Mijn nicknaam is Amstaff,normaal is deze diesel,maar deze is op dit forum al bezet. Daarom de naam van mijn favorieten hond,de afkorting dan
Ik ben op het moment zo,n 11 jaar bezig met de American staffordshire terrier. En heb nu zo,n 5,5 jaar deze honden zelf.
In het begin heb ik redelijk wat tentoonstellingen gelopen en we deden het niet slecht. Maar mijn Reu vond er niet meer zoveel aan en ik kreeg hem niet meer entousiast in de ring. Alhoewel hij 3 maal 1e is geworden waaronder 2e op de clubmatch ,ben ik er mee gestopt.
Ik ben verder gegaan met gehoorzaamheid iets wat ik ook zeer leuk vond,maar na het opheffen van deze club ben ik hier mee op moeten houden. Jammer want we hadden net een teefje erbij..
Aangezien onze honden toen in een slecht daglicht stonden eb we eigenlijk niet in de buurt aan de gang konden ,zijn we de boel zelf maar gaan doen.
Dit is redelijk gelukt ,alhoewel mijn persoonlijke wens bij de hond is dat het geen afstandsbediening op stem moet worden ,maar zijn eigen wil ook zeker aanwezig moet zijn.
Het lezen vond ik prachtig en leer nu zo al een jaar of 5 deze boeken ,mijn favoriet is Eberhard Trumler.. En ook zoals hem viond ik het prachtig om het roedelgedrag van de hond te observeren ,al was het bij hem meer de wildere variant
Waarom zit ik nu pas op dit forum?
Eigenlijk door mijn andere grote hobby de aquaristiek,en doordat we pas 1,5 jaar het WWW hebben.
Ik denk dat jullie mij hier geregeld zullen zien en daar waar ik kan ,kan helpen met gedrags problemen.
Grtz en tot ziens

Hoi Amstaff (diesel