Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Rottweiler/Mechelse Herder, gaat dit goed?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Kruising Rottweiler/Mechelse Herder, gaat dit goed?

Ongelezen bericht door tbeast »

Mijn schoonzusje belde net, dat ze er een jong hondje bij hadden. Ze waren er heel lang mee bezig, maar nu heeft ze er dan toch eindelijk eentje opgehaald.
Het is een reutje, een kruising tussen een Rottweiler en een Mechelaar......is dit een goede mix? Ik ben zo bang dat het niet goed gaat. Het hondje is nu 8 weken. Ze hebben twee zoontjes van 6 en bijna 2 jaar. Lieve jongens, maar echt.....jongens!
Ze hebben nog een hond, weet de naam van het ras niet meer. Hij lijkt op een Benner Senner, maar dan kortharig en kleiner, een reu. Hartstikke lieve hond, hij is nu een jaar of 8 denk ik. Ze hebben hem uit het asiel gehaald toen hij 8 maanden was.
De honden mogen niet binnen daar, ze hebben een boerderij en vinden dat heel normaal. Ook het pupje moet dus naar de schuur, waar hij vannacht dus door zal brengen met de andere hond. Zal dit goed gaan?

Ik twijfel zo.....ik kan het erg goed vinden met mijn schoonzus, wil haar niet voor het hoofd stoten. Dus vertellen jullie me alsjeblieft dat dit best heel goed kan gaan!
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wat is de vraag? Of het goed zal gaan met de pup? Nou ik denk dat hij het wel koud krijgt en dat hij zich wel alleen gaat voelen en het op een schreeuwen gaat zetten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

spyro rechts op de foto is ook een kruising rottweiler herder. leerzaam hondje hoor kun je zien dat er iets van een herder in zit. en dat in de schuur ?? tja lijkt mij wel lastig zo de eerste nacht al. zal eerst de honden meer laten wennen aan elkaar waar jezelf bij bent
tbeast
Zeer actief

Als het aan mij lag, ging het beestje de schuur natuurlijk niet in. Maar zij willen geen honden in huis hebben. Ik kan zeggen dat dat niet goed is, maar zij doen het echt zoals zij het willen doen. Het beestje krijgt natuurlijk wel een warm plekje. De andere hond zal er ook bij zijn, hij is gelukkig niet helemaal alleen.
Maar Rottweiler en Mechelaar zijn beiden niet echt makkelijke honden. Ze hebben niet echt kaas gegeten van het hondengebeuren. Zij hebben de hond echt voor het erf, ze gaan er heel anders mee om dan wij. Ze zullen waarschijnlijk ook geen cursus of i.d. gaan doen, ze zijn niet echt met dat soort dingen bezig, begrijp je?
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Inge, ik ben heel hard misschien maar ik denk dat dat prima gaat. Zoals jij beschrijft hebben ze waarschijnlijk een 8 jarige Appenzeller reu die de kleine helemaal zal opvoeden. Hij zal zijn maatje worden en het gezin zal overdag zorgen voor vertier. Een hond van dat kaliber is enorm gelukkig als erfhond. Actie, buiten, andere hond, vrijheid etc. Meestal zijn erfhonden op hun erf probleemloos, juist omdat ze niet op de lip van die kinderen wonen en ook niet binnen verveeld voor zich uit liggen te turen en actie gaan zoeken.

Ik vind het dus prima wat ze doen. Prima raskeuze voor dat leven en een prima situatie als ze vrij op het erf mogen lopen. Daar zijn zowel de rot als de herder 100% geschikt voor :ok:

Die pup gilt ook niet want die appenzeller zal meer troost zijn dan een vreemd mens. Wel zou ik ze de eerste week niet samen alleen laten en zeker ook veel tijd in de opvoeding en training van de pup steken anders wordt het een hond-hond en geen mens-hond, dat zou zonde zijn.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Ik heb eens even gezocht op internet en York (zo heet de andere hond) lijkt wel op een Appenzeller, alleen is hij kleiner (en dikker, maar dat ligt vooral aan zijn bazen :wink: ).
Ik ben blij dat jij denkt dat het goed komt, Marc, ik hecht een hoop waarde aan wat jij zegt.
Ze zijn ook echt wel gek met het hondje hoor, ze hebben er heus het beste mee voor. Maar het is dus 's nachts (vannacht dus ook) alleen met York. Nu is het een lieve hond hoor, ik neem Mollie wel eens mee en tegen haar gedraagt hij zich netjes. Hij had nu even vreemd naar de pup gekeken en hield wat afstand. Zal het vertrouwd zijn als ze de nacht samen doorbrengen?

Ik ga van de week even kijken natuurlijk. Volgens mijn schoonzus zou ik meteen verliefd zijn als ik 'm zag. En dat zal waarschijnlijk ook zo zijn, dat is vaak mijn probleem...... :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

He Inge, ik zou ze helaas niet vanaf minuut 1 samen alleen gelaten hebben. Hij zal de pup niet echt wat doen dus als de pup morgen bang van hem is is hij te streng en hard. Is de pup makkelijk en speels morgen dan is het verder goed zo en kunnen ze best samen alleen blijven. Een reu met normaal gedrag en een 8 weken oude pup kan bijna geen probleem zijn.
Ik denk dat ze dan trouwens ipv een appenzeller een entlebucher hebben, die zijn een slag kleiner en ook makkelijker in de omgang.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”