Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan dit zijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Wat kan dit zijn?

Ongelezen bericht door Joyce »

Molli heeft al een hele tijd last van een vulva onsteking (via het laboratorium ben ik er nu eindelijk achter wat het is en de bacterie heeft ze waarschijnlijk bij een dierenarts opgelopen), hiervoor krijgt ze nu homeopatische medicijnen, die in tegenstelling tot alle antibiotica die ze gehad heeft, beginnen aan te slaan. Ik was ook heel tevreden, tot vanochtend.

Rond een uur of 5 werd ik wakker van een verschrikkelijke stank. Misselijkmakend en rook een beetje naar diarree. Als eerste dacht ik natuurlijk aan de ontsteking, maar die ruikt lang niet zo erg. Na een inspectie van Molli bleek dat ze ergens in lag te slapen. Haar deken lag er ook helemaal onder. Verder zat het op haar heupen en onder haar staart. Diarree kan het niet zijn, want Molli maakt me altijd wakker door te piepen als ze ziek is en naar buiten moet. Ik heb haar dus meegenomen naar de douche en geprobeert zo goed en kwaad als het kon weer schoon te maken. Het viel me ook op dat ze er gewoon in bleef liggen... niet echt lekker... Het leek uit haar anus te komen en het is bijna zwart van kleur.

Ik zat te denken dat het misschien de anaalklieren zijn, maar ik heb geen idee of daar wel zoveel vocht uit kan komen. En waarom zou ze midden in de nacht (bijna ochtend) ineens haar anaalklieren leegdrukken en er dan ook gewoon in blijven liggen??? Ik hoop dat jullie een idee hebben van wat dit zou kunnen zijn.

Ow ja, voor de rest is er dus niks met haar aan de hand. Ze is gewoon meegeweest met de ochtendwandeling en was ook net zo enthousiast bij het eten als altijd... Ze heeft er dus geen last van, alleen stinkt het gewoon heel erg!
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Uit de anaalklieren kan aardig wat vocht komen (geen dl natuurlijk, meer een paar flinke klodders), en bij mijn weten is dit niet zwart maar meer bruin-gelig van kleur. De geur vind ik het best te vergelijken met een rotte vislucht. Had ze bij het uitlaten verder wel normale ontlasting?
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Joyce
Zeer actief

Bij het uitlaten heeft ze alleen geplast... maar toch denk ik niet dat het diarree was. Ze zou dat nooit op haar slaapplaats doen en er al helemaal niet in blijven liggen... maar wat het dan wel is. :denken:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik zou toch maar even haar kont bekijken want als anaalklieren ontsteken en dan openspringen.... Geloof mij dan heb je dus ook een hoop rommel, het stinkt en de hond heeft er behoorlijk last van.
De buren hadden een logeetje (Boston Terrier) waar dat bij gebeurde en die konden dus flink rommel ruimen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou persoonlijk met een bacteriele infectie toch op een ander type antibioticum overstappen en niet gelijk homeopathisch aan de gang gaan. Bacterien worden letterlijk gedood als de juiste antibiotica toegepast worden en met homeopathische middelen ga je het aanpakken via het imuunsysteem van de hond zelf. Sommige bacterien zijn echter heel hardnekkig en gaan gewoon nooit helemaal weg, je loopt dan kans dat iets chronisch wordt.

Ik zou dus met haar naar de DA gaan want stel dat er een bloeding in haar uterus of vagina is geweest en dat zwarte is pus met oud bloed? De ontsteking is misschien naar binnen gegaan bv.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Ik ben vanmiddag bij de dierenarts geweest en ze blijkt een parasiet te hebben. Hiervoor hebben we weer pilletjes gekregen en nu moet ze 3 dagen lang op een rijst-kipfilet dieet...

De parasiet staat trouwens weer los van de bacterie. Voor deze bacterie heeft ze ongeveer een half jaar lang antibiotica gekregen totdat uit een onderzoek bleek dat de bacterie resistent is voor alle voorkomende antibiotica, dit betekent waarschijnlijk dat ze de bacterie ook ergens bij een DA gekregen heeft. In ieder geval dood de antibiotica de kiem wel, maar het gebied met de infectie blijft wel. Omdat ik verder alles geprobeerd heb ben ik uiteindelijk bij een homeopaat belandt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”