Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vind jij belangrijker?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Regal
Vaste gebruiker

Wat vind jij belangrijker?

Ongelezen bericht door Regal »

In verband met de eventuele aanlijnplicht in Renkum.
Mensen worden verplicht hun hond daar aan te lijnen aangezien staatsbosbeheer van mening is dat honden het wild aldaar afschrikken.

In het nieuws werd hier aandacht aan besteed en kwamen hondenbezitters in beeld die hun mening hierover gaven.

Maar wat is nu belangrijker?Het hertenaantal of de honden?
Ikzelf vind het nogal egoistisch het kwam op mij over dat men de hond boven de natuur plaatst.

Natuurlijk is het vervelend dat je iets verder moet rijden voor een losloopgebied.Wij vinden het ook fijn voor Marly als ze lekker los kan lopen.
Maar toch zou ik het wild voorop stellen en wel een andere plek zoeken en niet proberen d.m.v. een tigtal handtekeningen mijn zin door te drijven.
Net of het een achterlijk besluit is om een populatie wilde dieren voorop te stellen. :denken:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

In de ogen van een hert is een hond een wolf. Ik denk dat we nog blij moeten zijn dat we sowieso nog met onze hond in natuurgebieden mogen lopen.
Ik laat mijn hond ook liever loslopen, maar ik ben ook dol op onze Nederlandse natuurgebieden en daar moeten we zuinig op zijn.
Maar een klein gedeelte van het natuurgebied tot losloopgebied verklaren kan volgens mij geen kwaad en dan is iedereen tevreden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Gelukkig hebben wij dat probleem hier niet in Groningen daar wij beschikken over een heleboel mooie grote losloopgebieden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sjalot schreef:In de ogen van een hert is een hond een wolf. Ik denk dat we nog blij moeten zijn dat we sowieso nog met onze hond in natuurgebieden mogen lopen.
Ik laat mijn hond ook liever loslopen, maar ik ben ook dol op onze Nederlandse natuurgebieden en daar moeten we zuinig op zijn.
Maar een klein gedeelte van het natuurgebied tot losloopgebied verklaren kan volgens mij geen kwaad en dan is iedereen tevreden.
Helemaal mee eens.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja ik denk dat er toch wel gebieden moeten zijn waar honden niet mogen komen ,het leven van een hertje is ook iets waard denk,maar het zou wel fijn zijn als er dan wel alternatieven worden geboden.
Hier in de waterleidingduinen mogen ook geen honden maar er zijn zat andere leuke loopgebieden dus dan is dat niet zo een ramp.
We hebben inderdaad niet zo heel veel natuurgebieden in Nederland en daar zullen we toch zuinig op moeten zijn.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb respect voor de natuur en heb mijn honden dus aan de lijn daar waar wild loopt en dat vind ik niet erg.
Wat anders vind ik dat de "natuurbeminnende" organisatie's overal prikkeldraad aanbrengen en koeien neerzetten.
Er is hier een prachtig natuurgebied in de buurt waar prachtige poeltjes en kleine vennetjes waren. Sinds een aantal jaar lopen er koeien op dat stuk en hebben ze de hele rataplan omheind met prikkeldraad.
De poeltjes waarin allerlei salamandertjes en kikkertjes zaten liggen nu vol met mest..het water is gewoon bruin en stinkt naar de koeienpoep.
De reeen kunnen er niet meer vrijuit lopen vanwege de hekken.
Dat vind ik dus :boos: .
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Onze honden lopen gewoon los in het rustgebied van het edelhert , maar ik weet ook dat ze niet achter de hertjes aan gaan. De hertjes staan wel eens vlak bij , maar ik geloof dat de doggies denken....dat gaat me veels te snel :denken:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Eline* schreef:Ik heb respect voor de natuur en heb mijn honden dus aan de lijn daar waar wild loopt en dat vind ik niet erg.
Wat anders vind ik dat de "natuurbeminnende" organisatie's overal prikkeldraad aanbrengen en koeien neerzetten.
Er is hier een prachtig natuurgebied in de buurt waar prachtige poeltjes en kleine vennetjes waren. Sinds een aantal jaar lopen er koeien op dat stuk en hebben ze de hele rataplan omheind met prikkeldraad.
De poeltjes waarin allerlei salamandertjes en kikkertjes zaten liggen nu vol met mest..het water is gewoon bruin en stinkt naar de koeienpoep.
Dat is jammer, hier in de omgeving hebben ze ook runderen uitgezet, maar allemaal netjes met houten hekken (gemaakt van de bomen uit het bos zelf, dus allemaal heel natuurlijk)
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

hier in belgie op de mechelse hei hebben ze paarden neergezet om te grazen en het wandelgedeelte beloopbaar te houden, hier ligt dus ook allles vol met stront en ik ben wel eens omsingelt door 7 van die beesten ze kwamen als een gek op me afhollen leuk sta je daar met 3 honden aan de lijn, beginnen ze ook nog te trappen omdat een van mijn honden op die beesten begon te blaffen.leuk rustig aangelijnt wandelen met je hond.ook mensen met kinderen worden vaak lastig gevallen, nu hebben ze een bord opgehangen dat de mensen de paarden niet meer mogen voeren gelukkig helpt het wel want nu blijven ze uit de buurt.
maar nu zag ik na de winter dat de paarden heel mager zijn ribben zichtbaar, krijg je toch de neiging om wat voer voor ze mee te nemen, en ze zitten vol met teken vind ik ook weer zielig voor die beesten.ik kom er ook niet meer in de zomer want dan is het echt niet te doen.de herten zitten meer in de bossen verscholen maar ik vind het geweldig als ik er een zie lopen, volgens de boswachters zouden de herten al afschrikken van de plas van de honden.maar ja of ze nu op het pad of er een meter naast pissen maakt dan ook niet zoveel verschil.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik denk dat mensen veel meer schade aan de natuur aanbrengen dan honden,wanneer krijgen wij aanlijnplicht :denken:
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Eline* schreef:Ik heb respect voor de natuur en heb mijn honden dus aan de lijn daar waar wild loopt en dat vind ik niet erg.
Ja dat is eeuwig zonde, kunnen ze dat niet terug draaien Eline met een evt actie groep, op een nette manier actie voeren, dus handtekeningen verzamelen?

Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

idorh schreef:
Ja dat is eeuwig zonde, kunnen ze dat niet terug draaien Eline met een evt actie groep, op een nette manier actie voeren, dus handtekeningen verzamelen?

Gr Bertus.
Geen idee..ik voel me niet geroepen. Ik doe even oer-hollands en klaag alleen. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Regal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Regal »

Tja.....daahaaag topic :devil:
Net

Ongelezen bericht door Net »

In principe vind ik natuurgebieden wel oke. Maar nu het voortaan haast standaard wordt dat de gemiddelde mens een tuin als een postzegel heeft en dus de bossen in moet om de hond te laten rennen, vind ik het z'n doel voorbij geschoten.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik vind het belangrijk dat het wild genoeg ruimte krijgt. En het is niet altijd alleen uit bescherming voor het wild, ook voor je hond kan het veiliger zijn. Afgelopen woensdag moest ik met een uitlaathond naar de DA. Er liep een wild zwijn in het losloop gebied en heeft de hond flink te grazen genomen. Gevolg: 10 nietjes op het dijbeen en 10 nietjes onderaan de buik.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik ben voor natuurgebieden. heerlijk wandelen, mooi, rustig...
Die hebben we hier volop.
Ik laat mijn hond daar gewoon los.
Op plekken waarvan ik vind dat dat kan.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”