Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oogdruppels toedienen, tips gevraagd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gast

Oogdruppels toedienen, tips gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

Sypke heeft een ontstoken oog en moet oogdruppels. Drie keer per dag een klein drama. De meeste druppels gaan ernaast. Sypke is normaal een braaf hondje maar ze verzet zich uit alle macht door haar kop te draaien, haar oog stijf dicht te knijpen en haar poot voor haar oog te houden. Iemand handige tips om dit soepeler te laten verlopen?
Ik ben alleen, dus iemand anders haar vast laten houden gaat helaas niet.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Tussen je benen laten zitten, het liefst met haar kont tegen een muur of deur.
Dan klem je haar hoofd tussen je benen en kan je met een hand haar oog opendoen en met de andere druppelen. :ok:
Succes
Groetjes Els
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Let erop, dat de hand die de druppels toedient, altijd in contact staat met de hond. Dus de hand moet "steunen" op het hoofd van de hond. Anders loop je het risico dat het druppelflaconnetje in t oog van je hond prikt bij een onverwachte beweging. Heeft je dierenarts je geen tips gegeven, hoe dit middel toe te dienen? Mits de druppels natuurlijk van de dierenarts afkomen, zou ik gewoon contact met hem/haar opnemen en vragen het je voor te doen, hoort vind ik wel bij de service! Succes!
Gast

Bedankt voor de tips.
De druppels komen van de dierenarts. Die heeft het voorgedaan. Het zag er heel simpel uit en Sypke gedraagt zich altijd heel braaf bij de dierenarts, ze protesteerde daar dus niet.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Mmm. Vreemde ogen dwingen, hihi! Maar is t inmiddels al gelukt?
Gast

Het is gelukt! Het was al eerder gelukt, maar de laatste keer in ene! Hopelijk gaat het later op de avond weer zo goed :mrgreen:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

en belonen na het toedienen :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wilde ik net zeggen, geef maar 'n lekker stuk kaas daarna. Ik zou d'r ook tussen m'n benen klemmen, maar dan juist de kont tegen je aan zodat je van achteren d'r ogen kunt druppelen zodat je hand op de schedel kan rusten, zodat als ze d'r hoofd naar achteren zou gooien, je hand meegaat en je niet in het oog kan stoten.

Doe d'r 'n halsband om als je het doet, dan kan je beter vastpakken.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb al aardig wat 'medische handelingen' bij Jack moeten uitvoeren :roll: , en ik doe het zo:

Jack bij me roepen, oogdruppels/oorzalf/whatever laten zien, kletsverhaal erbij over wat we gaan doen, dan een paar frolicjes pakken, Jack op de bank laten springen en zeggen dat hij moet gaan liggen (dan kan ik er makkelijker bij). Frolicje geven. Vervolgens druppels toedienen. Lukt het niet snel genoeg, effe stoppen en frolicje geven. Nog een keer proberen, en als het allemaal klaar is luidkeels de gloria in prijzen en de rest van de frolicjes tegelijk geven.

Ik heb wel de mazzel dat Jack dol is op eten, dus hij is helemaal gefixeerd op die frolicjes. Ik wissel het ook wel eens af met iets heel lekkers als plakjes ham, en het is een methode die hier gewoon perfect werkt. Jack wordt al helemaal enthousiast als hij ziet dat ik iets van medicijnen in mijn handen heb. :smile: En dat terwijl hij het druppelen of ander geklooi aan zijn lijf op zich vreselijk vindt.

Bij de da idem dito. Koekje voordat er iets 'onderzocht' wordt, en zodra het gebeurd is, wordt de da half besprongen omdat Jack weet dat er nog veel meer koekjes zijn. :smile:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”