Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer hondensport?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Fanny
Vaste gebruiker

Wanneer hondensport?

Ongelezen bericht door Fanny »

Ik vroeg me af wat een hond moet kunnen (welke cursus(sen) er doorlopen moeten zijn) voor je met je hond aan een hondensport kan meedoen. Ik zit zelf te denken aan flyball.

Nu is het misschien nog wat snel voor onze hond. Ik heb hem namelijk nog maar kort en ben pas met hem begonnen met de gehoorzaamheidscursus. Maar ik zou het toch wel leuk vinden om over niet al te lange tijd er wat bij te gaan doen.

Kan dat dan al wel of moet hij dan toch al een diploma van de gehoorzaamheidscursus hebben behaald?
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dat kan per vereniging verschillen, maar vaak moet je een basiscursus gehoorzaamheid hebben gevolgd, zodat de hond redelijk onder appel staat, voor je met Flyball of behendigheid mag beginnen.
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Om flyball te gaan doen hoef je bij ons geen enkele cursus gedaan te hebben. De enige vereiste is dat de hond echt helemaal gek op een bal is. Een hond balgek maken is geen doen tijdens de flyballtraining. Handig is als de hond bij je komt als hij geroepen wordt :-)
Voor andere sporten hebben we wel "vooropleidingseisen". Voor G&G moet een bepaald examen met een aantal verplichte oefeningen (sociaal gedrag naar andere honden en apporteren van een eigen speeltje) voldoende zijn. Voor behendigheid willen we dat je ook een bepaald examen doet, maar belangrijk bij behendigheid is vooral het contact tussen baas en hond, niet of hij exact netjes naast de voet kan lopen.

Iedere hondenschool/club heeft z'n eigen voorwaarden om aan een bepaalde hondensport mee te mogen doen.

Groetjes,
Meta
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij onze hondenschool met je voor behendigheid de a cursus met succes hebben afgerond. Voor g&g moet je zelf een bepaald aantal punten halen en ook nog op bepaalde onderdelen volle bak hebben gehaald bij het c examen..... Verschilt dus per vereniging
Afbeelding
Fanny
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fanny »

Bedankt voor jullie reacties.
Aangezien het dus blijkbaar erg verschilt per vereniging zal ik hier in de buurt eens informeren.
Lijkt me wel leuk om iets "extra's" met de hond te kunnen doen.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”