Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Betaal jij als jouw hond een andere hond verwond heeft?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Betaal jij als jouw hond een andere hond verwond heeft?
Voor de duidelijkheid dit is voor mij gelukkig nog nooit aan de orde geweest. Maar stel dat mijn hond/en een andere hond verwonden, dan zal ik de dierenarts rekening betalen. Niet als de hond zichzelf verdedigd, maar wel als de aanval van mijn honden zijn kant zou uitkomen en er was in mijn ogen geen aanleiding.
Met dit fatsoen heb ik ook de dame aangesproken waarvan haar duitse herder mijn border collie heeft gebeten. Mijn hond passeerde en haar hond beet direct in de onderrug, was wel aangelijnd op een losloopgebied. Maar gaf een ruk en haalde uit...
Ik heb haar aangesproken op dat gedrag en dat haar hond dus echt doorbijt en dat je daar in mijn ogen stellig rekening moet houden. Als jij denkt dat je de hond niet onder controle kan houden ( of de hond is dominant over jou of ziet gewoonweg rood voor zijn ogen bij een andere hond) dan vind ik dat je moet korven. Nou de dame dacht daar anders over, de hond was aangelijnd en was van haar vader. Kortom foutje bedankt! Graag jullie mening.
Met dit fatsoen heb ik ook de dame aangesproken waarvan haar duitse herder mijn border collie heeft gebeten. Mijn hond passeerde en haar hond beet direct in de onderrug, was wel aangelijnd op een losloopgebied. Maar gaf een ruk en haalde uit...
Ik heb haar aangesproken op dat gedrag en dat haar hond dus echt doorbijt en dat je daar in mijn ogen stellig rekening moet houden. Als jij denkt dat je de hond niet onder controle kan houden ( of de hond is dominant over jou of ziet gewoonweg rood voor zijn ogen bij een andere hond) dan vind ik dat je moet korven. Nou de dame dacht daar anders over, de hond was aangelijnd en was van haar vader. Kortom foutje bedankt! Graag jullie mening.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
Wat voor mening ik heb doet er niet toe. Voor de wet is ze aansprakelijk, heel simpel. Ze moet de rekening betalen.
De wet zegt namelijk dat je een dier als bezitter altijd onder controle moet hebben en verantwoordelijk bent voor schade die dat dier aan derden toebrengt.
Die wet gaat zelfs zo ver dat wanneer iemand mijn paard rijdt en er afvalt ik aansprakelijk ben voor de schade, dat vind ik persoonlijk te ver gaan maar in jouw geval is die wet zeer terecht.
De wet zegt namelijk dat je een dier als bezitter altijd onder controle moet hebben en verantwoordelijk bent voor schade die dat dier aan derden toebrengt.
Die wet gaat zelfs zo ver dat wanneer iemand mijn paard rijdt en er afvalt ik aansprakelijk ben voor de schade, dat vind ik persoonlijk te ver gaan maar in jouw geval is die wet zeer terecht.
Moeilijk hoor zij had haar hond vast en jij had de jouwe dus even bij je kunnen roepen of in ieder geval niet zo dicht laten passeren.
Aan de andere kant vind ik had die mevrouw jou even kunnen vragen je hond bij je te roepen en waarschuwen voor het gedrag van haar hond van haar vader of niet zij loopt ermee dus haar verantwoording.
Denk dat ik zelf wel betaald zou hebben,of in ieder geval de helft ,uit een soort van fatsoen.
Onze hond is een keer door een loslopende hond gebeten,zij was ook los maar deed echt niets had de hond nog geeneens gezien, en die man heeft de rekening betaalt en ook verschillende keren geinformeerd hoe het met haar ging en dat komt toch wel heel anders over dan vind ik.
Aan de andere kant vind ik had die mevrouw jou even kunnen vragen je hond bij je te roepen en waarschuwen voor het gedrag van haar hond van haar vader of niet zij loopt ermee dus haar verantwoording.
Denk dat ik zelf wel betaald zou hebben,of in ieder geval de helft ,uit een soort van fatsoen.
Onze hond is een keer door een loslopende hond gebeten,zij was ook los maar deed echt niets had de hond nog geeneens gezien, en die man heeft de rekening betaalt en ook verschillende keren geinformeerd hoe het met haar ging en dat komt toch wel heel anders over dan vind ik.
Volgens mij ligt dat met een aangelijnde hond anders hoor los lopen en een aangelijnde hond aanvallen wel dat weet ik maar andersom weet ik niet zeker of dat ook zo geld.Alexandra schreef:Wat voor mening ik heb doet er niet toe. Voor de wet is ze aansprakelijk, heel simpel. Ze moet de rekening betalen.
-
- Vaste gebruiker
Ik had er uit begrepen dat beide honden aangelijnd waren. Als de aangevallen hond losliep wordt het moeilijker ja maar volgens mij niet onmogelijk. Alleen krijg je dan natuurlijk ook nog een welles/nietes discussie tussen de twee eigenaren.tineke schreef:Volgens mij ligt dat met een aangelijnde hond anders hoor los lopen en een aangelijnde hond aanvallen wel dat weet ik maar andersom weet ik niet zeker of dat ook zo geld.
Oke dan heb ik het verkeerd begrepen ik dacht een vast een los.Alexandra schreef:Ik had er uit begrepen dat beide honden aangelijnd waren. Als de aangevallen hond losliep wordt het moeilijker ja maar volgens mij niet onmogelijk. Alleen krijg je dan natuurlijk ook nog een welles/nietes discussie tussen de twee eigenaren.tineke schreef:Volgens mij ligt dat met een aangelijnde hond anders hoor los lopen en een aangelijnde hond aanvallen wel dat weet ik maar andersom weet ik niet zeker of dat ook zo geld.
Ja dan heb je gelijk denk ik.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
als jouw hond een andere hond bijt of anderzins shcade berokkend heb je een WA verzekering die je daarover kan aanspreken.
SOlar is één kee rin zijn poot gebeten, de verzekering van de tegenpartij heeft alles vergoed, een andere keer is solar door drie honden het prikeldraad ingejaagd, een kapot oor, een suede jas die onder het bloed zat, een kapot tuig met riem en dat allebai in een weekeinde gebeurt maar ook bij het "prikkeldraad incident"heeft de verzelering van de tegenpartij alles vergoed zelfs mijn jas dus. Helaas evrgoed het niet de psychishce schade die je hond oploopt maar oke.
SOlar is één kee rin zijn poot gebeten, de verzekering van de tegenpartij heeft alles vergoed, een andere keer is solar door drie honden het prikeldraad ingejaagd, een kapot oor, een suede jas die onder het bloed zat, een kapot tuig met riem en dat allebai in een weekeinde gebeurt maar ook bij het "prikkeldraad incident"heeft de verzelering van de tegenpartij alles vergoed zelfs mijn jas dus. Helaas evrgoed het niet de psychishce schade die je hond oploopt maar oke.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat is hetzelfde als dat een ander in mijn auto rijd en hem totall loss rijdt, daar gaat mijn no claim terwijl ik het niet zelf gedaan heb, maar volgens de wet is de auto verzekert ongeacht wie erin rijdt en niet de persoon zelf die erin rijdt om het maar ff zo te zeggenAlexandra schreef: Die wet gaat zelfs zo ver dat wanneer iemand mijn paard rijdt en er afvalt ik aansprakelijk ben voor de schade, dat vind ik persoonlijk te ver gaan maar in jouw geval is die wet zeer terecht.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Vaste gebruiker
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het gaat niet altijd op. Een van mijn honden heeft een keer een hond van iemand anders bij mij in huis gebeten. Ik heb toen de rekening betaald maar mijn verzekering betaalde niet uit. Mijn hond had namelijk normaal gedrag vertoond, hij was namelijk op zijn eigen terrein en had zijn terrein verdedigd. Zo ongeveer stond het in de brief van de OHRA. De eigenaar van de andere hond nam zelf het risico zijn hond mee te nemen. Wij waren niet aansprakelijk en dat betekent dat je verzekering dus ook niet uitbetaald.Alexandra schreef:Wat voor mening ik heb doet er niet toe. Voor de wet is ze aansprakelijk, heel simpel. Ze moet de rekening betalen.
Persoonlijk vraag ik me af wat zo'n hond op een hondenlosloopgebied doet als hij zo agressief is.
Als mijn hond buiten een hondenlosloopgebied aan de lijn zou zijn en hij bijt een loslopende hond dan zou ik niet betalen. de andere hond hoort immers aan de lijn te lopen.
Groetjes van Charlotte

Ja dat is ook zo ze betalen niet altijd uit ik weet van twee honden die aangelijnd vochten en de een zijn oor was er af en de verzekering vond dat omdat beide honden aangelijnd waren de eigenaars dit hadden kunnen voorkomen.Sjalot schreef:Het gaat niet altijd op. Een van mijn honden heeft een keer een hond van iemand anders bij mij in huis gebeten. Ik heb toen de rekening betaald maar mijn verzekering betaalde niet uit. Mijn hond had namelijk normaal gedrag vertoond, hij was namelijk op zijn eigen terrein en had zijn terrein verdedigd. Zo ongeveer stond het in de brief van de OHRA. De eigenaar van de andere hond nam zelf het risico zijn hond mee te nemen. Wij waren niet aansprakelijk en dat betekent dat je verzekering dus ook niet uitbetaald.Alexandra schreef:Wat voor mening ik heb doet er niet toe. Voor de wet is ze aansprakelijk, heel simpel. Ze moet de rekening betalen.
Persoonlijk vraag ik me af wat zo'n hond op een hondenlosloopgebied doet als hij zo agressief is.
Als mijn hond buiten een hondenlosloopgebied aan de lijn zou zijn en hij bijt een loslopende hond dan zou ik niet betalen. de andere hond hoort immers aan de lijn te lopen.
Ook agressieve honden willen weleens uit hoor als ik iemand zie in een losloopgebied met aangelijnde hond dan hou ik mijn honden daar uit de buurt vandaan kleine moeite denk ik zo.
Zelf word ik altijd een beetje moe van die ongeleide projectielen die op mijn aangelijnde hond af rennen met een eigenaar kilometers ver roepend naar hun hond.
Ook ,juist, in een loosloopgebied moet je je hond onder appel kunnen zetten.
-
- Vaste gebruiker
Eigen terrein is inderdaad een ander verhaal. Eigenaar van de hond neemt dan het risico om de hond mee naar binnen te nemen.
Beiden aangelijnd is in princiepe de baas van de bijtende hond aanpsrakelijk maar WA-verzekerngen zijn niet zo happig op uitbetalen meestal. Je zal dus inderdaad wel moeten bewijzen dat je het niet kon voorkomen.
Ik weet niet precies wat jullie verstaan onder een losloopgebied (ben te lang uit de randstad weg).
Beiden aangelijnd is in princiepe de baas van de bijtende hond aanpsrakelijk maar WA-verzekerngen zijn niet zo happig op uitbetalen meestal. Je zal dus inderdaad wel moeten bewijzen dat je het niet kon voorkomen.
Ik weet niet precies wat jullie verstaan onder een losloopgebied (ben te lang uit de randstad weg).
Een losloopgebied daar mogen de honden dus los ze moeten niet.Alexandra schreef:Eigen terrein is inderdaad een ander verhaal. Eigenaar van de hond neemt dan het risico om de hond mee naar binnen te nemen.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Tuurlijk mogen aangelijnde, agressieve honden van mij uit, maar ze hebben de rest van de stad voor zichzelf. Ik loop ook wel eens met een hond aangelijnd op een losloopgebied, maar dat heeft een andere reden. Mijn andere honden mogen dan wel loslopen en de hond aan de lijn moet aan de lijn blijven omdat hij bijvoorbeeld niet mag rennen of springen. Maar ik vind een agressieve hond iets anders. Zo vind ik ook dat je met een loopse hond weg moet blijven uit een losloopgebied.tineke schreef:Ook agressieve honden willen weleens uit hoor als ik iemand zie in een losloopgebied met aangelijnde hond dan hou ik mijn honden daar uit de buurt vandaan kleine moeite denk ik zo.
Groetjes van Charlotte

-
- Vaste gebruiker
Ik snap wel dat ze daar los mogen
Vroeg me alleen af of ik me dan een park, apart terrein of gewoon ergens een stukje bos moest voorstellen.
