Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben jij de ideale baas voor je hond ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

ben jij de ideale baas voor je hond ?

Ongelezen bericht door Zoie »

Ben jij de ideale baas voor je hond ? Had hij of zij het niet beter kunnen treffen ?

Kortom, wat maakt een baas ideaal voor de hond ?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Geen idee, maar de doggies zien er wel gelukkig en tevrede uit :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Ik heb ze nog nooit horen klagen,dus het zal wel :pffff:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

tuurlijk :pffff: ik zou niet weten wat hij nog meer zou moeten wensen, dan wat hij nu al heeft/krijgt.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Volmaaktheid bestaat niet dus ik ben als baas niet volmaakt. Verder heb ik geen 10 hectare bos, geen wild waar ze achter aan mogen jagen, liggen ze hier ook een groot deel van de dag op 1 oor te maffen..sja!
Maar goed, ik doe mijn best elke dag voor hun de moeite waard om te leven te maken...meer heb ik niet! Ik vind mezelf een aardige baas en mijn honden hadden het slechter kunnen treffen. Beter, maar ook zeker slechter! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou ik mag het wel hopen, slecht hebben ze het niet dacht ik zo en ze hebben nog geen briefje voor een nieuw baasje bij de supermarkt opgehangen dus ik zal er wel mee door kunnen :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ze zullen het vast bij een ander net zo goed kunnen hebben en wellicht hadden ze het ook wel beter kunnen treffen. Niemand is perfect.
Maar ik denk wel dat met name Marouck een probleem had kunnen worden in een druk gezin.
Vooralsnog zijn ze volgens mij hartstikke tevreden hier. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het zijn trouwens ook geen ideale honden, die etters van mij! Ben net mijn koffie aan het opdweilen omdat Nelson het nodig vond me te torpederen toen ik iemand belde. Die hond raakt reuzeopgewonden van de peipjes van de telefoon. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pfffffff..... :denken: :denken:

Ideaal weet ik niet, maar ik vind mezelf wel een goede baas voor mijn honden :pffff:
Tja, een boerderij zou fantastisch zijn voor met name Kaya, maar helaas voor haar ben ik niet zo rijk :mrgreen:

Ze gaan iedere dag goed en uitgebreid naar buiten, ze krijgen goed eten, een hoop knuffels, lekkere botten en heel veel liefde.

Dus als ze nog wat willen mopperen, gaan ze maar naar de bond voor honden of zoiets :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

Weet niet of ik de ideale baas was voor Nelson. Hij oogde gelukkig en tevreden in ieder geval.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
Zoie
Zeer actief

Hester schreef:Weet niet of ik de ideale baas was voor Nelson. Hij oogde gelukkig en tevreden in ieder geval.
mooi onderschrift
Afbeelding
RRback
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RRback »

Een ideale baas ben ik zeker niet. Ik verlies soms mijn geduld en ik werk 4 dagen in de week (rustig de honden zijn nooit langer dan 4 uur alleen, er wordt altijd iets geregeld!)
Verder heb ik ook nog een paard en studeer ik in deeltijd. Maar....ze hebben wel mijn prioriteit. In het weekend doe ik veel dingen op de fiets, zodat ze genoeg beweging krijgen en plan ik veel wandelingen op het strand of in de duinen. als ik thuis ben gaan ze ook bijna overal mee naartoe.

Tuurlijk hadden ze het beter kunnen hebben met een baasje dat altijd thuis is, maar veel slechter had ook gekund!

We gaan zelfs speciaal met autovakanties, vier weken lang, zodat de honden mee kunnen! (gaan de honden nu met vakantie of wij? :denken: )
Ik presenteer! Jowy en Siemie zoet, Jowy en Siemie stout...
Afbeelding
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ideaal? Zou het niet weten. Volgens mij is dat voor iedereen ook iets anders. Maar als je bereid bent om vanuit Zuid-Duitsland op en neer naar Nederland te rijden om een hond te laten opereren denk ik dat je vrij veel voor je honden over hebt. Verder zijn de honden over het algemeen gezond, goed verzorgd en komen gelukkig over. Dus ik denk dat we het met elkaar wel getroffen hebben.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tja, ik denk dat Moos het voor een Maltezer wel redelijk getroffen heeft. We lopen toch elke dag wel zo'n 2 uur in het bos, naast de kleinere wandelingetjes. En daar kom ik verdacht weinig andere Maltezers tegen (zeg maar geen :mrgreen: ).

Ik ben veel thuis, en hij is verder nooit langer dan 4/5 uur alleen, dan gaat hij naar oma, waar hij ook door en door verwend wordt. In de praktijk betekent dat dat hij maar een paar keer per jaar 5 uur alleen zit, voorderest zelden langer dan 2 uur ofzo.

Dus tja, ik denk dat we het samen best heel leuk hebben. Kijk, en lekkere grote tuin was natuurlijk nog leuker geweest, maar we kunnen allemaal niet alles hebben.
Laatst gewijzigd door Moos op 03 jun 2007 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik doe m'n best. Het zal wel niet ideaal zijn maar ze zien er wel gelukkig uit :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Eline* schreef:Volmaaktheid bestaat niet dus ik ben als baas niet volmaakt. Verder heb ik geen 10 hectare bos, geen wild waar ze achter aan mogen jagen, liggen ze hier ook een groot deel van de dag op 1 oor te maffen..sja!
Maar goed, ik doe mijn best elke dag voor hun de moeite waard om te leven te maken...meer heb ik niet! Ik vind mezelf een aardige baas en mijn honden hadden het slechter kunnen treffen. Beter, maar ook zeker slechter! :wink:
Hier volkomen mee eens, oké ik heb foute dingen gedaan, maar ook hele goeie.
En als ik hoor hoe sommige sukkeltjes moeten leven vind ik dat hij een prima leven heeft met mensen om zich heen die om hem geven.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Nou hoogstwaarschijnlijk hebben ze nog wel hogere eisen voor een perfect leven. Geen hondenbrokken meer maar elke avond kip of een karbonade ofzo.
:mrgreen:
Maar ja daar begin ik niet aan hoor :pffff:

Maar ja ik doe mijn best om het ze naar de zin te maken dus tja :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:tuurlijk :pffff: ik zou niet weten wat hij nog meer zou moeten wensen, dan wat hij nu al heeft/krijgt.
:pffff: ik heb al lang een mailtje van Dingo gehad..... er hangt zo'n mooie foto boven z'n bed....daar wil hij best mee samenwonen.... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Er zullen vast wel plaatsen zijn waar Rossi een fijner leven zou hebben. Maar we doen ons best. :wink:
Slecht heeft hij het niet.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Dogsfriendly

Ongelezen bericht door Dogsfriendly »

nee, ik ben niet de ideale baas... ik laat teveel steken vallen in hun opvoeding... daarbovenop leef ik in een gezin van drie, waar ze elk hun eigen mening hebben qua opvoeding... als ik A zeg, doet mijn broer het met B... ook niet echt handig.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

nee, hoor, ik ben niet de ideale baas noch de ideale moeder en echtgenote, maar ze houden allemaal van me.
En ik van hun, en van mijn hond en ik doe mijn best.
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

Zoie schreef:
Hester schreef:Weet niet of ik de ideale baas was voor Nelson. Hij oogde gelukkig en tevreden in ieder geval.
mooi onderschrift
Dankjewel!
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Zoals eerder gezegd, als ze het ergens anders beter kunnen krijgen mogen ze gratis opgehaald worden. Daarmee zeg ik niet dat ik de ideale baas ben, maar ik creeer wel alle omstandigheden voor gelukkige en aktieve honden. Ik denk dat ze erg gelukkig zijn hier.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Of wij de ideale bazen zijn weet ik niet maar we doen in ieder geval ons best om de meest ideale omstandigheden te creeren voor de doggies.
Zoie
Zeer actief

ideale baas , nee . Het ontbreekt me aan poen om ideaal te kunnen wonen en niet te hoeven werken . Het ontbreekt me aan kennis en ervaring om geen fouten in opvoeding , training en begeleiding te maken . Wat mij misschien het meest dwars zit is dat ik geen geboren leider ben . Als ik niet oppas hobbel ik achter mijn hondje aan i.p.v. omgekeerd . Als ik niet oppas ga ik op al hun wensen in . Als ik niet oppas stel ik geen duidelijke grenzen . enz. Daar moet ik echt bewust mee om gaan . En dat doe ik ook . Meestal .

Daar staat dan weer tegenover dat ik m'n best heb gedaan Zoë een gelukkige oude dag te geven , en mijn uitlaathond Luna de nodige gelukkige uren per week . Met dat laatste ga ik door . En of ik ooit weer een eigen hond zal hebben ... ik weet het niet .
Laatst gewijzigd door Zoie op 08 dec 2004 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

dubbel
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik doe mijn best :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Zoie schreef:ideale baas , nee . Het ontbreekt me aan poen om ideaal te kunnen wonen en niet te hoeven werken . Het ontbreekt me aan kennis en ervaring om geen fouten in opvoeding , training en begeleiding te maken . Wat mij misschien het meest dwars zit is dat ik geen geboren leider ben . Als ik niet oppas hobbel ik achter mijn hondje aan i.p.v. omgekeerd . Als ik niet oppas ga ik op al hun wensen in . Als ik niet oppas stel ik geen duidelijke grenzen . enz. Daar moet ik echt bewust mee om gaan . En dat doe ik ook . Meestal .

Daar staat dan weer tegenover dat ik m'n best heb gedaan Zoë een gelukkige oude dag te geven , en mijn uitlaathond Luna de nodige gelukkige uren per week . Met dat laatste ga ik door . En of ik ooit weer een eigen hond zal hebben ... ik weet het niet .
Het lijkt mij inderdaad een van de moeilijkste dingen om beslissingen tegen je natuur in te nemen. Ik vind het wel heel erg knap dat je er zo bewust mee bezig bent geweest voor het belang van je hond. Enne dat klinkt mij als een goede baas in de oren, misschien niet de ideale baas maar daar zijn er maar weinig van :wink:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:mrgreen: nee, maar ik doe mijn best.
en ze hebben het niet slecht, maar beter kan altijd! :wink:
:pffff: zij zijn ook niet ideaal!
Afbeelding
groetjes anja en birka
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Hoe moet je zijn en hoe moet je doen, om de ideale baas te zijn?
Ik weet het niet. Ideaal ben ik zeker niet, maar wel heel erg lief voor ze.
Een lieve baas durf ik mezelf wel te noemen.
Als ik een hond zou zijn, zou ik wel zo'n baasje, als ik ben, willen hebben.

Het kan natuurlijk altijd beter, maar het kan ook slechter.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”