Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reddingshondenvraag!
Moderator: moderatorteam
reddingshondenvraag!
Vraagje over reddingshondenwerk: Lijkt mij zelf ontzettend leuk om te doen met mijn hond. Maar nou heb ik t angstige voorgevoel dat hond-lief zelf meer voelt voor jachttraining (tja..) Ik hoorde via-via dat de manier van speuren anders zou zijn en dat t niet te combineren valt, is dit zo?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
nee hoor, dat hoeft niet, de situatie is zo anders en heeft een heel ander ritueel dat de hond vanzelf begrijpt welk spel er gespeeld wordt.
denk daarbij aan de reddingshonden die diverse diciplines beoefenen,
waterwerk, vlakterevieren, puinzoeken, in de sneeuw, speuren aan de lijn.
wij deden dat allemaal met onze rico ook, is inzet baar geweest voor het rode kruis, daarbuiten deed rico ook nog behendigheid en het G&G programma, voor de sport.
later is rico onze eerste immigrationdog geworden, was iets anders dan reddingshond, maar wel hetzelfde zoeken, mensen, alleen op een iets andere manier, kwestie van techniek veranderen.
onze narcoticaspeurhond ed is ook zo'n voorbeeld, wanneer we zijn speeltje weggooien gaat ie die halen en komt hem brengen, doe dat met een leeg fotobuisjes (waar fotorolletjes in zitten) dan komt ie die ook brengen, wanneer wij nu een van de geurstoffen van narcotica in dat buisje doen en dat weggooien, dan gaat ie hem niet halen met gaat er bij zitten (verwijzen van de buit). terwijl ie 2 tellen daarvoor hetzelfde buisje ophaalde en kwam brengen zonder stof.
ze weten duidelijk het verschil, ze hebben dat in no time aangeleerd.
denk daarbij aan de reddingshonden die diverse diciplines beoefenen,
waterwerk, vlakterevieren, puinzoeken, in de sneeuw, speuren aan de lijn.
wij deden dat allemaal met onze rico ook, is inzet baar geweest voor het rode kruis, daarbuiten deed rico ook nog behendigheid en het G&G programma, voor de sport.
later is rico onze eerste immigrationdog geworden, was iets anders dan reddingshond, maar wel hetzelfde zoeken, mensen, alleen op een iets andere manier, kwestie van techniek veranderen.
onze narcoticaspeurhond ed is ook zo'n voorbeeld, wanneer we zijn speeltje weggooien gaat ie die halen en komt hem brengen, doe dat met een leeg fotobuisjes (waar fotorolletjes in zitten) dan komt ie die ook brengen, wanneer wij nu een van de geurstoffen van narcotica in dat buisje doen en dat weggooien, dan gaat ie hem niet halen met gaat er bij zitten (verwijzen van de buit). terwijl ie 2 tellen daarvoor hetzelfde buisje ophaalde en kwam brengen zonder stof.
ze weten duidelijk het verschil, ze hebben dat in no time aangeleerd.
- chita
- Vaste gebruiker