Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

apporteren

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

apporteren

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik ben met alle twee mijn honden druk bezig met apporteren. Ze zijn heel enthousiast en blijven heen en weer rennen.
Alleen zou ik zo graag willen dat als ze met de bal bij me komen, ze eerst gaan zitten en dan de bal in mijn hand loslaten. Indy laat hem wel netjes in mijn hand vallen maar gaat niet zitten en Mykos laat de bal voor me vallen zonder te gaan zitten.
Dus hoe krijg ik ze zover dat ze eerst gaan zitten?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

pas belonen als ze het goed doen en anders negeren... Lijkt mij de makkelijkste oplossing...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Shita heeft dit ook een tijdje gedaan, dan haalde ze de bal wel maar spuugd ehem voor me uit. Dus dan denk ik, als je wilt spelen dan moet je hem ook "echt" komen brengen. En als hij het 2 seconden vast houd heel veel belonen! Met Shita gaat het nu hardstikke goed ze houd het apporteerblok al netjes vast en komt al voor me zitten :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

De 2 dames hier hebben het zonder veel problemen geleerd,maar Bowie heb ik het nooit geleerd kunnen krijgen,hij is nu 8,zal nu ook wel niet meer gaan lukken :roll: .
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hera, ons duitseherder teefje, moet voor het IPO programma een blok apporteren en dit ook netjes zittend voor me afgeven....

Nu is Hera enorm driftig dus het lukte voor geen meter.
Ik ben toen gewoon eerst in huis met wat dingetjes begonnen, apporteren is d'r lust en d'r leven namelijk.
Dus dan zat ik bijv. op de wc en gooide ik een wc rolletje weg, als ze dan terug kwam moest ze dichtbij genoeg komen zodat ik het uit haar bek kon pakken....ze mocht dan nog gewoon blijven staan.
maanden heb ik dit gedaan, ook met andere dingetjes die ik in huis weggooide voor d'r.

toen ze dat doorhad (dat ik hem dus uit d'r bek wil hebben ipv de grond) ben ik het commando 'zit' erbij gaan geven. Dan hield ik met m'n ene hand het 'apport' vast en gaf dan commando 'zit'.
In het begin ging ze dan zitten maar liet ze het apport los.....

Goed uiteindelijk met heeeeeeeeel veel geduld en enorm enthousiast te doen als ze het 'per ongeluk' goed deed is het me gelukt.

Eergisteren ben ik naar buiten gegaan met het echte apporteerblok en zowaar, kwam ze netjes voor me zitten, blok in de bek en kon ik het afpakken.

Nu nog leren, aan voet te gaan na het afgeven van het blok en het blijven zitten bij het weggooien van het apporteerblok, dat wordt ook nog een hele klus want madam zal en moet erachteraan.
Ben dat nu aan het oefenen door 'nep' te gooien....dus m'n arm naar voren en weer terug, naar voren en weer terug en zo een stuk of 5x. Als ik het blok echt ga gooien pak ik haar bandje nog even vast met nog een keer duidelijk het commando 'blijf' .....maar goed das allemaal nog erg moeilijk.

Erg veel geduld dus en enorm belonen als ze het in het begin toevallig goed doen....
succes ermee!
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Bedankt voor de adviezen! We gaan hard oefenen.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”