Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Perro de Pastor Mallorquin
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Perro de Pastor Mallorquin
Heeft iemand dit ras en is deze werkelijk zeldzaam.
Perro de Pastor Mallorquin.
Gr Bertus.
Perro de Pastor Mallorquin.
Gr Bertus.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ja mooi he een echt oud ras
De herkomst van de Ca de Bestiar is onbekend. Maar hij kwam al in de 16e eeuw voor in de geschiedenisboeken. Daaruit blijkt dat vooral rovers en bandieten deze hond hielden. Iedereen kruiste verder naar behoefte met meerdere rassen om een voor hem zo goed mogelijke hond te krijgen. Zodat veedrijvers met grotere honden kruisten en de herders van schapen en geiten zich meer richtte op een kleinere en beweeglijkere hond en dat terwijl de gewone boer meer een waak- en verdedigings hond wilde. Als je ook goed naar dit ras kijkt komt er steeds vaker een ander ras naar boven.

De herkomst van de Ca de Bestiar is onbekend. Maar hij kwam al in de 16e eeuw voor in de geschiedenisboeken. Daaruit blijkt dat vooral rovers en bandieten deze hond hielden. Iedereen kruiste verder naar behoefte met meerdere rassen om een voor hem zo goed mogelijke hond te krijgen. Zodat veedrijvers met grotere honden kruisten en de herders van schapen en geiten zich meer richtte op een kleinere en beweeglijkere hond en dat terwijl de gewone boer meer een waak- en verdedigings hond wilde. Als je ook goed naar dit ras kijkt komt er steeds vaker een ander ras naar boven.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het wel een mooie verschijning.twinkeltje schreef:ja mooi he een echt oud ras
Gr Bertus.
-
- Actief
- Contacteer:
Geen lievertjes.
Behoorlijk temperamentje ook.
Weet je dat de halsbanden die ze omhebben uit een solide blok hout gehakt worden. Het is dus geen leer, maar een houten ring met ijzer beslag.
De hond krijgt hem dan ook om op jonge leeftijd zodat hij er in kan groeien zodat hij vast zit.
Erg mooi vakwerk.
Weet je dat de halsbanden die ze omhebben uit een solide blok hout gehakt worden. Het is dus geen leer, maar een houten ring met ijzer beslag.
De hond krijgt hem dan ook om op jonge leeftijd zodat hij er in kan groeien zodat hij vast zit.
Erg mooi vakwerk.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus het is niet zomaar een huis en thuis hondje?Presa Pais bajos schreef:Geen lievertjes.
Erg mooi vakwerk.
Gr Bertus.
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke bedankt.Presa Pais bajos schreef:Zover ik weet niet.
Misschien kan je het beter aan Eric vragen van de westside kennels. Hij heeft Presa Malloquins, dus zal die ook wel wat kunnen vertellen over de Pastor lijkt mij.
Hij heeft wel wat weg van de Majorero vind ik. In ieder geval het zelfde gebruiksdoel.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Er is in Nederland iemand die ze fokt, dat wil zeggen, in elk geval een nest heeft gefokt. Dit is hun website http://www.cadebestiar.nl/
Ze hebben in elk geval hun teef Murta een paar jaar geleden met enige regelmaat op shows uitgebracht.
Groet, Sieneke
Ze hebben in elk geval hun teef Murta een paar jaar geleden met enige regelmaat op shows uitgebracht.
Groet, Sieneke
-
- Zeer actief
- Contacteer: