Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KNAK geluid tijdens wandelen..
Moderator: moderatorteam
- MDoelman
- Actief
KNAK geluid tijdens wandelen..
Onze Rebel laat tijdens het lopen regelmatig een soort van "knak" horen van uit haar linker schouder komt. En volgens mij tijdens het achteruit bewegen van haar linkerpoot. Ze heeft er helemaal geen last van, loopt niet mank of stroef, maar in een mooie vloeiende beweging en is lekker tierig. Heb wel het e.e.a. gelezen over OCD en naar aanleidingen van de gelezen stukken, denk ik niet dat het dat kan zijn (ik hoop het niet iig). Ga van de week zowieso even naar de dierenarts, maar aangezien je het niet altijd hoort, is naar mijn idee de kans vrij klein dat hij er zo iets over kan zeggen (aagezien ze ook niet mank loopt).
Iemand hier meer bekend mee?
Als voeding geven we Farmfood (450 / 500 gram per dag) met 100 gram Prince vers erdoor. Ook krijgt ze Omega 3,6, en 9 verzuren (soort van zalmolie) en elke dag een natuurlijke vitame-C pil. Ook iets van 3x in de week koolvisfile ipv vlees.
Beweging is normaal, loopt geen trap (1x in de week omhoog, op zondag... lekker bij ons op bed), ik til haar dan naar beneden.
Ze is nu 13 maanden en weegt 40 - 43 kilo.
Martin
Iemand hier meer bekend mee?
Als voeding geven we Farmfood (450 / 500 gram per dag) met 100 gram Prince vers erdoor. Ook krijgt ze Omega 3,6, en 9 verzuren (soort van zalmolie) en elke dag een natuurlijke vitame-C pil. Ook iets van 3x in de week koolvisfile ipv vlees.
Beweging is normaal, loopt geen trap (1x in de week omhoog, op zondag... lekker bij ons op bed), ik til haar dan naar beneden.
Ze is nu 13 maanden en weegt 40 - 43 kilo.
Martin

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- MDoelman
- Actief
He hutsefluts,
is zoiets ernstigs, ik maak me namelijk behoorlijk zorgen!? Dinsdag worden er foto's bij de DA gemaakt. Hij vertelde me ook dat ik me niet teveel zorgen moest maken aangezien het niet pijnlijk is (althans, dat laat ze niet zien of merken) en ze niet mank of stroef loopt en snel gaat liggen of zitten.
Wel rekt ze zich vaak uit als ze heeft gelegen, maar dit lijkt me niet echt belangrijk, maar het valt wel op.
Martin
is zoiets ernstigs, ik maak me namelijk behoorlijk zorgen!? Dinsdag worden er foto's bij de DA gemaakt. Hij vertelde me ook dat ik me niet teveel zorgen moest maken aangezien het niet pijnlijk is (althans, dat laat ze niet zien of merken) en ze niet mank of stroef loopt en snel gaat liggen of zitten.
Wel rekt ze zich vaak uit als ze heeft gelegen, maar dit lijkt me niet echt belangrijk, maar het valt wel op.
Martin

- Hutsje
- Zeer actief
Hoi Martin,MDoelman schreef:He hutsefluts,
Martin
Het KAN ernstig zijn, het hoeft niet. Er hoeft niets aan de hand te zijn. Er kan ook tijdens een verkeerde landing iets losgeschoten zijn, het kan erfelijk zijn, er kan ook niets aan de hand zijn. Als er wel iets los zit volgt er meestal een operatie. Het nadeel daarvan is dat je ieigenlijk altijd artrose veroorzaakt, dus het noet goed afgewogen worden. Het is niet altijd goed te zien op een foto en ik wil je adviseren om te vragen of je da in dat geval er een orthopeed naar wil laten kijken (ik zou dat zowiezo doen). Hier staat wat meer info over de elleboogaandoeningen:
http://www.mecs-hondenuitlaatservice.nl ... eboog.html
Ik hoop voor je dat het meevalt, sterkte dinsdag!

- Hutsje
- Zeer actief
- MDoelman
- Actief
He Huts,
fijn dat je er even naar vraagd....
Verleden week zijn we bij iemand geweest die helemaal into the homeopathie is. Evenals mijn vriendin hoorde zij ook de knak niet. Aan de hand van een paar haren belde ze een uurtje later terug met de melding dat alles goed zou zijn, maar dat in haar linkerschouder een kleine onbalans zou zijn en dat ze een beetje weinig zelfvertrouwen heeft. Mijn vriendin had trouwens niet gezegd in welke schouder de knak zat. Alles wat deze vrouw zei, klopt dus ook! We hebben van haar 2 soorten homeopatische pilletjes meegekregen en die eerste hebben we reeds toegediend. Moet er meteen bij zeggen dat de knak nu al minder te horen is dan normaal.
Maar omdat we zeker wilden weten of er niet iets ernstig aan de hand zou zijn met haar schouder wilde we toch die foto's laten maken. Dit is dus gister gedaan en de uitslag was prima. Op de foto (gemaakt door onze eigen DA) is ook niets te zien. Natuurlijk zijn we nu heerlijk opgelucht.
Volgende week krijgt ze 3 dagen die andere homeopa.. pilletjes en dan zullen we wel zien. Wel heel frapant dat zoiemand dit soort zaken kan waarnemen middels een paar haren.
Al met al is er niets aan de hand maar krijgt ze wel pilletjes om bij de schouder de onbalans weg te halen.
Gr, Martin
fijn dat je er even naar vraagd....
Verleden week zijn we bij iemand geweest die helemaal into the homeopathie is. Evenals mijn vriendin hoorde zij ook de knak niet. Aan de hand van een paar haren belde ze een uurtje later terug met de melding dat alles goed zou zijn, maar dat in haar linkerschouder een kleine onbalans zou zijn en dat ze een beetje weinig zelfvertrouwen heeft. Mijn vriendin had trouwens niet gezegd in welke schouder de knak zat. Alles wat deze vrouw zei, klopt dus ook! We hebben van haar 2 soorten homeopatische pilletjes meegekregen en die eerste hebben we reeds toegediend. Moet er meteen bij zeggen dat de knak nu al minder te horen is dan normaal.
Maar omdat we zeker wilden weten of er niet iets ernstig aan de hand zou zijn met haar schouder wilde we toch die foto's laten maken. Dit is dus gister gedaan en de uitslag was prima. Op de foto (gemaakt door onze eigen DA) is ook niets te zien. Natuurlijk zijn we nu heerlijk opgelucht.
Volgende week krijgt ze 3 dagen die andere homeopa.. pilletjes en dan zullen we wel zien. Wel heel frapant dat zoiemand dit soort zaken kan waarnemen middels een paar haren.
Al met al is er niets aan de hand maar krijgt ze wel pilletjes om bij de schouder de onbalans weg te halen.
Gr, Martin