Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het lijkt wel toverij.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Het lijkt wel toverij.
Werkelijk onverstelbaar.
Ik had al veel vernomen over het middel Glucosamine, het zou een soort smering aan maken bij de gewrichten.
Ik heb het altijd als een flauwekul gezien.
Tot dat ik onlangs in België was met een soort hondendag in een kasteelpark, ik lag lekker in het zonnetje op een grasveld, op een gegeven moment kwam een jonge Belgiese schone bij mij liggen en knoopte een praatje met mij aan ze had een rottweiler bij zich en die likte mij af, we hadden het over koetjes en kalfjes, en het gesprek kwam op blessures en slijtage van honden.
Ze vertelde dat het middel Glucosamine een geweldig product was en dat zelfs haar broer het gebruikte die had hernia, en die had er veel baat bij.
Een week later was ik bij de buren en ik had hun Labrador al een paar weken in de gaten dat die stroef liep. het was verschrikkelijk het beestje was 8 maar ze kon nog maar cm voor cm schuifelen de tranen schoten je gewoon in de ogen.
Ze kon niet meer op de bank komen de staart hing om laag er zat gewoon niks meer in de hond.
De buren wilde de hond pijnstillers geven, ik zei doet dat nu even niet, probeer eerst eens AmiQure-Glucosamine+Big Size dat is tablet vorm.
Nou mensen na drie dagen gebruik volgens beschrijving, liep de hond vlot mee ze sprong weer op de bank en droeg de staart hoog kwispel.
Het is natuurlijk geen tover middel en de hond wordt misschien geen 100% , maar de staat waar ze nu in is is werkelijk formidabel.
Ik moet gewoon toe geven dat ik er toch onder de indruk ben van wat ik nu heb mee gemaakt en dat de hond hopelijk een fijne oude dag zal hebben.
Gr Bertus.
Ik had al veel vernomen over het middel Glucosamine, het zou een soort smering aan maken bij de gewrichten.
Ik heb het altijd als een flauwekul gezien.
Tot dat ik onlangs in België was met een soort hondendag in een kasteelpark, ik lag lekker in het zonnetje op een grasveld, op een gegeven moment kwam een jonge Belgiese schone bij mij liggen en knoopte een praatje met mij aan ze had een rottweiler bij zich en die likte mij af, we hadden het over koetjes en kalfjes, en het gesprek kwam op blessures en slijtage van honden.
Ze vertelde dat het middel Glucosamine een geweldig product was en dat zelfs haar broer het gebruikte die had hernia, en die had er veel baat bij.
Een week later was ik bij de buren en ik had hun Labrador al een paar weken in de gaten dat die stroef liep. het was verschrikkelijk het beestje was 8 maar ze kon nog maar cm voor cm schuifelen de tranen schoten je gewoon in de ogen.
Ze kon niet meer op de bank komen de staart hing om laag er zat gewoon niks meer in de hond.
De buren wilde de hond pijnstillers geven, ik zei doet dat nu even niet, probeer eerst eens AmiQure-Glucosamine+Big Size dat is tablet vorm.
Nou mensen na drie dagen gebruik volgens beschrijving, liep de hond vlot mee ze sprong weer op de bank en droeg de staart hoog kwispel.
Het is natuurlijk geen tover middel en de hond wordt misschien geen 100% , maar de staat waar ze nu in is is werkelijk formidabel.
Ik moet gewoon toe geven dat ik er toch onder de indruk ben van wat ik nu heb mee gemaakt en dat de hond hopelijk een fijne oude dag zal hebben.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
-
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb er geen ervaring mee (gelukkig nog niet). Ik weet wel dat sommige middeltjes toch wel helpen. Zo heeft Irene mij op de visolie voor Odin gezet en het gaat echt beter met hem. Ze krijgen het trouwens beide en de vacht ziet er prima uit. En of dat nu toeval is of niet, ik hou ze er mooi op.
Ik denk dat je gewoon soms dingen een kans moet geven.
Ik denk dat je gewoon soms dingen een kans moet geven.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
- Joyce
- Zeer actief
mmm vind ik ookSjiel schreef:Wat knap dat een middeltje om de gewrichten te smeren ook tegen hernia helpt......

