Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
twee honden trainen
Moderator: moderatorteam
- kimennoa
- Vaste gebruiker
twee honden trainen
Wie heeft er handige tips om met twee honden tegelijk te trainen zonder dat je er een thuis moet laten? Behalve dan een hond vastleggen met de riem? Misschien kent iemand nog leuke spelletjes? Ik zou het graag willen horen!
-
- Actief
- Contacteer:
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
- kimennoa
- Vaste gebruiker
Ja, inderdaad...dan kan ik natuurlijk de honden naar de hondenschool meenemen in twee lessen achter elkaar. Maar thuis train je ze dan voor de les toch
......en moet ik dan de honden apart trainen om ervoor te zorgen dat ze ieder leren voor zichzelf of kan ik ze dan samen trainen....en hoe dan? zonder dat je ze om de beurt moet vastleggen. Ik hoop op tips van mensen die actief trainen met meerdere honden. Hoe leer je de honden dat verschil aan. Als ik nu de naam van de hond noem met gevolgd het commando dan doet die andere hond dit ook
.....enne, het is nog gewoon gehoorzaamheid. Ik ben net verhuisd en ga spoedig weer beginnen bij een leuke hondenschool 

- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zou zeker niet met alle 2 tegelijk trainen omdat elke hond zijn eigen karakter en trekjes heeft. Je moet per hond verschillend trainen. De ene hond reageerd misschien beter op je stem als op snoepjes. Ik heb een tijdje met een mechelaar en m'n hollander getraind (wat ik nog wle eens doe) en dan doe ik ze omstebeurt. Dus de ene zit even in de auto en als ik dan klaar ben mag de andere, simpel toch. Je moet de honden vooral niet gaan vergelijkenkimennoa schreef:Ja, inderdaad...dan kan ik natuurlijk de honden naar de hondenschool meenemen in twee lessen achter elkaar. Maar thuis train je ze dan voor de les toch......en moet ik dan de honden apart trainen om ervoor te zorgen dat ze ieder leren voor zichzelf of kan ik ze dan samen trainen....en hoe dan? zonder dat je ze om de beurt moet vastleggen. Ik hoop op tips van mensen die actief trainen met meerdere honden. Hoe leer je de honden dat verschil aan. Als ik nu de naam van de hond noem met gevolgd het commando dan doet die andere hond dit ook
.....enne, het is nog gewoon gehoorzaamheid. Ik ben net verhuisd en ga spoedig weer beginnen bij een leuke hondenschool

Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik train actief alleen nog met Marouck, maar af en toe doe ik wel wat appèloefeningetjes met Nika. Dan leg ik Marouck dus even aan de kant. Andersom leg ik Nika ook aan de kant als ik even wat oefeningen met Marouck doe.
Totdat Marouck een klein jaar oud was trainde ik ook nog met Nika, tijdens Maroucks les lag ze in een afgesloten ruimte in de kantine of met mooi weer een stuk verderop aan de rand van het veld. Andersom dus hetzelfde.
Totdat Marouck een klein jaar oud was trainde ik ook nog met Nika, tijdens Maroucks les lag ze in een afgesloten ruimte in de kantine of met mooi weer een stuk verderop aan de rand van het veld. Andersom dus hetzelfde.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Actief
- Contacteer:
- Shita
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als je hem uitlaat, dan moet hij dus gehoorzamen. Bij mij hoeven ze ook niet als een stelletje mongolen aan de riem te trekken maar ze hoeven ook niet aan de voet te lopen ofzo. Daar hebben we juist de training voor. Voor het trainen even goed uit laten razendierenfreek schreef:Hoi
Ik train altijd als ik Duco uitlaat dan train je inprincipe al met apel volgen, zit, blijf, af en vrij en weer bij je komen is allemaal apel, dat is toch de basis voor alles![]()
succes Dierenfreek en Duco

Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier liggen ze allemaal in de auto en om de beurt gaat er 1 trainen....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Shita
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Ook hier liggen ze in de auto en worden ze er omstebeurt uitgehaald.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl