Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kersvers baasje
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
kersvers baasje
Twee dagen geleden thuis gekomen uit Hongarije met Guyla.
We waren op bezoek bij vrienden en daar lag in de buurt een hond aan een boom met een hok en daarin twee puppies. Jongetjes welliswaar, de meisjes werden niet gewaardeerd door de eigenaar en hij heeft ze doodgeslagen.
De moeder bewaakte tuinspullen bij een schuur, ze lagen dus niet eens bij het huis!
Bij de moeder kon ik ook niet komen, die was niet lief.
We vonden het zo zielig......
Maar we hebben ons waarschijnlijk heel wat op de hals gehaald.....
Er zullen dus heel wat vragen komen, hopelijk kunnen jullie ons helpen:)
We waren op bezoek bij vrienden en daar lag in de buurt een hond aan een boom met een hok en daarin twee puppies. Jongetjes welliswaar, de meisjes werden niet gewaardeerd door de eigenaar en hij heeft ze doodgeslagen.
De moeder bewaakte tuinspullen bij een schuur, ze lagen dus niet eens bij het huis!
Bij de moeder kon ik ook niet komen, die was niet lief.
We vonden het zo zielig......
Maar we hebben ons waarschijnlijk heel wat op de hals gehaald.....
Er zullen dus heel wat vragen komen, hopelijk kunnen jullie ons helpen:)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Welkom, ik ben heel benieuwd naar een foto van zo'n hongaarse pup.
Elk land heeft zijn type hond en ik ben dus heel benieuwd hoe dat in Hongarije eruit ziet
Vragen mag je hier altijd en als je gericht vraagt zijn er honderden mensen die je kunnen antwoorden, heel leerzaam als je soms met je handen in het haar zit met een nieuwe pup, zeker een pupje met een verleden. Veel mensen hier hebben honden uit het buitenland dus ik ben benieuwd hoever ze komen met meedenken.

Vragen mag je hier altijd en als je gericht vraagt zijn er honderden mensen die je kunnen antwoorden, heel leerzaam als je soms met je handen in het haar zit met een nieuwe pup, zeker een pupje met een verleden. Veel mensen hier hebben honden uit het buitenland dus ik ben benieuwd hoever ze komen met meedenken.
- alma
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Foto zal ik er binnenkort bij zetten, is echt een schatje.
Vuilnisbakje, de dierenarts zei dat je pas als ze groter zijn kan zien wat er in zit.
Bruin met wit en lieve zwarte stipjes op zijn neusje
Ik sprak iemand van een puppycurcus en die zij dat ik een psychiatrisch patient in huis had gehaald en ook dat hij nooit met zes weken bij zijn moeder had weggemogen.....
En dat ik er op kon wachten naar de ehbo te moeten met Joshua, zoontje van mijn vriend van 3.
Dus als iemand een positieve ervaring heeft, graag:)
Vuilnisbakje, de dierenarts zei dat je pas als ze groter zijn kan zien wat er in zit.
Bruin met wit en lieve zwarte stipjes op zijn neusje

Ik sprak iemand van een puppycurcus en die zij dat ik een psychiatrisch patient in huis had gehaald en ook dat hij nooit met zes weken bij zijn moeder had weggemogen.....
En dat ik er op kon wachten naar de ehbo te moeten met Joshua, zoontje van mijn vriend van 3.
- kikki
- geregistreerd lid
Wij hebben ons pupje Bo ook op 6 weken uit het nest gehaald. Haar situatie was opgesloten zitten in een stal, niks anders zien dan 4 muren, eten en de fokker.
Aangezien een pupje van haar 3de tot haar 7de levensweek in de inprentingsfase zit, moet zijn in deze periode met allerlei geluiden in contact komen zoals bijvoorbeeld die van tv, radio, stofzuiger, auto's, enz. Ook laten kennismaken met andere dieren zoals andere honden, katten, eventueel paarden indien zij met deze op latere leeftijd ook nog in contact zal komen. Heeft je pupje dit allemaal ingeprent gekregen tijdens deze periode, dan zal zij hier op latere leeftijd geen schrik van hebben.
Bij de situatie van Bo was het dus ten zeerste aangeraden haar daar zo snel mogelijk weg te halen en ik moet zeggen dat we er zeker geen spijt van hebben. Ze is ondertussen 8 weken oud. Hebben geen enkel probleem om ermee overweg te kunnen (is dus geen onhandelbaar puppytje). Haar naam kent ze al goed, op bepaalde commando's reageert ze al (tenzij de kat in de buurt is die haar afleid), ze is eveneens al redelijk zindelijk, kortom het is een snel lerend pupje.
In elk geval ... veel succes!!!!
Aangezien een pupje van haar 3de tot haar 7de levensweek in de inprentingsfase zit, moet zijn in deze periode met allerlei geluiden in contact komen zoals bijvoorbeeld die van tv, radio, stofzuiger, auto's, enz. Ook laten kennismaken met andere dieren zoals andere honden, katten, eventueel paarden indien zij met deze op latere leeftijd ook nog in contact zal komen. Heeft je pupje dit allemaal ingeprent gekregen tijdens deze periode, dan zal zij hier op latere leeftijd geen schrik van hebben.
Bij de situatie van Bo was het dus ten zeerste aangeraden haar daar zo snel mogelijk weg te halen en ik moet zeggen dat we er zeker geen spijt van hebben. Ze is ondertussen 8 weken oud. Hebben geen enkel probleem om ermee overweg te kunnen (is dus geen onhandelbaar puppytje). Haar naam kent ze al goed, op bepaalde commando's reageert ze al (tenzij de kat in de buurt is die haar afleid), ze is eveneens al redelijk zindelijk, kortom het is een snel lerend pupje.
In elk geval ... veel succes!!!!
-
- Zeer actief
Laat diegene van de puppy-cursus maar uit zijn nek kletsen want dat is larie natuurlijk. Als een instructeur dat zegt zou ik ook gewoon ergens anders heengaan want het getuigd van weinig inzicht.annemiekw schreef:Foto zal ik er binnenkort bij zetten, is echt een schatje.
Bruin met wit en lieve zwarte stipjes op zijn neusje![]()
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is die persoon van de cursus een instrukteur? Als dat zo is , dan lijkt het mij een vreemd iemandannemiekw schreef:Foto zal ik er binnenkort bij zetten, is echt een schatje.
Bruin met wit en lieve zwarte stipjes op zijn neusje![]()

Volgens mij is je pup nog jong genoeg om recht te zetten wat er eventueel mis is gegaan , en kun je er een fantastische hond aan krijgen.
Het is wel van belang om hem nu met van alles kennis te laten maken.
Veel plezier met hem

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Vaste gebruiker
ik weet niet of diegene instructeur was, er stond een nummer bij een hondenschool en dat heb ik gebeld.
Ik heb meerdere scholen gebeld en toen kreeg ik opeens een collega aan de telefoon van mijn werk:)
Die bleek ook instructeur te zijn
Ik heb Guyla (spreekt uit djoela) met me meegenomen naar mijn werk, totdat ze zindelijk is en 4 uur alleen kan zijn, dus ze is vandaag komen kijken.
Zij zegt ook dat het onzin is en kent wel meer mensen die een pup hebben uit het buiten land .....
wat betreft guyla aan alles laten wennen: ik doe mijn best, ben al flink aan het stofzuigen, onder de douche gezet, bandje om, riem vindt ze verschrikkelijk, moet ik haar echt meeslepen.
Ze wordt vanavond pas ingeent dus ik heb haar nog niet bij andere honden gelaten.

Ik heb meerdere scholen gebeld en toen kreeg ik opeens een collega aan de telefoon van mijn werk:)
Die bleek ook instructeur te zijn

Ik heb Guyla (spreekt uit djoela) met me meegenomen naar mijn werk, totdat ze zindelijk is en 4 uur alleen kan zijn, dus ze is vandaag komen kijken.
Zij zegt ook dat het onzin is en kent wel meer mensen die een pup hebben uit het buiten land .....
wat betreft guyla aan alles laten wennen: ik doe mijn best, ben al flink aan het stofzuigen, onder de douche gezet, bandje om, riem vindt ze verschrikkelijk, moet ik haar echt meeslepen.
Ze wordt vanavond pas ingeent dus ik heb haar nog niet bij andere honden gelaten.
-
- Zeer actief
Een heel belangrijke tip is dat je haar eigenlijk meerdere keren per dag met pups moet laten omgaan. Desnoods stuur je haar dagelijks een uurtje uit logeren naar een buurtpup.
Hij moet leren dat er grenzen zijn in het spelen, de bijtrem, wat zoveel wil zeggen als hoe hard mag ik een andere hond bijten met spelen etc leren ze nu net in deze leeftijd van broers en zusjes. Hard aan de slag dus en dan komt alles vanzelf goed.
PS ze leren dat niet van volwassen honden dus als de wiedeweerga naar een puppycursus om een contact op te doen die je wil helpen door hun jonge pup beschikbaar te stellen als dagelijks speelkameraadje
Hij moet leren dat er grenzen zijn in het spelen, de bijtrem, wat zoveel wil zeggen als hoe hard mag ik een andere hond bijten met spelen etc leren ze nu net in deze leeftijd van broers en zusjes. Hard aan de slag dus en dan komt alles vanzelf goed.
PS ze leren dat niet van volwassen honden dus als de wiedeweerga naar een puppycursus om een contact op te doen die je wil helpen door hun jonge pup beschikbaar te stellen als dagelijks speelkameraadje

-
- Vaste gebruiker
ik probeer zelf een beetje aan te geven hoe hard hij kan bijten door heel hard au te zeggen, weg te lopen of hem in zijn flanken te knijpen maar heb niet de indruk dat het helpt.
Die collega van mij zegt dat ze pas met 9 weken de curcus doen omdat ze dan hun tweede inenting hebben gehad.
Ze kent wel iemand die een puppie uit turkeije heeft meegenomen die nu 8 weken is.
En een 'pup' van 9 maanden, is dat ook goed om van te leren?
Die collega van mij zegt dat ze pas met 9 weken de curcus doen omdat ze dan hun tweede inenting hebben gehad.
Ze kent wel iemand die een puppie uit turkeije heeft meegenomen die nu 8 weken is.
En een 'pup' van 9 maanden, is dat ook goed om van te leren?
- Pikelien
- Actief
- Contacteer: