Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stukje hard plastic ingeslikt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Arjanne
Actief

Stukje hard plastic ingeslikt

Ongelezen bericht door Arjanne »

Timo heeft in een onbewaakt ogenblik (ik was even op zolder en hij in de tuin) zijn plastic waterbak kapot gemaakt. Overal in het gras lagen stukjes (hard) plastic. Ik heb alles weggehaald, maar Timo pikte nog snel een stukje weg. Ik direct mijn teckeltje geteckeld en z'n bekkie open gewurmd en ja helemaal achterin zat het stukje. Ik kon er niet bij en meneer slikt 'm gewoon weg :eek: .
Wat nu???? Komt zoiets gewoon weer via de ontlasting naar buiten? :denken:
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden.
We zullen je nooit vergeten Timo.
19-01-2004 / +26-08-2010
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Geef hem peperkoek! Dat kapselt het stuk hopelijk wat in, zodat het geen schade kan toebrengen.
En goed in de gaten houden de komende dagen, als hij maar iets anders is dan anders naar de dierenarts!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Arjanne
Actief

Heb je ook nog een alternatief voor peperkoek? Dat heb ik niet in huis nu. Waar koop je dat?
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
19-01-2004 / +26-08-2010
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

Sommige mensen noemen het ook wel ontbijtkoek.
groetjes biba
Arjanne
Actief

Ooooh. Oke, dat heb ik. :ok:
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
19-01-2004 / +26-08-2010
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

En ff een tijdje de drolletjes in de gaten houden. Een stokje of takje erbij en peuteren maar. Dan weet je zeker wanneer het eruit is.
Arjanne
Actief

Tot nu toe heeft Timo nog geen raar gedrag vertoond. Ook nog niets in de ontlasting. Is misschien nog wel iets te vroeg om te juichen.
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
19-01-2004 / +26-08-2010
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Arjanne schreef:Tot nu toe heeft Timo nog geen raar gedrag vertoond. Ook nog niets in de ontlasting. Is misschien nog wel iets te vroeg om te juichen.
soms duurt het best lang voor het er weer uitkomt, mijn hond heeft ooit een stuk vloerkleed opgevreten en die kwam er gedurende een week lang weer in gedeeltes uit... maar hou het wel goed in de gaten of het er weer uitkomt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Volgende keer kan je hem binnen twee uur na het vergrijp laten braken. Hij moet een half uur voor het braken een normale maaltijd hebben gegeten. Laten braken kan met zout in de bek gieten ( heb ik nog geen handige methode voor ontdekt) of bij de dierenarts een braakmiddel laten spuiten. Sommige honden braken onverteerde dingen uit nadat een tijdje in de maag heeft gezeten (mijn teef gooide alles eruit dat langer dan 24 uur in haar maag zat).
weg gehaald zit een virus in
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Volgende keer kan je hem binnen twee uur na het vergrijp laten braken. Hij moet een half uur voor het braken een normale maaltijd hebben gegeten. Laten braken kan met zout in de bek gieten ( heb ik nog geen handige methode voor ontdekt) of bij de dierenarts een braakmiddel laten spuiten. Sommige honden braken onverteerde dingen uit nadat een tijdje in de maag heeft gezeten (mijn teef gooide alles eruit dat langer dan 24 uur in haar maag zat).
zout werkt prima, heb ik ook al weleens gedaan. Bij mij was het in dit geval niet van toepassing omdat ik er niet bij was geweest dus ik weet niet hoelang hij het al opgegeten had....
Maar zo iets scherps als plastic weer uit laten braken is dat wel verstandig???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Endoscopie is natuurlijk beter.
Het eerst eten geven is bedoeld om het vreemd lichaam in het voer te hullen. Plastic kan nog harder worden door maagzuur.
weg gehaald zit een virus in
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Sjiel schreef:Volgende keer kan je hem binnen twee uur na het vergrijp laten braken.
NOOIT laten braken als een hond een scherp voorwerp gegeten heeft

Door de hond te laten braken is de kans veel te groot dat de slokdarm kapot gaat, en dan is het einde verhaal!!!

Peper/ontbijtkoek, of roggebrood geven. Vertoont de hond hevige buikpijn dan direct naar DA.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DogoDonna schreef:
Sjiel schreef:Volgende keer kan je hem binnen twee uur na het vergrijp laten braken.

Door de hond te laten braken is de kans veel te groot dat de slokdarm kapot gaat, en dan is het einde verhaal!!!

Peper/ontbijtkoek, of roggebrood geven. Vertoont de hond hevige buikpijn dan direct naar DA.
dat leek me ook al.. daarom vroeg ik me dat ook al af of het wel verstandig was... :denken:
Afbeelding
DogoDonna
Actief

malinois schreef:
DogoDonna schreef:

dat leek me ook al.. daarom vroeg ik me dat ook al af of het wel verstandig was... :denken:
Inderdaad NOOIT doen. :wink:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Arjanne
Actief

Hoelang kan het duren dat zo'n stukje plastic er weer uit zal komen? Ik heb tot nu toe nog niets ontdekt in z'n ontlasting. Timo is ook niet anders dan anders.
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
19-01-2004 / +26-08-2010
DogoDonna
Actief

Arjanne schreef:Hoelang kan het duren dat zo'n stukje plastic er weer uit zal komen? Ik heb tot nu toe nog niets ontdekt in z'n ontlasting. Timo is ook niet anders dan anders.
Donna had een paar weken geleden glas gegeten :evil: en dat kwam er 5 dagen erna weer uit, ze had toch nog overgegeven :roll: maar we hadden geluk, het ging goed. We konden aan haar ook niks merken.

Als een hond eet duurt het ongeveer 36 uur voordat dat eruit komt.
Het kan ook best zijn dat je het nooit vindt hoor.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”