Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand hier eerder van gehoord ??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Iemand hier eerder van gehoord ??

Ongelezen bericht door Bea. »

De kooiker van mijn zus kon 14 dagen terug plotseling haar mond niet meer open,ze zijn naar de dierenarts gewest en die heeft foto's genomen onder volledige narcose.Volgens hem was de kaak uit de kom geweest en hadden de spieren een oplawaai gehad,ze heeft toen voor 10 dagen anti biotica gekregen en ze mocht 10 dagen geen ballen gooien,dit heeft ze niet gedaan.Afgelopen vrijdag was de 11e dag en mijn honden waren bij hun en die hadden een bal,die wilde ze pakken en ze schreeuwt het weer uit.Vanaf toen is het echt slechter gegaan en ze wilde vanaf zaterdag zelfs niet meer eten en drinken,je kon gewoon zien dat ze veel pijn had.Vanmorgen dus weer naar de dierenarts en ze geeft bij druk op haar kaak van buiten geen pijn aan,alleen als de mond open moet,dan schreeuwt ze het uit.Nu had ze ook hele rare ogen en ze keek scheel.De arts zag iets in haar oor,maar kon niet zeggen wat,wel dat hij bloed zag,maar dit had niets met haar kaak te maken volgens hem.Dus weer onder narcose,er zat dus een grasaar in haar middenoor vast,die is verwijderd (dit hebben ze 14 dagen terug niet eens gezien ??? ),nu hebben ze bloed afgenomen om te kijken of er een bacterie of zo zit en ze hebben foto's genomen van haar hoofd.Ze had trouwens 40 graden koorts,zal ook wel wat opwinding bij zitten,ze had zelfs haar anaalklieren geleegd,zo'n schrik had ze.Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en ik ben benieuwd of mensen hier bekend mee zijn of het ooit met hun hond hebben mee gemaakt.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Kan er ook niet sprake zijn van een kaakontsteking, daar kunnen ze ook intzettend veel pijn van hebben. Daar werd overigens door mijn DA prednodal voorgeschreven en dat hielp perfect. Is een soort pretnison zeg maar.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Denk dat je dat op foto's wel ziet,de botten zagen er normaal uit.Ze zijn na onderzoek vandaag bang dat het een auto-immuunziekte is die de kaakspieren aanvalt.
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Zo'n grasaar zou wel eens de veroorzaker van de koorts kunnen zijn, die dingen zijn veel gevaarlijker dan we denken. Bovendien, als je oorpijn hebt is kauwen ook niet bepaald een pretje. Misschien valt het met die kaak wel mee, maar is de grasaar de boosdoener geweest.

Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

HEt eerste wat in mij opkomt als ik je verhaal lees, als dat maar geen kaakmysositis is. En zeker als je nu ook schrijft over immuunziekte.
Heeft je hond misschien een andere stand van de ogen gekregen, en dan bedoel ik of ze wat dieper in hun kassen liggen?
Als je wilt kan ik even zoeken naar een site waar over myositis staat te lezen.
succes met je hond
zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door zoe »

Sisboo schreef:HEt eerste wat in mij opkomt als ik je verhaal lees, als dat maar geen kaakmysositis is. En zeker als je nu ook schrijft over immuunziekte.
Heeft je hond misschien een andere stand van de ogen gekregen, en dan bedoel ik of ze wat dieper in hun kassen liggen?
succes met je hond
Nu had ze ook hele rare ogen en ze keek scheel
groetjes van Joke
poot van Tender
Sisboo
Actief

zoe schreef:
Sisboo schreef:
Nu had ze ook hele rare ogen en ze keek scheel
Ja ???? :denken: wat wil je hiermee zeggen?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jij vroeg of de ogen anders stonden en zij geeft jou het antwoord.... :denken:
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Sisboo schreef:HEt eerste wat in mij opkomt als ik je verhaal lees, als dat maar geen kaakmysositis is. En zeker als je nu ook schrijft over immuunziekte.
succes met je hond
Ja,dat bedoelde ik dus,daar vrezen ze inderdaad voor en haar ogen staan anders ja,gisteren keek ze zelfs scheel en volgens mij kijkt ze al langer raar uit haar ogen.Had al een site gevonden,misschien dat jij een andere weet,dus ja,ik zou de link wel graag willen.Nu lees ik ook nog dat het erfelijk kan zijn en haar moeder keek ook zo raar uit haar ogen.
Afbeelding
Sisboo
Actief

Op onderstaande link staat myositis beschreven.

http://www.marajuyo.nl/

Dan ga je naar veterinair, en dan zie je het vanzelf staan.

Het is een degeneratie van de spieren en bij kaakmysositis dan worden de spieren in het hoofd dus minder, wat gepaard gaat met pijn.
En helaas is het inderdaad erfelijk.
heel veel succes en sterkte
zoe
Zeer actief

Ongelezen bericht door zoe »

massam schreef:jij vroeg of de ogen anders stonden en zij geeft jou het antwoord.... :denken:

Ik geef niet het antwoord maar het stond al in het eerste stukje van Bea :mrgreen:
groetjes van Joke
poot van Tender
Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Yessss,ze heeft net de uitslag gekregen en aan het bloed waren geen sporen te zien van die kaakziekte.Wel aanwijzingen voor een heftige ontsteking en nu vermoeden ze,aangezien ze koorts en een beetje rood tandvlees heeft,ze een ontsteking heeft boven aan een tandwortel,die ook achter haar oog drukt.Is het maandag door de antibiotica(die ze overigens al 14 dagen gebruikt)nog niet verbetert,dan moet ze met haar naar Utrecht toe.
Afbeelding
Sisboo
Actief

Gelukkig geen myositis. Wat een opluchting.
Nu nog beter worden, maar dat zal wel lukken. Laat je nog eens weten hoe het verder gaat.
Succes
Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Zal ik zeker doen :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ook een ontsteking achter het oog kan kauwproblemen geven. Tussentijds iets te eten geven dat ie kan slurpen? Lekker aan de gang met de staafmixer of zo.
weg gehaald zit een virus in
Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Ook een ontsteking achter het oog kan kauwproblemen geven. Tussentijds iets te eten geven dat ie kan slurpen? Lekker aan de gang met de staafmixer of zo.
Ja,dat heeft ze al gedaan.
Rundergehakt met fijngemaakte groenten en wat karnemelk etc.
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Ben bang dat ze toch verder zullen moeten.Haar oogje begint weer wat uit te puilen en ze ligt nog steeds de hele dag plat op de grond in een hoekje,zo zielig
Nu maar hopen dat de wachttijd niet al te lang is,want dat is voor het beestje toch ook geen doen.Zouden ze trouwens op rontgenfoto's een tumor in het hoofd kunnen zien ??
Iemand ervaring met Utrecht of Gent,waar ze hoogstwaarschijnlijk eerder terecht zullen kunnen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”