Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
steriliseren
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
steriliseren
denken jullie hetzelfde over steriliseren als over castratie?
- little-wolf
- Zeer actief
estelle schreef:Ja, zolang er voor beiden geen medische noodzaak is laat ik niet in m'n honden snijden.
Heb er hier dan ook maar 1 die gecastreerd is en dat was al gedaan voordat ik hem kreeg anders had ook hij zijn ballen nog gehad.
Lopen hier 2 intacte teven en 1 intacte reu rond.

ik kwam namelijk een grappig stukje teskt erover tegen:
Een castratie is ook zielig vinden vele mensen. Dat is iets wat ieder voor zich moet uitmaken, persoonlijk heb ik het moeilijk om vanuit het standpunt van het dier dit te begrijpen. Een dier is wat het is en hij weet gewoon niet beter. Een gecastreerde reu weet helemaal niet wat hij mist want de motivatie om te paren is weg. Het is niet zo dat hij niet meer kan. Neen, hij wil niet meer. Een niet gecastreerde reu daarentegen zal in zijn leven wel loopse teven ruiken en misschien wel tegenkomen maar hij mag ze niet dekken van zijn baas. Deze reu wil iets maar mag het niet. Is dit niet veel frustrerender?
- sample
- Zeer actief
Volgens mij gaan we nu weeeeeer opnieuw die hele discussie krijgen over wel of niet castreren/stereliseren.
In deze topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=46493 geeft Martijn op de eerste pagina een reactie waar ik het dan ook helemaal mee eens ben; als je niet tegen het gedrag van een intacte reu kan moet je lekker geen reu nemen.
En inderdaad mijn reu wil wel meer dingen die hij niet mag.
ps; heb op het moment 2 loopse teven in huis plus de intacte reu dus.
In deze topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=46493 geeft Martijn op de eerste pagina een reactie waar ik het dan ook helemaal mee eens ben; als je niet tegen het gedrag van een intacte reu kan moet je lekker geen reu nemen.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik moet Apollo laten castreren.
Apollo heeft dus OCS/OCD. Doordat hij door loopse teefjes dus zo in de stress schiet dat hij dwangmatig gedrag gaat vertonen.
Vooral Spinnen en hij heeft zijn eigen geslachtsdeel echt gruwlijk toegetakeld.
Dus vandaar dat als hij lichamelijk sterk genoeg is. En zoals het er nu naar uit ziet snel dus. Hij gecastreerd moet worden.
Ik heb ook een teefje die niet gecastreerd is. En ik kon ze prima uit elkaar houden als ze loops was, als Ap niet ziek had geworden had ik het waarschijnlijk ook zou gehouden. Ik vind het vreselijk om te snijden in gezonde beesten. Vooral voor de narcose ben ik erg huiverig....
Maar het is helaas niet anders
Apollo heeft dus OCS/OCD. Doordat hij door loopse teefjes dus zo in de stress schiet dat hij dwangmatig gedrag gaat vertonen.
Vooral Spinnen en hij heeft zijn eigen geslachtsdeel echt gruwlijk toegetakeld.
Dus vandaar dat als hij lichamelijk sterk genoeg is. En zoals het er nu naar uit ziet snel dus. Hij gecastreerd moet worden.
Ik heb ook een teefje die niet gecastreerd is. En ik kon ze prima uit elkaar houden als ze loops was, als Ap niet ziek had geworden had ik het waarschijnlijk ook zou gehouden. Ik vind het vreselijk om te snijden in gezonde beesten. Vooral voor de narcose ben ik erg huiverig....
Maar het is helaas niet anders

- little-wolf
- Zeer actief
ik was alleen nieuwsgierig of er over stereliseren t zelfde gedacht werd.estelle schreef:Volgens mij gaan we nu weeeeeer opnieuw die hele discussie krijgen over wel of niet castreren/stereliseren.
maar idd als t om onodig snijden gaat, wat in bijde gevallen zo is, komen we op t zelfde uit.

Laatst gewijzigd door little-wolf op 18 aug 2004 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- sample
- Zeer actief
Helaas zijn er genoeg mensen die om die reden hun hond castereren...sample schreef:Er zijn natuurlijk wel wat meer redenen te bedenken dan dat iemand enkel niet tegen reugedrag kan hè?als je niet tegen het gedrag van een intacte reu kan moet je lekker geen reu nemen.
Teef vind ik ook niet goed om te castereren, want zij worden er vele malen feller van. En als je geen loopse hond wil, neem dan een reu
- sample
- Zeer actief
Dat een teef vele malen feller wordt, is écht geen standaardgegeven hoor. Theeft inderdaad geen zin om een teef te laten steriliseren om haar mÃnder fel/dominant te maken.Teef vind ik ook niet goed om te castereren, want zij worden er vele malen feller van. En als je geen loopse hond wil, neem dan een reu
En ik heb me juist laten vertellen dat het laten castreren van je teef, helemaal niet slecht is voor haar gezondheid als je toch niet van plan bent een nestje (of meerdere) te krijgen. Tschijnt dat je veel eerder kans hebt op baarmoederontsteking en dat soort narigheid. Omdat de hormonen die een gezonde teef krijgt, onbenut blijven.
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vroeger heb ik mijn twee maltezerreutjes wel laten castreren omdat ze elkaar zowat vermoordden telkens ons teefje loops stond. De andere reu, onze Labrador, hebben we nooit gecastreerd. Hadden we ook helemaal geen reden voor.
De teefjes zijn hier ook nooit gesteriliseerd. Gewoon goed opletten als ze loops staat. Als we de reu en de teef niet in de gaten kunnen houden, worden ze gewoon apart gezet. Probleem opgelost.
Alleen als het om gezondheidsredenen zou moeten, dan wel natuurlijk...
De teefjes zijn hier ook nooit gesteriliseerd. Gewoon goed opletten als ze loops staat. Als we de reu en de teef niet in de gaten kunnen houden, worden ze gewoon apart gezet. Probleem opgelost.
Alleen als het om gezondheidsredenen zou moeten, dan wel natuurlijk...

Moos (labrador) Gian (maltezer)
Waarom zie ik vaak gestereliseerde teven die ontzettend sjaggie zijn naar andere honden??Lucyanne schreef:En de hoofdprijs 'kort door de bocht' gaat naar...jidde schreef: Teef vind ik ook niet goed om te castereren, want zij worden er vele malen feller van. En als je geen loopse hond wil, neem dan een reu

- sample
- Zeer actief
Ik heb hier zelf een voorbeeld ervan lopen... Ik heb haar niet gekent helaas voor haar sterelisatie, maar ik vermoed dat ze toen ook al een beetje een K-tje was, en dat het nu alleen maar erger wordt. Dit omdat er meer dan 2/3 maanden overheen gingen eer zij echt lelijk ging doen tegen andere honden.sample schreef:Weet jij veel of die teven al sjaggie waren voordat ze gesteriliseerd waren?Waarom zie ik vaak gestereliseerde teven die ontzettend sjaggie zijn naar andere honden
En of de andere er sjaggier van zijn geworden, geen idee...
- sample
- Zeer actief
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kan aan leeftijd of karakter liggen, hoeft echt niet aan de sterilisatie te liggen. Kan, maar hoeft niet. Verder viel ik met name over het tweede deel van je uitspraak. Ik heb mijn hond niet laten castreren omdat het lastig zou zijn, maar wegens medische redenen. Of preciezer, om die mogelijk te voorkomen.jidde schreef:Waarom zie ik vaak gestereliseerde teven die ontzettend sjaggie zijn naar andere honden??Lucyanne schreef:En de hoofdprijs 'kort door de bocht' gaat naar...jidde schreef: Teef vind ik ook niet goed om te castereren, want zij worden er vele malen feller van. En als je geen loopse hond wil, neem dan een reu
Ik heb alle respect voor degenen die hun teef intact willen houden, maar kom alsjeblieft niet aan met uitspraken als zou loopsheid alleen maar te lastig zijn!
-
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
Nee, ook niet. Maar de kans verhoogt. En dan moet je een afweging gaan maken. Ik heb liever een wat meer bitchy hond met minder kans op baarmoederontsteking. Niet omdat ik niet met tevengedrag om wil gaan, of loopsheid.maar is het standaard dat een ongestereliseerde teef baarmoederkanker enzo krijgt??? Nee
Maar je weet dat nooit van te voren. Ik vind het altijd maar beetje raar. Staart er ook maar afhalen, daar kunnen ze aan blijven haken. Oren ook maar, straks pakt een andere hond zijn/haar oor.Dorien schreef:Nee, maar ze heeft er wel een verhoogde kans op. Net als op mammaetumoren.jidde schreef:maar is het standaard dat een ongestereliseerde teef baarmoederkanker enzo krijgt??? Neesample schreef:Precies, tis dus geen standaard.En of de andere er sjaggier van zijn geworden, geen idee...
Gek dat ik dan in 99% van de gevallen, als je vraagt waarom men de reu heeft gecastreerd, dingen te horen krijg die gewoon reu- of hond- eigen zijn.sample schreef:Er zijn natuurlijk wel wat meer redenen te bedenken dan dat iemand enkel niet tegen reugedrag kan hè?als je niet tegen het gedrag van een intacte reu kan moet je lekker geen reu nemen.
Ik vind dat er gewoon veels te makkelijk over gedaan wordt, op training gaan of meer met de hond gaan doen is te lastig.....die ballen zijn er in een dag af.....

