Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben nieuw hier!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Blake
Vaste gebruiker

ben nieuw hier!

Ongelezen bericht door Blake »

hallo,

ik ben hier nieuw dus zal ik me even voorstellen
ik ben Renske, 22 jaar en woon in brabant.
sinds 2 weken woon ik samen met mn vriend en sinds 5 dagen hebben we een hond, een kruising labrador, uit het asiel gehaald.
bij mn ouders heb ik nog 2 Ridgebacks, maar omdat die van heel het gezin zijn, blijven die dus bij mn ouders waar ook de paarden staan
dat is mn grote hobby: paardrijden :) ik heb zelf 2 paarden, en dan is er nog een paard en die is van mn moeder

de bedoeling is dat onze hond, blake, strax mee naar het bos kan met mij en mn paard, dan gaat mn vriend meestal mee met de mountainbike

vandaag heeft blake voor het eerst kennis gemaakt met de Ridgebacks en dat ging perfect

meer over blake volgt nog(heb advies nodig ivm zn gedrag) maar dat plaats ik morgen in een ander topic, ik ga nu nog even wat foto's zoeken om te plaatsen :)

[edit] omdat ik niet in de fotohoek een topic kan plaatsen, zet ik hier nog even wat foto's neer

dit is blake, 1 jaar en 8 maanden, hier net een kwartiertje bij ons thuis
Afbeelding

en 's avonds lekker in zn mand
Afbeelding

en de 2 ridgebacks van mn ouders, de hier 5 jarige reu kevin op de voorgrond
Afbeelding

en Samra, het teefje, hier net 1 jaar oud
Afbeelding

inmiddels kan ik wel in fotohoek iets plaatsen, dus meer foto's staan hier: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Hallo Renske,

Welkom hier op het forum.

Even een onbescheiden vraagje.... heeft jouw vader misschien met Samra gehoorzaamheidscursus (ik geloof puppycursus) gedaan bij HSV Mijn Hond als Vriend in Riethoven?
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Blake
Vaste gebruiker

ja dat klopt! meestal ging dan mn zus of mn moeder ook mee(mn vader loopt heel erg moeilijk, helaas)
maar samra bleek erge HD te hebben, en moest daarom stoppen met de cursus, zit en af etc ging niet goed ivm haar heupen
toen zijn we met haar gaan zwemmen bij het hondenzwembad in Arendonk, en nu is ze net 2 jaar geworden, en gaat het gelukkig heel erg goed met haar(even afkloppen ;) )

heb je tegelijkertijd met mn vader daar ook een cursus gevolgd, omdat je samra herkende?
juval
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door juval »

hallo Renske,
wat een leuke hond hebben jullie!! gefeliciteerd en veel plezier met hem.
Ik ben sinds gisteren ook nieuw hierzo, en ik merk dat er ook best een aantal paardenliefhebbers te vinden zijn. Leuk. Dat ben ik namelijk ook.
Ik heb op dit moment geen eigen paard meer, maar heb die wel ruim 20 jaar gehad. Ik rijd nu nog twee keer in de week op het paard van een vriendin.
Wij hebben nog geen hond, maar willen in het najaar een pup gaan kopen.
groetjes,
Wendy
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hoi Renske, welkom hier :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ottie
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ottie »

:cheer: Welkom hier en veel lees en schrijf plezier! :cheer:
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Welkom joh en veel plezier met zowel het forum als je hond! (en je paarden natuurlijk en...en...en...) :ok:
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Blake schreef:ja dat klopt! meestal ging dan mn zus of mn moeder ook mee(mn vader loopt heel erg moeilijk, helaas)
maar samra bleek erge HD te hebben, en moest daarom stoppen met de cursus, zit en af etc ging niet goed ivm haar heupen
toen zijn we met haar gaan zwemmen bij het hondenzwembad in Arendonk, en nu is ze net 2 jaar geworden, en gaat het gelukkig heel erg goed met haar(even afkloppen ;) )

heb je tegelijkertijd met mn vader daar ook een cursus gevolgd, omdat je samra herkende?
Ik was de "juf" :mrgreen: .

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met Samra. Ik kan me inderdaad nog herinneren dat er HD bij haar werd geconstateerd. We kregen haar het lig-commando echt niet aangeleerd, terwijl ze wel heel graag wilde gehoorzamen.

Doe je vader maar de groetjes van mij :wink:

AfbeeldingAfbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Welkom hier en veel lees en schrijf plezier
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Blake
Vaste gebruiker

Sietske* schreef: Ik was de "juf" :mrgreen: .

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met Samra. Ik kan me inderdaad nog herinneren dat er HD bij haar werd geconstateerd. We kregen haar het lig-commando echt niet aangeleerd, terwijl ze wel heel graag wilde gehoorzamen.

je krijgt de groetjes terug :mrgreen: wat toevallig zeg dat jij samra's juf was! ze luisterd nu hardstikke goed, bijna beter dan de 6 jarige reu!
maar tijdens de zwemlessen is ze ook aardig aangepakt(ze vertikte na 2 lessen om het water nog in te gaan, maar is uiteindelijk toch nog goedgekomen met wat hulp van de trainer daar :wink: ) wat ook heeft geholpen met het nog beter gaan luisteren

he maar als jij daar honden traint, dan weet je ook wel of er voor blake een geschikte cursus bij jullie wordt gegeven? hij is 1 jaar en 8 maanden, kent zit en met wat geluk lukt af ook nog wel, maar hij is vervelend naar andere honden, en heeft nooit een cursus gehad, dus is nog een echte beginner!
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Blake schreef:
Sietske* schreef: Ik was de "juf" :mrgreen: .

je krijgt de groetjes terug :mrgreen: wat toevallig zeg dat jij samra's juf was! ze luisterd nu hardstikke goed, bijna beter dan de 6 jarige reu!
maar tijdens de zwemlessen is ze ook aardig aangepakt(ze vertikte na 2 lessen om het water nog in te gaan, maar is uiteindelijk toch nog goedgekomen met wat hulp van de trainer daar :wink: ) wat ook heeft geholpen met het nog beter gaan luisteren

he maar als jij daar honden traint, dan weet je ook wel of er voor blake een geschikte cursus bij jullie wordt gegeven? hij is 1 jaar en 8 maanden, kent zit en met wat geluk lukt af ook nog wel, maar hij is vervelend naar andere honden, en heeft nooit een cursus gehad, dus is nog een echte beginner!
Dat wordt dan een A-cursus. Ik heb net even gebeld met onze ledenadministratie en we hebben nog ongeveer 3 plaatsen vrij voor het komende seizoen (start 4 september).
Als je geïnteresseerd bent om cursus te komen volgen kun je het beste even een inschrijfformulier invullen op onze website http://www.mijnhondalsvriend.nl onder "meer informatie of aanmelden voor een cursus?" en dan naar inschrijfformulier. Dan komt dat automatisch bij de ledenadministratie terecht. Je zult wel snel moeten zijn want vol = vol :wink: .

AfbeeldingAfbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Volgens mij ken ik jou al ;)

Welkom hier!
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Blake
Vaste gebruiker

he jacksel, ook al een bokker, net als cloris, toch?

sietske, ik overleg vanavond met mn vriend, riethoven is dichtbij vanuit bergeijk en staat goed bekend voor cursussen, zowel bij het asiel waar blake vandaan komt, als 2 jaar geleden, toen de fokker van Samra jullie aanraadde om een cursus te volgen :mrgreen:

dus wrsch vul ik vandaag, en ander morgen, het inschrijfformulier in! ga nu even jullie site bekijken!
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Blake schreef:he jacksel, ook al een bokker, net als cloris, toch?

sietske, ik overleg vanavond met mn vriend, riethoven is dichtbij vanuit bergeijk en staat goed bekend voor cursussen, zowel bij het asiel waar blake vandaan komt, als 2 jaar geleden, toen de fokker van Samra jullie aanraadde om een cursus te volgen :mrgreen:

dus wrsch vul ik vandaag, en ander morgen, het inschrijfformulier in! ga nu even jullie site bekijken!
Dan zullen we elkaar in september wel live gaan ontmoeten :mrgreen: .

Heeft de fokker van Samra ook bij ons getraind? Ik ben haar naam even kwijt, maar ik weet dat er bij ons iemand heeft getraind die Rodesians fokt, maar ze moest stoppen met trainen omdat ze het niet kon combineren toen ze een kindje kreeg geloof ik.

AfbeeldingAfbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

yup :ok:
Afbeelding
alma
Zeer actief

Ongelezen bericht door alma »

Welkom op het forum :smile1:
Afbeelding

Groetjes van Alma
juval
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door juval »

Jacksel schreef:
yup :ok:
bokker juval meldt zich ook :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

bokt rules the internet :smile:
Afbeelding
kirsten