Als je over een groot veld loopt kan je elkaar gemakkelijker ontwijken dan wanneer je elkaar tegenkomt op een bospad bijvoorbeeld en dat scheelt alweer heel veel als je wilt aantonen dat het niet te voorkomen was.

Vroeg me alleen af of ik me dan een park, apart terrein of gewoon ergens een stukje bos moest voorstellen.
Als je over een groot veld loopt kan je elkaar gemakkelijker ontwijken dan wanneer je elkaar tegenkomt op een bospad bijvoorbeeld en dat scheelt alweer heel veel als je wilt aantonen dat het niet te voorkomen was.
Een agressieve aangelijnde hond hoeft geen probleem te zijn in een losloopgebied als hij of zij een baas heeft die hem onder controle kan houden en de andere mensen dat ook met hun honden kunnen.Sjalot schreef:Tuurlijk mogen aangelijnde, agressieve honden van mij uit, maar ze hebben de rest van de stad voor zichzelf. Ik loop ook wel eens met een hond aangelijnd op een losloopgebied, maar dat heeft een andere reden. Mijn andere honden mogen dan wel loslopen en de hond aan de lijn moet aan de lijn blijven omdat hij bijvoorbeeld niet mag rennen of springen. Maar ik vind een agressieve hond iets anders. Zo vind ik ook dat je met een loopse hond weg moet blijven uit een losloopgebied.tineke schreef:Ook agressieve honden willen weleens uit hoor als ik iemand zie in een losloopgebied met aangelijnde hond dan hou ik mijn honden daar uit de buurt vandaan kleine moeite denk ik zo.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
inderdaad en vooral dat laatste schijnt er moeilijk te zijntineke schreef:Een agressieve aangelijnde hond hoeft geen probleem te zijn in een losloopgebied als hij of zij een baas heeft die hem onder controle kan houden en de andere mensen dat ook met hun honden kunnen.

Mijn honden kunnen als ze los zijn prima met andere honden, maar aangelijnd niet. Als ik hier al naar het park (losloopplek) ga (vind ik goor, stront blijft te lang liggen dus ga niet zo vaak ga liever naar het bos) dan kan ik nog niet fatsoenlijk de hond aflijnen of er staat al een hyperactieve hond omheen te springen... wat mijn hond dus niet erg plezierig vind omdat hij nog aangelijnd zit op dat moment. Let wel, ik sta dan zo ongeveer met 1 voet op de losloopplaats voor aan de straat. Daar lijn ik m'n hond dus al niet eens af omdat ik dat levensgevaarlijk vind... doe dat liever een metertje of 10 verderop. De eigenaren kun je het niet aan hun domme verstand brengen want 'honden horen te spelen' en 'hij doet niets hoor'... Hou gewoon je hond bij je als een hond aangelijnd zit om welke reden dan ook...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ik betaal. of ik nou wettelijk of fatsoenlijk gelijk heb of niet.
het is mijn hond. ik ben verantwoordelijk voor zijn acties. als er bij die acties gewonden vallen, dan zie ik het als mijn plicht om daar in ieder geval de medische kosten voor te betalen.
zo hoort dat. dat is netjes.
over het verhaal van yndra kan ik kort zijn. een weinig beschaafde herderbaas met een, zoals ze dat zelf graag noemen, zogenaamd 'supersociale' hond in een losloopgebied. en de grote scheur krijg je er gratis bij.
het is mijn hond. ik ben verantwoordelijk voor zijn acties. als er bij die acties gewonden vallen, dan zie ik het als mijn plicht om daar in ieder geval de medische kosten voor te betalen.
zo hoort dat. dat is netjes.
over het verhaal van yndra kan ik kort zijn. een weinig beschaafde herderbaas met een, zoals ze dat zelf graag noemen, zogenaamd 'supersociale' hond in een losloopgebied. en de grote scheur krijg je er gratis bij.
je bedoelt dat de baas van de agressieve, aangelijnde hond zijn hond ook onder controle dient te hebben? dan zal hij toch haast wel een snoetje om moeten hebben, want bijten heb je dan pas echt onder controle.tineke schreef: Een agressieve aangelijnde hond hoeft geen probleem te zijn in een losloopgebied als hij of zij een baas heeft die hem onder controle kan houden en de andere mensen dat ook met hun honden kunnen.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Een snoetje is alleen geschikt voor tijdelijk bijvoorbeeld bij de dierenarts. Ik heb een hond met een snoetje gewoon een andere hond zien grijpen. Ook vloog daarna het snoetje af met alle gevolgen van dien. Zo'n hond moet met een plastic of ijzeren korf lopen. Kan hij ook beter mee hijgen.linlin schreef:je bedoelt dat de baas van de agressieve, aangelijnde hond zijn hond ook onder controle dient te hebben? dan zal hij toch haast wel een snoetje om moeten hebben, want bijten heb je dan pas echt onder controle.tineke schreef: Een agressieve aangelijnde hond hoeft geen probleem te zijn in een losloopgebied als hij of zij een baas heeft die hem onder controle kan houden en de andere mensen dat ook met hun honden kunnen.
Groetjes van Charlotte

ach, ja, natuurlijk heb je gelijk. ik gebruikte de term 'snoetje' wat te vrij.Sjalot schreef: Een snoetje is alleen geschikt voor tijdelijk bijvoorbeeld bij de dierenarts. Ik heb een hond met een snoetje gewoon een andere hond zien grijpen. Ook vloog daarna het snoetje af met alle gevolgen van dien. Zo'n hond moet met een plastic of ijzeren korf lopen. Kan hij ook beter mee hijgen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als ik een hond zou hebben die aangelijnd moet blijven omdat ie agressief is naar andere honden toe,dan mijd ik losloopgebieden.Natuurlijk moeten ook agressieve honden uit,maar waarom dan weer persé naar een losloopgebied gaan?
Ik ga toch ook niet met mijn loopse teef naar een losloopgebied toe?Wat is er nou zo moeilijk aan om dat te mijden
Mocht ik het toch doen en mijn hond valt-op welke manier dan ook-een andere hond aan,dan ben ik verantwoordelijk voor minstens de helft van de dierenartskosten.Basta.
Ik ga toch ook niet met mijn loopse teef naar een losloopgebied toe?Wat is er nou zo moeilijk aan om dat te mijden

Mocht ik het toch doen en mijn hond valt-op welke manier dan ook-een andere hond aan,dan ben ik verantwoordelijk voor minstens de helft van de dierenartskosten.Basta.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Erelid
- Contacteer:
als je hond agressief is naar andere honden, hoe wil je die dan een keer lekker laten rennen als je niet naar een losloopgebied gaat? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar hond en als iedereen zijn hond nu gewoon eens bij zich hield, dan is er weinig aan het handje. Een losloopgebied is geen vrijbrief om je hond zijn gang maar te laten gaan.Dat heb ik al vaker gezegd en dat blijf ik zeggen. Ik heb 3 honden,waarvan eentje erg slecht met andere honden overweg kan. Toch loopt ze los, omdat ik haar goed onder appél heb.Zolang andere eigenaren hun hond bij zich houden, is er weinig aan de hand( ik lijn haar aan als er een andere hond aankomt),maar nee hoor................ er zijn er nog altijd die hun (slechtluisterende) hond gewoon los laten lopen en ook al vraag ik ze beleefd om de hond aub terug te roepen, ze hebben er gewoon poep aan. Hun hond doet immers nooooooooooooooooooooooooooooit wat.

Peace sells, but who is buying?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Hangt van de situatie en de ernst van de verwonding af.
Als mijn hond in gevecht raakt met een andere hond waar beiden honden "schuld" aan hebben (dus als ze elkaar opzoeken) dan ga ik niet dokken omdat mijn hond toevallig sterker is en ik verwacht hetzelfde ook niet van de andere eigenaar. Dan moet je je hond maar vast houden.
Als mijn hond aangelijnd is maar gestalkt word door een vreemde hond en deze dan op zijn donder krijgt, dan ga ik ook niet betalen want mijn hond is aangelijnd en ik vind dat die andere eigenaar zijn hond maar bij zich moet houden.
Ik betaal niet 100 eurie voor een klein gaatje. Als je zelf een klein wondje hebt ga je ook niet naar de dokter dus dat doe ik met de honden ook niet.
