Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontsteking????

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ca Cajuina
Zeer actief

ontsteking????

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Hallo allamaal,

Mijn teef is anderhalve maad geleden loops geweest. Hier zijn verder geen problemen bij geweest. Allen nu zijn we dus een tijdje verder en heeft mijn reu ineens ontzettende interesse in mijn teef. Hij wil constant rijden en lebbert ook steeds haar mutjse af. Ook andere honden zitten aan haar te ruiken.

Ze doet verder normaal is niet teneergeslagen, komt geen afscheiding.

Nu vertelde mij gisteren iemand dat ze misschien een ontsteking kan hebben. Klonk mij wel logisch in de oren want dat ruikt natuurlijk ook vreemd. Ik ga zowiezo maandag naar de dierenarts maar vroeg mij af ofdat jullie dit ook weleens hebben meegemaakt en misschien weten waardoor het komt of hoe dit voorkomen kan worden :19:

Alvast bedankt :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja ik heb dat laatst meegemaakt met een engelse bull van vrienden die we te logeren hadden en die rook ook zo lekker en was enkele weken geleden loops geweest.
Rio werd helemaal hitsig van haar en lebberde haar ook regelmatig af en ook andere reuen hadden veel interesse in haar.
Wij zijn voor alle zekerheid naar de da gegaan,omdat ik al dacht aan een baarmoederontsteking,en die bleek ze inderdaad te hebben.
We waren redelijk op tijd erbij en ze kreeg een antibioticakuur mee en knapte weer snel op.
Ca Cajuina
Zeer actief

tineke schreef:Ja ik heb dat laatst meegemaakt met een engelse bull van vrienden die we te logeren hadden en die rook ook zo lekker en was enkele weken geleden loops geweest.
Rio werd helemaal hitsig van haar en lebberde haar ook regelmatig af en ook andere reuen hadden veel interesse in haar.
Wij zijn voor alle zekerheid naar de da gegaan,omdat ik al dacht aan een baarmoederontsteking,en die bleek ze inderdaad te hebben.
We waren redelijk op tijd erbij en ze kreeg een antibioticakuur mee en knapte weer snel op.
Dank je wel :ok: Dan gaan we morgen maar gelijk

Afbeelding
tineke

Ja je kunt met zulke dingen meestal voorzichtig zijn beter een keer te veel dan te weinig. :ok:
Ca Cajuina
Zeer actief

tineke schreef:Ja je kunt met zulke dingen meestal voorzichtig zijn beter een keer te veel dan te weinig. :ok:
Precies ik loop ok liever geen risico.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Vandaag bij de dierenarts geweest. Gelukkig heeft mijn kleine meid geen barmoederontsteking. Wel zijn haar tepels wat opgezet dus moet ik haar de komende tijd even in de gaten houden of ze niet schijnzwanger word.

Bedankt Tineke voor je reactie :ok:

Afbeelding
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Ze wordt dus niet schijnzwanger,dat is ze.Schijnzwangerschap begint nml. na de loopsheid.Heb er hier eentje die dus echt zwanger lijkt,heel vervelend als ze gedekt zijn en er dus niks in zit.Zelfs zo erg dat ze afscheiding heeft ,net als bij echte dracht.
Solo heeft het niet zo duidelijk,alleen wat opgezetten melkklieren,maar haar gedrag is vrij normaal,alleen wat liever.Wel merk ik dat andere reuen behoorlijk ruiken aan ze.Maar zolang ze gewoon normaal doen en goed eten maak ik me nooit zo bezorgd.Zou ik wel heel vaak bij de DA zitten omdat reuen interesse hebben.

Gr. Christa
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

en, is dat zo erg dat schijnzwanger worden? is dat een ziekte?
Ca Cajuina
Zeer actief

Xhrista schreef:Ze wordt dus niet schijnzwanger,dat is ze.Schijnzwangerschap begint nml. na de loopsheid.Heb er hier eentje die dus echt zwanger lijkt,heel vervelend als ze gedekt zijn en er dus niks in zit.Zelfs zo erg dat ze afscheiding heeft ,net als bij echte dracht.
Solo heeft het niet zo duidelijk,alleen wat opgezetten melkklieren,maar haar gedrag is vrij normaal,alleen wat liever.Wel merk ik dat andere reuen behoorlijk ruiken aan ze.Maar zolang ze gewoon normaal doen en goed eten maak ik me nooit zo bezorgd.Zou ik wel heel vaak bij de DA zitten omdat reuen interesse hebben.

Gr. Christa
De dierenarts zei tegen mij dat ze wellicht tegen een schijzwangerschap aanzit. Dat is meestel tussen de 6 en de 9 weken na de loopsheid duidelijk merkbaar. De dierenarst zei ook dat ze wellicht gewoon nog lekker ruikt. Sommige honden blijven een paar weken na de loopsheid lekker ruiken.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:en, is dat zo erg dat schijnzwanger worden? is dat een ziekte?
Nee hoor ik vind het helemaal niet erg. Als zij er erg last van zou hebben en neerslachtig zou zijn en dit ook nog eens elke loopsheid zou zijn dan zou ik het wel erg vinden. Dan heeft naar mijn mening de hond er ook last van.

Afbeelding
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Schijnzwanger is niet zo erg,alleen als ze het heel erg hebben kunnen ze wel last krijgen van baarmoederontstekingen op den duur.Het is ook niet zo gunstig als je een teef hebt die je wil laten dekken,want meestal zijn ze niet zo vruchtbaar.
Snap alleen niet dat er nog zoveel DA's beweren dat het pas na 6 tot 9 weken begint,dan zou het dus geen schijnzwangerschap zijn,maar schijnmoederschap.En een week na de ovulatie merk ik toch echt al heel duidelijk verschil in uiterlijk en gedrag van Xandra,bij Solo gelukkig heel wat minder.

Gr. Christa
tineke

Ca Cajuina schreef:Vandaag bij de dierenarts geweest. Gelukkig heeft mijn kleine meid geen barmoederontsteking. Wel zijn haar tepels wat opgezet dus moet ik haar de komende tijd even in de gaten houden of ze niet schijnzwanger word.

Bedankt Tineke voor je reactie :ok:
Gelukkig nu weet je tenminste wat het is. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”