-
- Zeer actief
Die vergelijking slaat nergens op.jidde schreef:Maar je weet dat nooit van te voren. Ik vind het altijd maar beetje raar. Staart er ook maar afhalen, daar kunnen ze aan blijven haken. Oren ook maar, straks pakt een andere hond zijn/haar oor.Dorien schreef:Nee, maar ze heeft er wel een verhoogde kans op. Net als op mammaetumoren.jidde schreef:maar is het standaard dat een ongestereliseerde teef baarmoederkanker enzo krijgt??? Neesample schreef: Precies, tis dus geen standaard.
Groet,
Dorien
Dorien
- sample
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
Voor mij dus wel... Tuurlijk wil iedereen zo lang mogelijk van zijn hond genieten, maar je kan nooit van te voren weten hoe dat verloopt.Dorien schreef:Die vergelijking slaat nergens op.jidde schreef:Maar je weet dat nooit van te voren. Ik vind het altijd maar beetje raar. Staart er ook maar afhalen, daar kunnen ze aan blijven haken. Oren ook maar, straks pakt een andere hond zijn/haar oor.Dorien schreef:Nee, maar ze heeft er wel een verhoogde kans op. Net als op mammaetumoren.jidde schreef:maar is het standaard dat een ongestereliseerde teef baarmoederkanker enzo krijgt??? Nee
Nou, daar sta je verbaast van te kijken.sample schreef:Dat zal ook best.Gek dat ik dan in 99% van de gevallen, als je vraagt waarom men de reu heeft gecastreerd, dingen te horen krijg die gewoon reu- of hond- eigen zijn.
Maar nÃet in alle gevallen. 99% lijkt me ook wat veel. Ga hier maar es turven.
Een trainer (zij geeft trainen) heeft een dalmaat, super dominant. Zij wilde ook de ballen eraf halen. Gelukkig waren er trainers die zeiden dat ze dat niet moest doen, dat hij er alleen maar onzekerder van zou worden.
Laatst collega nog. Haar pup was toen... 10 weken ofzo? Ze wilden hem met 1 jaar casteren. En waarom, dat wisten ze niet, ze vond dat gewoon horen

- sample
- Zeer actief
Beide is snijden in een gezonde hond. Alleen bij amputatie krijgen ze geen last van hun hormonensample schreef:Waarom slaat die vergelijking voor jou ergens op? Vind jij een sterilisatie op enige manier vergelijkbaar met een amputatie? Ik niet.Voor mij dus wel... Tuurlijk wil iedereen zo lang mogelijk van zijn hond genieten, maar je kan nooit van te voren weten hoe dat verloopt
- sample
- Zeer actief
Ga HIER maar es turven.Nou, daar sta je verbaast van te kijken.
Een trainer (zij geeft trainen) heeft een dalmaat, super dominant. Zij wilde ook de ballen eraf halen. Gelukkig waren er trainers die zeiden dat ze dat niet moest doen, dat hij er alleen maar onzekerder van zou worden.
Laatst collega nog. Haar pup was toen... 10 weken ofzo? Ze wilden hem met 1 jaar casteren. En waarom, dat wisten ze niet, ze vond dat gewoon horen