Als ik mijn hond los heb lopen en als ze dan doelgericht een hond ernstig verwond dan zijn de kosten voor mij.
Ik heb meegemaakt dat nina op een hondje dookt en deze vastgreep, maar toen liet de eigenaar mij niet de kans haar er van af te halen en begon aan haar te sjorren waardoor je alleen maar wonden krijgt en een super opgefokte hond en toen heb ik geweigerd te betalen.
Hij kon mij juridisch ook niets maken want beide honden liepen los.
Als mijn hond in gevecht raakt met een andere hond waar beiden honden "schuld" aan hebben (dus als ze elkaar opzoeken) dan ga ik niet dokken omdat mijn hond toevallig sterker is en ik verwacht hetzelfde ook niet van de andere eigenaar. Dan moet je je hond maar vast houden.
Als mijn hond aangelijnd is maar gestalkt word door een vreemde hond en deze dan op zijn donder krijgt, dan ga ik ook niet betalen want mijn hond is aangelijnd en ik vind dat die andere eigenaar zijn hond maar bij zich moet houden.
Ik betaal niet 100 eurie voor een klein gaatje. Als je zelf een klein wondje hebt ga je ook niet naar de dokter dus dat doe ik met de honden ook niet.
Als ik mijn hond los heb lopen en als ze dan doelgericht een hond ernstig verwond dan zijn de kosten voor mij.
Ik heb meegemaakt dat nina op een hondje dookt en deze vastgreep, maar toen liet de eigenaar mij niet de kans haar er van af te halen en begon aan haar te sjorren waardoor je alleen maar wonden krijgt en een super opgefokte hond en toen heb ik geweigerd te betalen.
Hij kon mij juridisch ook niets maken want beide honden liepen los.
Groetjes Rob
Ja dat bedoel ik Orson van ons vertoont weinig hond op hond agressie (meer tegen vreemde mensenlinlin schreef:je bedoelt dat de baas van de agressieve, aangelijnde hond zijn hond ook onder controle dient te hebben? dan zal hij toch haast wel een snoetje om moeten hebben, want bijten heb je dan pas echt onder controle.tineke schreef: Een agressieve aangelijnde hond hoeft geen probleem te zijn in een losloopgebied als hij of zij een baas heeft die hem onder controle kan houden en de andere mensen dat ook met hun honden kunnen.

Als een hond opdringerig gedrag vertoont word hij wel lelijk en gaat happen.
Laatst nog kom ik 2 vrouwen tegen met 2 labjes ze ziet dat ik aanlijn en laat haar hond op ons afrennen mij en Orson bespringen en ziet dat ik hem verbied te reageren en doorloop zegt ze ,ik maak het u wel moeilijk he, maak het me dan makkelijk en roep je hond denk ik dan.
Kijk daar is Orson niet van gediend en ik krijg hem wel mee zonder dat er iets gebeurd maar dat vind ik dus ook niet netjes onder het mom hier mogen ze los .
Los is wat anders dan overlast en daar valt dit voor mij net zo onder.
Over een hond die zonder reden alle honden pakt kan ik kort zijn muilkorfen als je ergens loopt waar andere honden de jouwe kan benaderen of aanlijnen en niet in zo'n gebied komen.
Omdat ze in een losloopgebied los kunnen misschien wat geen probleem is als je hem of haar onder appel hebt.maxcola schreef:Als ik een hond zou hebben die aangelijnd moet blijven omdat ie agressief is naar andere honden toe,dan mijd ik losloopgebieden.Natuurlijk moeten ook agressieve honden uit,maar waarom dan weer persé naar een losloopgebied gaan?
Ik ga toch ook niet met mijn loopse teef naar een losloopgebied toe?Wat is er nou zo moeilijk aan om dat te mijden![]()
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou nee hoor. De andere hond is aangelijnt. Daarmee doet in de ogen van de wet het baasje er genoeg aan dit soort geintjes te voorkomen en is dus niet verantwoordelijk voor de schade volgens mij. Zeker niet als de andere hond losloopt. Of het fatsoenlijk is om niet te vergoeden is een ander verhaal!Alexandra schreef:Wat voor mening ik heb doet er niet toe. Voor de wet is ze aansprakelijk, heel simpel. Ze moet de rekening betalen.
.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0