Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is een allergietest aan te raden?
Moderator: moderatorteam
-
Mayonne
- Vaste gebruiker
is een allergietest aan te raden?
Hallo mensen, daar ben ik weer mijn hond heeft nu alweer een hotspot9niet zo groot als de eerste hier waren we sneller bij, maar ze loopt weer met een kap(en das niet zo handig bij een berner in een huiskamer) ze heeft ook nog twee andere korstacgtige plekken, maar daar kan ze nu nite aan bijten, dus het is nog geen hotspot. Ik geef haar al geen brood meer (inverband met granen) en andere snacks krijgt ze ook nietMischien dat het eiwit gehalte te hoog is in haar voer, ze krijgt eukenube large breed) Maar is het aan te raden om een allergietest te doen? groetjes mayonne
- balouh
- Vaste gebruiker
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Peet2
- Zeer actief
Eukanuba zit stikvol met granen. Die zijn heel vaak de oorzaak van huidproblemen. Probeer een ander voer op basis van lam & rijst, of nog beter een compleet vers voer (Bibi, Carnibest, oid). Daar zit een minimale hoeveelheid rijst in. Zeker weten dat het dan een heel stuk beter gaat.
Sterkte met je patient hoor!
Sterkte met je patient hoor!

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja vind ik wel.
Onze hond Odin had ook veel last van grote open plekken (of het hotspots waren weet ik niet)
We hebben een uitgebreide allergie test laten doen bij de DA. Hij blijkt allergisch te zijn voor pollen en krijgt nu elke 2 en nu om de drie weken een spuit met een middeltje, speciaal gebrouwen, om zijn weerstand tegen pollen te verhogen. Het gaat beter als voorheen. Hij heeft zo nu en dan wel een open plek, maar het gaat echt een stuk beter. Hoe het op de lange termijn zal gaan weet ik niet, moet de tijd leren.
Onze hond Odin had ook veel last van grote open plekken (of het hotspots waren weet ik niet)
We hebben een uitgebreide allergie test laten doen bij de DA. Hij blijkt allergisch te zijn voor pollen en krijgt nu elke 2 en nu om de drie weken een spuit met een middeltje, speciaal gebrouwen, om zijn weerstand tegen pollen te verhogen. Het gaat beter als voorheen. Hij heeft zo nu en dan wel een open plek, maar het gaat echt een stuk beter. Hoe het op de lange termijn zal gaan weet ik niet, moet de tijd leren.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze Joep heeft een jaar geleden ook een allergietest gehad. Hij bleek dus allergisch voor paarden
.
Sinds die tijd krijgt hij elke 2 weken een injectie. Soms gaat het nog mis, maar dat komt omdat op een meter of 100 van ons huis paarden staan
Eigenlijk zou hij op 1x per maand een injectie moeten zitten. we hopen dat als we eenmaal verhuisd zijn dat hij dan van zijn allegie af zal zijn (waneer we een ander huiskrijgen weten we nog niet).
Maar de dermatoloog heeft wel gewaarschuwd dat er honden zijn die levenslang aan de spuiten zitten.
Sinds die tijd krijgt hij elke 2 weken een injectie. Soms gaat het nog mis, maar dat komt omdat op een meter of 100 van ons huis paarden staan
Eigenlijk zou hij op 1x per maand een injectie moeten zitten. we hopen dat als we eenmaal verhuisd zijn dat hij dan van zijn allegie af zal zijn (waneer we een ander huiskrijgen weten we nog niet).
Maar de dermatoloog heeft wel gewaarschuwd dat er honden zijn die levenslang aan de spuiten zitten.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve