.

En nu met mijn nakerd ? Héél anders. Ik trek mensen aan die de ballen verstand hebben van honden. Die vooral een aparte hond willen. Ook mensen met kleine hondjes durven nu met me te gaan praten. Hij ziet er niet zo afschrikwekkend uit hè. Terwijl hij net zo lief en sociaal is als die andere twee (ik ook trouwens). Voor hondenmensen is een naakthond geen echte hond heb ik het idee.

Groetjes Sonja
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hahaha, jaaaaaaaaa. Mag ik los? :mrgreen:

Bij een Malthezer: mensen (vrouwen èn mannen) die een èchte hond willen, maar die met regen maar kleine rondjes lopen. Want "snoesje houdt daar niet van"

Bij Boerenfoxen, mensen waarbij je niet met kul over gedragstherapeuten en goudkorrels aan moet komen. "Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg"

Bij Goldens ( :jank: ) zie ik een jonge moeder. Die net haar kids naar school gebracht heeft. Max mocht mee, en krijgt nog een extra rondje van wel een kwartier door het park.
Bij Labjes zie ik dezelfde moeder (en daarbij is het driedubbel :jank: :jank: :jank: )

Bij Bullen, met hun lijntje strak en de slip aangetrokken: mannen met brede schouders en tatoeages, vrouwen met ongekamde lange slierten, ook met tatoeages.

En bij Teckels, hahaha, da's een beetje gekleurd door mijn omgeving. Als ik aan teckels denk dan zie ik 5 keffende buikschuivers. Keurige baasjes, volgens de laatste mode gekleed, achter zich aan slepend. Met regen een paraplu mee (+ 5 honden, ik geef het je te doen hahaha), want de hondjes moeten wel 5x per dag naar het gras aan de overkant en weer terug. Het gezin heeft ook een keurig schema, want ieder gezinslid loopt even vaak. En ieder gezinslid loopt stoïcijns met de ogen op de grond gericht door :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier in de buurt woont een vrouwtje....lamge beige regenjas aan, geruite beige hoed op en een.......mopshond. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

M@ri@nne schreef:Hier in de buurt woont een vrouwtje....lamge beige regenjas aan, geruite beige hoed op en een.......mopshond. :mrgreen:
Jaaaaaaaaaa, dat past helemaal :smile:
Marion.

Pekinees?
Kan ik niets anders bij bedenken dan een oud, grijs wijf. Dat haar hondje maar al te graag door 2 kids van 8 laat uitlaten. En als die dan terugkomen, dat de kont van die hond wordt gepoetst met wc-papier (omdat er anders wel eens viezigheden kunnen blijven hangen in die lange vacht hahaha)

(ik heb duidelijk niets geleerd van deze lessen die me op 8-jarige leeftijd al geleerd werden :smile: )
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Wil de hond schreef: Sint Bernards heb ik opvallend vaak vergezeld gezien van lichtelijk hysterische dames die pretenderen de boel onder kontrole te hebben maar donders goed weten dat ze het stuur volledig kwijt zijn. Ze zeggen vaker als de gemiddelde hondebaas: "Hij doet echt niks hoor, hij wil alleen maar spelen!" :eek:

Klopt dit een beetje met jouw waarnemingen?
:smile:
Nou wel met mijn waarnemingen. Ik heb wel geen st bernards maar ze lijken er wel errug op! En ik hoor het mezelf inderdaad roepen: ze doen niks hoor......................)ondertussen!!)
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Naar aanleiding van een andere topic vraag ik me af hebben jullie een beeld van een eigenaar als je een hond ziet.
Als voorbeeld wat voor mens "hoort" er bij een Sint Bernard of nog beter een bruine labrador?
Ik zou geloof ik eerder aan de opvoeding (gedrag) van de hond een beeld krijgen van wat voor soort mens erbij hoort. Voor zover als we mensen in soorten mogen indelen dan :mrgreen:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Wil de hond schreef: Sint Bernards heb ik opvallend vaak vergezeld gezien van lichtelijk hysterische dames die pretenderen de boel onder kontrole te hebben maar donders goed weten dat ze het stuur volledig kwijt zijn. Ze zeggen vaker als de gemiddelde hondebaas: "Hij doet echt niks hoor, hij wil alleen maar spelen!" :eek:
Bij een Sint Bernard hoort een slordig mollig type.
Gelukkig is Belle maar voor 3/4 een st. Bernard. Het slordige klopt wel een beetje.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Wij hebben een golden.
Wij hebben 3 kinderen.
Wij hebben een volvo.
:jank: :jank: :jank:
Kan het nog erger, nog stereotieper....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Daan schreef:Wij hebben een golden.
Wij hebben 3 kinderen.
Wij hebben een volvo.
:jank: :jank: :jank:
Kan het nog erger, nog stereotieper....
nope hahaha :mrgreen: :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Chocoladebruine labrador, idd zoals hierboven gezegd sportieve vriendinnen + 1 of "kids" (zoals ze dat noemen :mrgreen: ) óf idd. met een "landleven" meneer of mevrouw, stadsleu die boertje kommen speulen zeggen ze hier ook wel. Duitse herders vaak met ouder ong. 55+ echtpaar die de hond aan een zeer korte riem strak naast zich hebben.....New foundlanders vaak idem als hierboven, "landleven" types, lange waxjassen ed. Ruwharige teckels, keurige dame van evenzo keurige komaf :wink: Border Collies, vegatarische, alternatieve baasjes, no nonsens, kort haar. De Border Collies is tevens het slimste en meest natuurlijke ras, andere honden stellen niet zoveel voor, die werken niet en zijn veel te veel vermenselijkt :8): Ohhhhhh wat heerlijk even zo in de ruimte kletsen :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

De meeste oudere mensen hebben van die fikie hondjes die altijd vreselijk tekeer gaan!
Verder zsie je soms van die vrouwen lopen met een lab/golden die voor geen meter luisteren. Ze dragen meestal redelijk nette kleren :mrgreen:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt je er heel erg op verkijken. Op de hondenschool traint een keurige dame die eruit ziet alsof ze een Drentsche Patrijs zou hebben met een .... Amerikaanse bulldog, een enorm beest van 60 kilo. Ze is dol op haar Billy. Thuis heeft ze nog een Fila.
Amstaff
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amstaff »

Ik voldoe wel aan het proto type,en ook op de tentoonstellingen kun je het er wel een beetje uithalen.

Neem de proef maar op de som Afbeelding

de honden zie je op mijn nick en ventueel op mijn site. :mrgreen: [/img]
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Amstaff schreef:Ik voldoe wel aan het proto type,en ook op de tentoonstellingen kun je het er wel een beetje uithalen.

Neem de proef maar op de som Afbeelding

de honden zie je op mijn nick en ventueel op mijn site. :mrgreen: [/img]

Hahahahaha, jaaaaaaaa :ok: :ok: :ok:

Maar zo'n uiterlijk type als jij, loopt hier dus met een Maltezer :mrgreen:

Gelukkig zijn de Rottweilereigenaren nog niet aan de beurt geweest :N: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Trouwens, over tentoonstellingen gesproken: Toen wij laatst naar de Winner gingen, kwam je eerst binnen in een grote hal met al 'fikkie' hondjes.... op tafel, haarlak erbij :eek: fohn :eek: Vreselijk!!! En ik moet eerlijk zeggen dat het daar echt zo hond zo baas was; wat een opgedirkte vrouwen (en mannen) stonden bij die hondjes zeg.
En wat een verschil toen we naar de hal met de Rottweilers, Doggen, enz. gingen..... toch een heel ander type mens over het algemeen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Amstaff
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amstaff »

Op de shows is het echt redelijk duidelijk,als je bijgepraat bent en je moet weer wachten tot je de ring ingaat ga je dat soort dingen in de gaten houden. Ik had dan ook de hobby om samen met een maat van mij en onze vrouwen om van een afstand te gaan kijken wat voor hond ze bij hadden,we zaten er op het laatst niet vaak langs :mrgreen: .

Toch zie je dat veel mensen een hond pakken die bij hun uiterlijk past.
Maar er zijn echt uitzonderingen bij :denken: Een mooie is dat ik een klein mannetje van zo,n 1 meter 50 met de deense dog zag lopen. Hij had deze hond trouwens perfect onder controle hoor :ok:
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik ben dan toch wel heeel erg benieuwd, in welk hokje jullie mij zullen plaatsen.
Ik heb 2 Am. Staffs (reuen) en 1 Mastiff (teefje) ....
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

Murphy's Place schreef:Ik ben dan toch wel heeel erg benieuwd, in welk hokje jullie mij zullen plaatsen.

Net als mijnheer amstaff maar dan de vrouwelijke versie :smile: :wink:
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Jamyra schreef:
Murphy's Place schreef:Ik ben dan toch wel heeel erg benieuwd, in welk hokje jullie mij zullen plaatsen.

:smile: en watvoor werk zou ik dan wel niet doen????
ik vindt het wel grappig!
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Murphy's Place schreef:
Jamyra schreef:

:smile: en watvoor werk zou ik dan wel niet doen????
ik vindt het wel grappig!
Werken???
Mensen met amstaff's werken niet :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Okee, plaats mij es in een hokje :wink:
Ik mag over een week mijn duitse doggen pup teef ophalen. De duitse dog heb ik nog niet langs zien komen, dus ik ben erg benieuwd hoe ik nou ben (vraag ik mezelf altijd en eeuwig af :mrgreen: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”