Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onverantwoorde keuzes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Onverantwoorde keuzes

Ongelezen bericht door sample »

Soms moet ik mezelf zó enorm beheersen. Om dát te doen, wat verstandig is. Volwassen en doordacht. Niet toe te geven aan emotionele beslissingen. Aan het wat-kan-mij-het-verdomme-schelen-ik-wil-het-gewoon gevoel.

Ik heb op marktplaats een beauceron gezien die ik wil.......ik wil hem ik wil hem ik wil hem. Práchtige hond, love at first sight.

Maarja......mijn rationele ik verbiedt mij deze stap. Ik heb al een kalf van een hond. Daarnaast heb ik twee katten en een konijn. Vee genoeg en eigenlijk als ik heel eerlijk kijk, niet genoeg financiën om nóg zo'n kalf te onderhouden. Een beest moet wel een béétje fatsoenlijk voer eten en links en rechts wat lekkere hondendingen tussendoor eten. Om over de dierenartskosten nog maar te zwijgen :wink:

Maar óh, óh, óh wat wíl ik graag. In de auto stappen en die hond gewoon gaan halen. :jank:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Harlekijn puppie?
weg gehaald zit een virus in
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

bedoel je deze? Afbeelding[/list]
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik kan me je gevoel voorstellen.
Dat heb ik sowieso als ik een Drentenpup ontwaar , maar soms staan er her en der honden aangeboden waarvan ik dus denk " inpakken zonder strik graag !" Om vervolgens in gedachten er al weg mee te wezen.
Kijk je op zondag weleens naar " Tiere suchen ein zuhause " bij de WDR?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Dat is inderdaad verdomd moeilijk, zéker als je zelf niet lekker in je vel zit, dan is zo'n pup al helemaal moeilijk te weerstaan. Dan wegen die emotionele ingevingen toch net wat zwaarder. Tenminste, zo werkt het voor mij wel. Ik kijk dus ook niet op Marktplaats enzo als ik me rot voel, net zoals ik niet naar de supermarkt ga als ik honger heb. :roll:

Maar het blijft moeilijk, zo heb ik zelf helemaal en volledig mijn hart verloren aan een kitten die op de website van de fokker staat. Morgen ga ik kijken... :wink:
sample
Zeer actief

maxcola schreef:Ik kan me je gevoel voorstellen.
Dat heb ik sowieso als ik een Drentenpup ontwaar , maar soms staan er her en der honden aangeboden waarvan ik dus denk " inpakken zonder strik graag !" Om vervolgens in gedachten er al weg mee te wezen.
Kijk je op zondag weleens naar " Tiere suchen ein zuhause " bij de WDR?
Nee, ik kijk eigenlijk nooit naar Duitse zenders :mrgreen:
sample
Zeer actief

Konni schreef:bedoel je deze? Afbeelding[/list]
Ja
*vreselijk verliefdehartjessmilie*

Oh wat istie móói hè?
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

maxcola schreef: Kijk je op zondag weleens naar " Tiere suchen ein zuhause " bij de WDR?
Ik kijk het bijna elke week. Erg leuk programma. Al vind ik het af en toe wat 'on-Duits' qua chaos :smile: Dat decor ook, met dat hooi:)

Het is jammer dat er niet zo'n programma in Nederland is. Zal zeker zorgen voor meer plaatsingen vanuit asiels.

Het risico is natuurlijk wel dat mensen sterk impulsief kunnen handelen, n.a.v. een dergelijke uitzending...
marian*
Erelid
Contacteer:

Arko04 schreef:
maxcola schreef: Kijk je op zondag weleens naar " Tiere suchen ein zuhause " bij de WDR?
Ik kijk het bijna elke week. Erg leuk programma. Al vind ik het af en toe wat 'on-Duits' qua chaos :smile: Dat decor ook, met dat hooi:)

Het is jammer dat er niet zo'n programma in Nederland is. Zal zeker zorgen voor meer plaatsingen vanuit asiels.

Het risico is natuurlijk wel dat mensen sterk impulsief kunnen handelen, n.a.v. een dergelijke uitzending...
Zou zeker een aanrader zijn voor de Nederlandse tv :ok:
En ze selecteren daar volgens mij heel streng hoor , dus het aantal mis-plaatsingen zal wel meevalen. En inderdaad , honden die tegen het hooi aan plassen, een baal die omvalt , een druktemaker die maar blijft blaffen :mrgreen: :ok:
De presentatrice is er ook geknipt voor :ok:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Als je een telefoon team hebt wat goed werkt dan is het inderdaad een optie.
Maar er is erg veel kaf onder het koren en dat heb je eerder door wanneer je iemand face to face ziet in plaats van een briefje met gegevens (en dan blijkt bijvoorbeeld dochtertje van 8 te hebben gebeld en moeders weet nergens van. :roll:
Dat programma in Duitslandz ziet er al jaren goed uit :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Iets dergelijks is toch ook bij Animal Planet. Daar zetten ze dan in Engeland een dier dat geplaatst moet worden in de spotlights en kunnen mensen contact met het betreffende asiel opnemen.
Later, als het dier geplaatst is, laten ze dan zien waar dat dier terecht is gekomen en wordt verteld hoeveel mensen reageerden en waarom juist voor dat gezin is gekozen.
Erg leuk om te zien en ik kreeg ook het idee dat door de vele reacties men juist in de gelegenheid was om extra kritisch te zijn. Er was toch keuze genoeg.
Maar ik heb helaas geen Animal Planet meer :jank:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Branka schreef:Iets dergelijks is toch ook bij Animal Planet. Daar zetten ze dan in Engeland een dier dat geplaatst moet worden in de spotlights en kunnen mensen contact met het betreffende asiel opnemen.
Later, als het dier geplaatst is, laten ze dan zien waar dat dier terecht is gekomen en wordt verteld hoeveel mensen reageerden en waarom juist voor dat gezin is gekozen.
Erg leuk om te zien en ik kreeg ook het idee dat door de vele reacties men juist in de gelegenheid was om extra kritisch te zijn. Er was toch keuze genoeg.
Maar ik heb helaas geen Animal Planet meer :jank:
Wij hebben hier nooit Animal Planet gehad :jank:
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Weet precies wat je bedoelt...
Zo zijn er onlangs door twee Flatcoated-fokkers iets van 11 honden terug gehaald uit Oostenrijk. De fokker was overleden en de boel werd nu "beheerd" door een vriend.. Die alle honden verwaarloosde en niet naar ze om keek. De fokkers hebben de honden moet kopen tegen al belachelijke bedragen. Voor de andere honden die ze ook mee wilden nemen, moesten ze 2 tot drieduizend euro(!!!) betalen! En hoe graag ze ook wilden, dat kon natuurlijk niet..
Maar goed: nu zijn er dus 11 Flatcoateds die niet zomaar geplaatst kunnen worden. Het zijn honden met problemen die met geduld, liefde en vooral gezond verstand en begeleiding een lekker leven kunnen hebben.

Dus het jeukte.. Heeeeeeeeeeel erg. Maar het is niet slim. Charly is niet een van de gemakkelijksten dus weet niet of zijn invloed wel zo positief zou zijn. Bovendien gaan wij een hele drukke periode tegemoet met de verhuizing en zo. Maar als de situatie iets anders was geweest, dan wist ik het wel...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Ja

Oh wat istie móói hè?
Jazeker Afbeelding
Zelfs hubbie vond hem errug leuk...
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Arko04 schreef:

Kan je je martin gaus niet meer voor ogen halen die bij elk dier zei dat ie zo aandoenlijk was? Dat is toch DE reden om een dier te nemen. :denken:
weg gehaald zit een virus in
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

sample schreef:
Konni schreef:bedoel je deze? Afbeelding[/list]
Ja

Oh wat istie móói hè?
Ik kan me voorstellen dat je het even moeilijk hebt. Wat een leuke en mooie hond.
Ik heb ook weleens die neigingen, maar heb dan gelukkig (of helaas) een man die mij indamt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja hoor, wij vallen hier thuis regelmatig als een blok voor bepaalde honden, maar gelukkig zijn wij behoorlijk standvastig in de dingen die we wel of niet willen, dus meestal gaat het gewoon niet door. :mrgreen:
Maar we hebben bij ons in het asiel wel eens met een loerus van een Malamute staan knuffelen en toen was het toch wel heeeeeeel moeilijk om er toch vanaf te zien. Sjonge,wat was dat beest mooi en leuk en gigantisch en dominant en een kattenkiller, dus nee, maar niet gedaan. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O ja, herkenbaar!!!!!!!!
Ik ben in staat om alles en iedereen hier in huis te nemen, maar meestal kan ik mezelf nog tegenhouden. De keren dat dit niet gaat, houdt Pieter me wel tegen :mrgreen:
Ik zal dus ook nooit zomaar even een kijkje gaan nemen in een asiel, want gegarandeerd dat er ééntje meegaat of dat ik nachtenlang wakker lig van alle koppies.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sample
Zeer actief

Zucht, die hond spookt nou ook al 2 volle dagen bij mij door mijn hoofd. Zucht...........tzakt wel weer. Hoop ik.......... :mrgreen:
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Oh ik heb dat ook. Ik wil het, ik wil het, IK WIL HET!!!

Maarja ik woon dan nog thuis en mag van mijn vader absoluut GEEN hond. We hebben er al één van bijna 14, maar die kan bijna niets meer.

Ik zit ook elke keer op marktplaats te kijken of dierenasiels.com enzo en ik maak mezelf alleen maar gek.

Het vervelende is dat ik een paar maanden geleden 2 labradors (die in mijn onderschrift) die erg verwaaloosd waren heb opgevangen.
Ik was helemaal gek van die blonde, maar ik mocht haar echt niet hebben. Anders zou mijn vader van mijn moeder gaan scheiden en weg gaan. Nou, dat heb ik er ook weer niet voor over.

Ik heb voor allebei de labradors een goed tehuis gevonden. De één is naar mijn tante gegaan en de ander naar mijn nicht. Ze zien elkaar nog elke dag, ze wonen vlak bij elkaar en ze zijn er super blij mee!

Ik vond het super fijn voor hun en de honden, maar ik was echt ziek van de jaloezie.

En zo heb ik dit jaar al zo'n 8 keer in mijn omgeving (vrienden en familie) meegemaakt dat ze een hond aangschaffen.
Iedereen kan een hond kopen, maar ik, die het het allerliefste wil, die mag het weer niet :boos:
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Heel bekend verschijnsel! Ik heb het zelf ook regelmatig. Als ik op dierenasiels.com keek en zag een leuke jonge hond, die dan vervolgens maanden bleef zitten in het betreffende asiel (omdat ie wat angstig was). Laatst was het wel heel erg moeilijk toen ik een volwassen akita reu aangeboden kreeg.....oh, wat een schatje en net zo'n eeuwige pup als Nieve!! Dat was echt heel zwaar want die wilde ik ook.

Tot nu toe heb ik mezelf nog kunnen beheersen, want in je uppie 2 grote kalven in huis hebben en vooral uitlaten is niet echt makkelijk. Nu hoef ik alleen maar teven te ontwijken en dan zou ik geen hond meer tegen kunnen komen.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
sample
Zeer actief

Call me stupid, maar ik heb vandaag tóch een mail gestuurd naar die mensen. Wow, wat vind ik die hond geweldig. Love at first sight.

Speel al een tijdje met het idee om voor Bono een maatje erbij te zoeken en informeren kan nooit kwaad toch? Deze is net zo ballenfreak als de mijne, gek met kinderen en andere dieren. Lekker levendige hond en nog prachtig om te zien ook. Die mensen gaan duidelijk niet over 1 nacht ijs, dat doet me goed.

Ze hadden nu een stel kijkers gehad, maar daar voelde die vrouw zich niet zo goed bij. Er kwam nog een ander stel ergens in de komende tijd kijken. Die mensen hadden wel potentie zei ze. Maar als dat niks werd, zou ze contact met me opnemen.

