Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden dilema
Moderator: moderatorteam
-
Gast
Honden dilema
Hierbij mijn openingsbijdrage.
Mijn vrouw is een echte hondenliefhebber. Ik eigenlijk helemaal niet, sterker nog ik ben eigenlijk bang voor grote honden. Wel vind ik het leuk om met een hond die ik goed ken een wandeling te maken. Ik heb altijd gezegd dat ik een hond in een stadswoning niets vind. Nu gaan wij binnenkort verhuizen naar een huis op een groot perceel (1,2 Ha). We willen daar ook wat kleinvee, kippen e.d. houden.
Voorwaarde van mijn vrouw voor de verhuizing was dat we een hond zouden krijgen. Dus nu zitten we te kijken welk hondenras we moeten kiezen. Mijn vrouw houdt van grote wollige honden als een Newfoundlander of een Benner Senner. Alternatief voor haar is een Labrador. Ik heb liever een kleinere hond, waarbij met name jachthonden als de Drentse Patrijs of de Heidewachtel me aanspreken.
De vraag is nu hoe komen we hier uit?
Mijn vrouw is een echte hondenliefhebber. Ik eigenlijk helemaal niet, sterker nog ik ben eigenlijk bang voor grote honden. Wel vind ik het leuk om met een hond die ik goed ken een wandeling te maken. Ik heb altijd gezegd dat ik een hond in een stadswoning niets vind. Nu gaan wij binnenkort verhuizen naar een huis op een groot perceel (1,2 Ha). We willen daar ook wat kleinvee, kippen e.d. houden.
Voorwaarde van mijn vrouw voor de verhuizing was dat we een hond zouden krijgen. Dus nu zitten we te kijken welk hondenras we moeten kiezen. Mijn vrouw houdt van grote wollige honden als een Newfoundlander of een Benner Senner. Alternatief voor haar is een Labrador. Ik heb liever een kleinere hond, waarbij met name jachthonden als de Drentse Patrijs of de Heidewachtel me aanspreken.
De vraag is nu hoe komen we hier uit?
- MANIAC
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Ik zou eens boeken uit de bieb gaan halen en dan bij de middelgrote rassen eens kijken of daar wat tussen zit wat jullie allebei aanstaat, zowel in karakter als formaat. In principe zijn grote honden niet eng, en al helemaal niet als je hem of haar als pup in huis haalt...en New Foundlanders en Berner Sennen zijn behoorlijk zachtmoedig, hoor!! Suc6 met je zoektocht!! 
Groet, Janine
-
Gast
Tsja, er zijn zoveel rassen, maar ik vind er niet zoveel mooi. Hoewel ik besef dat jachthonden als de Heidewachtel veel beweging nodig hebben spreekt het volgzame mensgerichte karakter me wel aan. Verder heb ik nog wat vragen c.q. opmerkingen.
- Waar ik niet goed tegen kan is een hondenlucht in huis, dus ik wil geen stinkende hond. Dat schijnt bij sommige rassen minder te zijn.
- Verder vraag ik me af of een grote of een kleine honden veel in de kosten scheelt.
- Is een hond te leren dat hij niet achter de loslopende kippen aan mag?
- Waar ik niet goed tegen kan is een hondenlucht in huis, dus ik wil geen stinkende hond. Dat schijnt bij sommige rassen minder te zijn.
- Verder vraag ik me af of een grote of een kleine honden veel in de kosten scheelt.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
Marion.
Waarom vind je het "mooi-zijn" van een hond zo belangrijk? Neem van mij aan dat als je een band met je hond hebt, je die schoonheid vanzelf ziet hoor (al vind de hele wereld het de lelijkste hond die ze ooit gezien hebbenTaita schreef:Tsja, er zijn zoveel rassen, maar ik vind er niet zoveel mooi. Hoewel ik besef dat jachthonden als de Heidewachtel veel beweging nodig hebben spreekt het volgzame mensgerichte karakter me wel aan. Verder heb ik nog wat vragen c.q. opmerkingen.
Als kosten, schoonheid, kippen en geen hondenlucht in huis jouw belangrijkste eisen zijn, dan lijkt me dat jullie helemaal niet aan een hond moeten beginnen. Hoe graag je vrouw ook wil. Jij je zin v.w.b. het huis en zij haar zin v.w.b. de hond? Lijkt me geen goede basis.
(en ik ga niet zeggen dat mijn beide hondjes aan al jouw eisen voldoen: ze kosten heel erg weinig, zijn mooi, kippen zijn veilig, ze ruiken lekker, en ze zijn zeer baasgericht)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hallo Taita,
Welkom op het hondenforum
Misschien dat je via de site van de Raad van Beheer(www.kennelclub.nl) verder kunt komen met een raskeuze?
Ik moet zeggen dat er nogal grote verscjillen zitten tussen de wensen van jou en je vrouw.Een Drentsche Patrijshond,een Labrador en een Heidewachtel bijvoorbeeld liggen qua karakter behoorlijk uiteen hoor
Het enige wat die zo ongeveer gemeen hebben is het feit dat het jachthonden zijn.
Zelf heb ik een Drentsche Patrijshond dus ik praat uit ervaring met dit ras.
Ik stuur je een Pb-tje met het adres van een fokker die zowel Labradors als Drentsche Patrijshonden fokt en waar je dus ook informatie over beide rassen kunt vragen.
Welkom op het hondenforum
Misschien dat je via de site van de Raad van Beheer(www.kennelclub.nl) verder kunt komen met een raskeuze?
Ik moet zeggen dat er nogal grote verscjillen zitten tussen de wensen van jou en je vrouw.Een Drentsche Patrijshond,een Labrador en een Heidewachtel bijvoorbeeld liggen qua karakter behoorlijk uiteen hoor
Zelf heb ik een Drentsche Patrijshond dus ik praat uit ervaring met dit ras.
Ik stuur je een Pb-tje met het adres van een fokker die zowel Labradors als Drentsche Patrijshonden fokt en waar je dus ook informatie over beide rassen kunt vragen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10