Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gisteravond toen ik naar bed ging zag ik ineens een wondje op Nika's zij....te diep om zelf te behandelen dus om half 10 mag ik bij de dierenarts zijn.
Ongeveer een centimeter in doorsnee en behoorlijk diep dus.
Hoe ze dat nu weer opgelopen heeft? Waarschijnlijk in haar lompigheid achter een tak blijven hangen in het bos gistermiddag ofzo.
Ze is bij de dierenarts gebleven, omdat het een wond was die waarschijnlijk dus gistermiddag al ontstaan is moet alles goed schoongemaakt worden voordat ze het eventueel kunnen hechten, ze krijgt dus een roesje. Een wratje op haar schouder wordt dan ook maar gelijk verwijderd.
Kan haar rond 12 uur weer ophalen en school heb ik dus maar afgebeld voor vanmiddag.
danja schreef:Jeetje, kan het misschien door een tak gekomen zijn.
Sterkte
Is wel het meest waarschijnlijk. Ze heeft gistermiddag behoorlijk door het bos gesjeesd.
Nika is keihard, heb dus echt niets gemerkt tot gisteravond, toevallig lag ze zo op haar zij dat het opviel. Het moet ook behoorlijk gebloed hebben, niets gemerkt. Binnen zijn ook geen bloeddruppels te vinden, kan dus haast niet anders dan dat het gistermiddag in het bos gebeurd is.
Oh lekker waardeloze wondjes zijn dat. Toop heeft daar ook tijdje een abonnement op gehad, zag je ook niet zo onder zijn vacht, dus ook altijd een dag te laat om direct te laten hechten. Nou, sterkte bij de dierenarts. Hopelijk krijgt ie het goed schoon dat het niet gaat ontsteken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Stang schreef:
Bijna 12.00 uur, mag je haar weer ophalen
Gelukkig wel
De bank is weer voorzien van schone doeken en een schoon vetbedje Als ze last heeft van de narcose leg ik lekker een extra fleecedekentje over haar heen en ik blijf lekker thuis om haar te verwennen
Ze is weer thuis, ligt lekker onder een dekentje op de bank. Ze was nog behoorlijk wankel van de narcose, Marouck snapte er niets van.
Ze heeft een aantal hechtingen nu, over 10 dagen moeten die eruit. De wond ziet er netjes uit in ieder geval.
Inge schreef:Ze is weer thuis, ligt lekker onder een dekentje op de bank. Ze was nog behoorlijk wankel van de narcose, Marouck snapte er niets van.
Ze heeft een aantal hechtingen nu, over 10 dagen moeten die eruit. De wond ziet er netjes uit in ieder geval.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Ze is net weer even mee uit geweest. Ze loopt nog een beetje wankel maar alweer een stuk beter als toen ik haar ophaalde. Ze heeft alleen nog niets gedronken, kroop gelijk weer onder haar dekentje toen ze weer binnen was. Morgen zal ze wel weer de gekke dolle boxer zijn die ik buiten gewend ben.
vinkje schreef:Het lijkt wel of ze in het prikkeldraad heeft gehangen.
Beterschap voor Nika en een dikke knuffel voor haar.
Heb ik ook aan gedacht maar waar ik loop zijnnergens afzettingen met prikkeldraad. Het enige wat ik kan bedenken is een tak waar ze achter is blijven hangen
chrico schreef:Geef haar maar een dikke knuf en dat ze weer snel de oude is
Ze stond vanmorgen alweer met een speeltje in haar bek onder aan de trap te wachten, ik heb mijn Nika weer terug
Nu moet ik haar alleen een paar dagen rustig houden zodat alles goed kan genezen, maar bij Nika is dat gelukkig geen probleem
Vanmiddag toch nog ff met Nika naar de dierenarts geweest voor controle. Ik vond de wond wat dik en zo vlak voor het weekend wilde ik geen risico nemen. Ze gaf geen pijn aan (maar dat doet ze anders eigenlijk ook niet) en de dierenarts vond het er prima uitzien. De verdikking was waarschijnlijk wondvocht. We hebben voor de zekerheid antibiotica meegekregen voor een dag of 4, vrijdag mogen we terugkomen om de hechtingen te verwijderen en daarna moet de verdikking door zachtjes te masseren weer gaan verdwijnen.