Al sinds bijna een jaar,worden er overal honden ziek.Sommige een beetje ,andere heel erg tot zelfs de dood erop volgt.
Het begint meestal met braken,veel willen drinken,daarna volgt diarree,soms beetje soms erg heftig.
Vaak is conclusie DA ,vergiftiging,maar waarmee,dat weet niemand.Toch worden sommige honden ziek,die dus eigenlijk niet op normale wijze met gif in aanraking kunnen komen.
Als de hond heel erg ziek is,wordt er vaak bloedonderzoek gedaan,wat nier en lever falen laat zien.
Ik schrok eigenlijk toen ik alle honden op ging zoeken in deze rubriek die soortgelijke dingen lieten zien.Dit komt omdat ik een verhaal over een Saarloos heb gelezen die heel erg ziek was en toen moest ik eigenlijk denken aan de honden die toen aan Parvo zouden zijn overleden.Vanochtend kreeg ik een bericht dat een andere Saarloos in duitsland,die vorig jaar ook erg ziek was met geelzucht(dus lever)nu weer niet goed was,toen kreeg ik eigenlijk erg veel achterdocht.
Ik weet dat in het voorjaar een arts een onderzoek ging beginnen naar deze vreemde gevallen,maar ik weet niet meer wie dit was.Ik denk dat het toch wel noodzakelijk is om eens groot onderzoek te beginnen.
Het is nml. vreemd dat er zoveel honden vergiftigd zouden worden tegenwoordig en het is ook zo snel hierop te gooien.
Dus als iemand de naam van deze arts weet,graag.
Gr. Christa
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zieke honden van vergif of niet?
Moderator: moderatorteam
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Uit ervaring weet ik nu dat nier- en leverfalen heel veel oorzaken kan hebben, maar het moeilijk te achterhalen is wat precies de oorzaak van bijvoorbeeld de leverziekte kan zijn.
Een van de oorzaken van leverfalen kan zijn vergiftiging, maar om daar achter te komen moet er een biopt van de lever genomen worden.
Een biopt van de lever kan alleen genomen worden als de bloedstolling goed is. Alleen de bloedstolling wordt o.a. door de lever geregeld en als de lever niet goed werkt is vaak de bloedstolling ook niet goed. Dus mag er geen biopt genomen worden.
Dus blijft het vaak heel lang onduidelijk hoe het komt dat de hond een leverziekte heeft.
Een van de oorzaken van leverfalen kan zijn vergiftiging, maar om daar achter te komen moet er een biopt van de lever genomen worden.
Een biopt van de lever kan alleen genomen worden als de bloedstolling goed is. Alleen de bloedstolling wordt o.a. door de lever geregeld en als de lever niet goed werkt is vaak de bloedstolling ook niet goed. Dus mag er geen biopt genomen worden.
Dus blijft het vaak heel lang onduidelijk hoe het komt dat de hond een leverziekte heeft.
Groetjes van Charlotte