Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

epilepsie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

natascha
Vaste gebruiker

epilepsie

Ongelezen bericht door natascha »

Hoi allemaal,

Mijn hond heeft epilepsie. Ze is pas 1 1/2 jaar oud en ze heeft het best wel erg. Vandaag weer drie toevallen gehad. Ze was vandaag ook erg onrustig en liep zo de vijver in dat was echt schrikken! :jank:

Ik heb er echt vast moeten houden omdat ze doelloos rondliep. Wel naar de dokter geweest maar die kunnen ook niet veel doen. er zal wel weer een bloedonderzoek komen en zo gaat het maar door. :blah:

Ze kon blijven maar s' nacht is daar ook niemand dus ik hou er lekker thuis. wel stesolid toegediend dus ze is nu erg rustig. Ik hoop dat ze het nu niet meer krijgt maar je weet maar nooit. Ik slaap slecht omdat ik verwacht dat ze een toeval krijgt, ik lig er gewoon op te wachten. Echt erg maar voor haar vind ik het echt zielig. Ze had ook wel pijn denk ik vandaag want ze heeft veel gejammerd.

Wanneer maak je de keuze dat is moeilijk ook omdat ze nog zo jong is!!

Graag zou ik met mensen willen praten met de zelfde ervaring om ervaringen uit te wisselen. Dus bij deze!!!

Weet iemand nog iets anders wat helpt om die toevallen te verminderen of zelfs te stoppen maar dat zal wel niet kunnen denk ik :jank:

groetjes NAtascha
Afbeelding
sloeber
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sloeber »

Hallo Natasha, mijn Welsh terrier Maily adopteerde ik op 7 jarige leeftijd. Inmiddels is ze bijna 13 jaar en 6 maanden. Ook Maily lijdt aan epilepsie, waarschijnlijk doordat er met dit ras teveel is gekweekt. Aan de hand van een bloedonderzoek werd men niet wijzer. Ze krijgt voor haar epilepsie Epipropane ( dagelijks 1/4 tabletje). Haar aanvallen zijn goed onder controle. Het kan gebeuren dat ze een toeval krijgt wanneer het erg druk is geweest ( bijvoorbeeld na een verjaardagsfeestje met kinderen). Ze heeft nu gemiddeld 1 tot 2 toevallen per jaar. Voordat ik ze adopteerde woonde Maily bij een bejaarde vrouw die de medicatie vergat toe te dienen. Toen had ze zware toevallen van epilepsie waarbij ze over de grond rolde en hevig schokte. Gelukkig is dit alles verleden tijd en komen de toevallen heel sporadisch voor; Groetjes en dikke knuf voor je hond, Marianne
In loving memory, labjes Bobientje en Sloeber
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”