Maar goed, elke langdurige rugklacht wordt al gauw als "hernia" bestempeld, terwijl dit vaak helemaal niet zo is.
't Zal wel een irritatie van de gewrichtjes onderin de rug geweest zijn, of een artrose.
Maar 'n hernia.... nee... dat geloof ik ook niet.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Contacteer:
Toch zijn rugwerveltjes ook een soort bewegende gewrichtjes, het zijn schijfjes op elkaar met er tussen in een flexibele ring waardoor er buig en beweging mogelijkheden zijn, en vaak geeft het titraties als zo'n tussen ring gedeeltelijk weg gesleten is.Sietske schreef:mmm vind ik ookSjiel schreef:Wat knap dat een middeltje om de gewrichten te smeren ook tegen hernia helpt......![]()
Maar goed, elke langdurige rugklacht wordt al gauw als "hernia" bestempeld, terwijl dit vaak helemaal niet zo is.
't Zal wel een irritatie van de gewrichtjes onderin de rug geweest zijn, of een artrose.
Gr dr Bertus.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ja, alleen is een hernia meestal een uittredende wortel, die daar dus tussen zit en welke de pijn geeft.idorh schreef:Toch zijn rugwerveltjes ook een soort bewegende gewrichtjes, het zijn schijfjes op elkaar met er tussen in een flexibele ring waardoor er buig en beweging mogelijkheden zijn, en vaak geeft het titraties als zo'n tussen ring gedeeltelijk weg gesleten is.Sietske schreef:mmm vind ik ookSjiel schreef:Wat knap dat een middeltje om de gewrichten te smeren ook tegen hernia helpt......![]()
Gr dr Bertus.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Contacteer:
Het product wat Bertus noemt bevat meer dan alleen Glucosamine en is zeker niet hetzelfde als wat bij de Tuinen e.d. aangeboden wordt.cuatro schreef:Chatterbox schreef:Gewoon bij de drogisterij of bij De Tuinen. Je hebt ze voor dieren en voor mensen, alleen zijn die voor dieren veel duurder terwijl er hetzelfde in zit. Ik haal het dus gewoon de pillen die eigenlijk voor mensen zijn en het werkt even goed.bedankt voor de info.
Je kunt het online verkrijgen bij o.a. www.plaza33.com
Op www.amiqure.com vind je nog meer verkoopadressen en aanvullende info over dit product.
- Roosje
- Zeer actief
In De Tuinen hebben ze nu een 50% korting actie op een aantal producten, o.a Glucosamine SulfaatChatterbox schreef:Gewoon bij de drogisterij of bij De Tuinen. Je hebt ze voor dieren en voor mensen, alleen zijn die voor dieren veel duurder terwijl er hetzelfde in zit. Ik haal het dus gewoon de pillen die eigenlijk voor mensen zijn en het werkt even goed.

Roosje

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Juist daarvoor helpt het goed. Mijn Beertje krijgt het ook al jaren.Takkie schreef:Onze oude hond van 14 jaar, wordt ook een beetje stijf, ondanks voldoende beweging. Kan je het daarvoor ook gebruiken? Dan ga ik het eens proberen.
Tenminste: Glucosamine/chondroïtine.
En ik heb toch wel het idee dat hij minder stijf is, dan wanneer ik het niet geef.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
idorh schreef: Toch zijn rugwerveltjes ook een soort bewegende gewrichtjes, het zijn schijfjes op elkaar met er tussen in een flexibele ring waardoor er buig en beweging mogelijkheden zijn, en vaak geeft het titraties als zo'n tussen ring gedeeltelijk weg gesleten is.
Het gaat hier over een HNP(hernia nucleus pulposus), er zijn ook nog andere hernia's, zakbreuk, liesbreuk............
Een HNP is uitpuiling van de zachte inhoud van de flexibele ring in het kanaal waar het ruggemerg door loopt. Wat helpt tegen een hernia is die zachte massa te verwijderen (of verweken).
weg gehaald zit een virus in