Ik hoop eigenlijk dat ik de kans krijg om eens kennis te gaan maken met mijn eigen hond erbij. Zij zullen het in de eerste plaats goed moeten kunnen vinden, anders kan het niet. Maar de mijne is wel heel sociaal, dat scheelt. Ik heb stiekum een beetje hoop............heel stiekum.

Soms moet je denk ik met je hart en niet met je hersens denken :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

Oh, maar dit is dus geen "one night stand" meer. :mrgreen:
Deze blijft plakken in je hoofd.
Tja, dan wordt het serieus. :mrgreen:
Succes, ik hoop dat het klikt. :ok:
sample
Zeer actief

Vandaag weer een mail gehad........IK MAG KOMEN KIJKEN!!!

Ooooooh wat spannend! Twordt misschien wel helemaal écht. Ik heb misschien straks 2 van die prachtige honden in huis. Loop straks misschien wel met 2 grote liefdes te wandelen...........oh manmanman, ik ben der helemaal ondersteboven van. Nooit gedacht dat ze me al zo snel terug zou mailen. Helemaal verwacht dat die andere mensen hem mee zouden nemen.

Oh goodie goodie....

Iemand nog tips en suggesties? Eigenlijk wil ik de hond graag ontmoeten met mijn eigen hond erbij. Op, als het even kan, neutraal terrein. Die mensen hebben aangeboden elkaar halverwege tegemoet te rijden.

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Oooooooh, ik ben der helemaal hyper van. Whaaaaaaaaaaaaaaaa, BLIJ BEN IK. :cheer:
sample
Zeer actief

Oh ik kán der niet over uit! Dit wordt voor het éérst in mijn héle leven dat ik een hond zomaar uit ga zoeken. Die ik helemaal zelf gekozen heb. Al mijn honden tot nu toe zijn "aan komen waaien".

Nou maar hopen dat het klikt......... :cheer:
sample
Zeer actief

Hahahaha als hij écht bij ons komt wonen, dan gooi ik het forum plat met foto's. Dan wil ik ook een onderschrift met foto's erin. Dan pas ik mijn avatar aan!

ECHT :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

aan komen waaien

ga gelijk mijn voordeur open zetten
en mijn achterdeur wat niet bevald kan er dan daar weer uit

maar wel spannend hoor je houd ons vast op de hoogte :ok:
Afbeelding
sample
Zeer actief

2 Grote neuzen die over mijn handen snuffelen. 2 Kleden in huis. 2 Riemen aan de kapstok. 2 Slaperige koppen als ik 'smorgens beneden kom. Uuuuuuuuuuuren spelen in de tuin en op het veld.

Ik zie mezelf al helemaal lopen zeg............1x fluiten en 2 hijgers naast mijn been :cheer:
sample
Zeer actief

twinkeltje schreef:aan komen waaien

ga gelijk mijn voordeur open zetten
en mijn achterdeur wat niet bevald kan er dan daar weer uit

maar wel spannend hoor je houd ons vast op de hoogte :ok:
Just a figure of speech :wink:
Roelfien
Zeer actief

Hahahahahahahaa, hoezo hoteldebotel. :smile:
Leuk en spannend hoor.

Tja, tips.... probeer de honden bij elkaar te brengen op een plek waar ze even lekker los kunnen. Aan de lijn zijn honden soms toch wat anders.
En dan gewoon goed opletten hoe ze op elkaar reageren. Ze zullen elkaar misschien in het begin even negeren, maar dan gewoon nog even afwachten.

Toen wij Jackie bij Beertje lieten kennismaken klikte het meteen goed, je zag het gewoon. Ik denk dat je gewoon goed moet kijken en goed naar je eerste gevoel moet luisteren.
Als ze even aan elkaar snuffelen en dan rustig hun gang weer gaan is dat prima. Als ze gaan spelen, nog beter, maar verwacht dat niet meteen.
Nou ja, gaan er haren omhoog, tanden bloot en verder totaal negeren, dan zou ik het niet doen. :mrgreen:
Maar het gaat vast hartstikke goed.
Heel veel plezier met kennismaken. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”