Zo in het dagelijks leven zou ik je ook echt niet kunnen vertellen wie de 'ranghoogste' is in mijn groepje. Ondanks dat het alledrie teefjes zijn leven ze heel gemoedelijk samen. Ze eten in dezelfde kamer en als ze klaar zijn wisselen ze van bakken om te kijken of de ander wat vergeten is. (wat nooit is zo natuurlijk

). Ze hebben alledrie hun eigen waterbak, maar drinken ook uit die van elkaar. Ik heb 1 mand, waar zowel Malu als Donna in ligt. (hoewel ze meestal samen op de bank liggen). Molli heeft een oud dekbed waar ze op ligt, maar hier ligt Donna ook wel eens op. Af en toe is er wel eens een discussie over een bot, maar die duren nooit lang en zijn nooit fysiek.
Buiten op straat is het, aan de lijn, meestal Donna die het voortouw neemt als we andere honden tegenkomen. Als ze los lopen is het Molli die het als haar taak ziet om iedereen bij elkaar te houden en andere honden uit de buurt te houden. Het enige wat duidelijk is, is dat Malu de laagste is. Ze doet nooit iets uit eigen initiatief en stelt zich altijd onderdanig op tegen de andere twee. Behalve als ze een botje heeft, want deze durft ze meestal wel te beschermen.
In onbekende situaties wenden ze zich altijd naar mij om te zien wat ik ga doen. Als we bijvoorbeeld ergens op een kruising staan wachten ze om te kijken waar ik heen ga. En begin dit jaar op Texel liepen ze veel dichter bij mij dan dat ze normaal doen. Maar omdat ze met z'n drieen zijn, raken ze niet snel onder de indruk van een nieuwe situatie. Ik heb wel eens een webcam opgehangen om te zien wat ze thuis doen als ik er niet ben, maar dan slapen ze gewoon alledrie op hun eigen plekje en bemoeien ze zich verder niet met elkaar, behalve dat ze op de terugweg van de waterbak even bij elkaar snuffelen.
Tja, sommige mensen kunnen heel duidelijk zeggen welke hond de hoogste is, maar zolang het goed gaat bij mijn dames vind ik dat niet echt nodig.