Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel hijgen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nora
Vaste gebruiker

veel hijgen

Ongelezen bericht door nora »

Maak me af en toe een beetje zorgen om Nora.
Ik vind dat ze zoveel hijgt, wellicht hoort het misschien bij het ras, ze heeft het overigens altijd al gedaan hoor als pup, maar als we haar hebben uitgelaten en ze heeft een flinke wandeling gemaakt dan lijkt het of ze niet meer bijkomt en we hebben zelfs wel eens meegemaakt dat mensen zeiden: ach kijk die oude hond :denken:
Nora is net 2 jaar geweest :19:
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ze lijkt me wel aan de dikke kant op de foto?

Of zie ik dat verkeerd?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

~Tine~ schreef:Ze lijkt me wel aan de dikke kant op de foto?

Of zie ik dat verkeerd?
tsja, ik kan niet voor nora praten, misschien is noor wel iets te dik, maar mijn golden wordt ook wel eens 'dik ' genoemd, ik kan dan later op dezelfde wandeling een goldenliefhebber treffen die me weer complimenteerd met mijn slanke golden :denken:
Tot hij in het water gaat, en je ziet hoe zijn werkelijke vorm is.
Dan zie je dus dat mijn hond slank is, en dat hij een vacht heeft die hem er dik kan laten uitzien.
Die vacht geeft best een vertekenend beeld. :wink:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Maakt ze zich erg druk tijdens de wandeling? Achter een bal aanrennen of zo?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

De laatste dagen is het wel behoorlijk drukkend weer; het viel mij ook op dat Siemen (14 maanden) veel hijgt maar ik denk echt dat dat door inspanning in combinatie met het drukkende weer komt; dan vind ik het bv op de terugweg in de auto wel warm maar naast mij is het raam open en dan vergeet ik een beetje dat meneer het achterin nog wat warmer heeft. Misschien hijgt jouw hond al veel langer en gaat het verhaal voor jou niet of maar het zou dus gewoon tijdelijk kunnen zijn door de warmte en luchtvochtigheid.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Daan schreef:

Of zie ik dat verkeerd?
tsja, ik kan niet voor nora praten, misschien is noor wel iets te dik, maar mijn golden wordt ook wel eens 'dik ' genoemd, ik kan dan later op dezelfde wandeling een goldenliefhebber treffen die me weer complimenteerd met mijn slanke golden :denken:
Dan zie je dus dat mijn hond slank is, en dat hij een vacht heeft die hem er dik kan laten uitzien.
Klopt, maar als je de Golden ziet in haar handtekening... Die is nat en toont voor mij behoorlijk fors. Zeker als ik haar lichaam vergelijk met de voorpoten. En dan ben ik iemand die dus helemaal niet van die iele/super slanke Goldens houd. Denk dat je dat ook wel ziet aan de honden in mijn handtekening :wink:
Tip om een redelijke schatting te maken of de hond echt te zwaar is: je moet haar ribben makkelijk kunnen voelen en niet zien. Verder is het mooi als ze wat slanker is ter hoogte van de lendenen (taille toont). Dus dat niet de ribben in 1 rechte lijn doorlopen naar de heupen/het bekken.
Verder moet je even kijken. Het is op het moment ook erg benauwd weer voor de honden en dus zullen ze meer hijgen. Een Golden heeft tenslotte ook een behoorlijke vacht. Die van ons gooien hem er nu het een paar dagen warmer is ook af.
Afbeelding
nora
Vaste gebruiker

Sjalot schreef:Maakt ze zich erg druk tijdens de wandeling? Achter een bal aanrennen of zo?
Ja, ze maakt zich idd heel erg druk tijdens het wandelen.
We laten haar meestal los en dan rent ze als een gek de bosjes in en uit, rent achter de bal aan en al dat soort dingen.
nora
Vaste gebruiker

Of zie ik dat verkeerd?
Deze foto vertekend heel erg omdat hij van de bovenkant is genomen, maar Nora is wel wat aan de forse kant hoor, maar dat is ze altijd al geweest als pup al.
Ze zit ook nogal vrij dik in d'r vel, maar de dierenarts zegt ook altijd dat ze iets aan de dikke kant is.
Dus dan zal ze op dieet moeten?
nora
Vaste gebruiker

willemien schreef:De laatste dagen is het wel behoorlijk drukkend weer; het viel mij ook op dat Siemen (14 maanden) veel hijgt maar ik denk echt dat dat door inspanning in combinatie met het drukkende weer komt; dan vind ik het bv op de terugweg in de auto wel warm maar naast mij is het raam open en dan vergeet ik een beetje dat meneer het achterin nog wat warmer heeft. Misschien hijgt jouw hond al veel langer en gaat het verhaal voor jou niet of maar het zou dus gewoon tijdelijk kunnen zijn door de warmte en luchtvochtigheid.
Ja, dat zal er ook allemaal wel mee te maken hebben, op de terugweg in de auto is het natuurlijk hartstikke warm, we zetten meestal het raampje voor haar open, kan ze lekker met d'r kop uit het raam hangen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tosca hijgt ook altijd veel. Hoeven we nog niks gedaan te hebben. Bij haar komt het door haar hoge ademhaling, doordat ze een beetje een zenuwpeesje is diep van binnen. :wink: Beetje net als bij mensen. :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier nog een vreselijke hijgerd: Kaya dus.
Toen we destijds naar dr Strikkers gingen voor haar luchtpijp, zei hij dat het extreme hijgen simpelweg komt omdat ze zo fanatiek is. Ze maakt zich erg druk (zowel lichamelijk als geestelijk) en daarom hijgt ze zo enorm.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Honden die erg veel hijgen (zeker op een jonge leeftijd) zou ik het hart na laten kijken.
Dieet is goed als ze te dik. Dik zijn komt de boel niet ten goede.
Verder voorzichtig conditie opbouwen zwemmen is volgens mij nooit verkeerd en eventueel de vacht wat laten trimmen (trimsalon).
Haar vacht kan onder hormoonhuishouding veranderen en ook dikker worden zodat ze het gewoon echt warmer heeft dan normaal :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Rataplan schreef:Honden die erg veel hijgen (zeker op een jonge leeftijd) zou ik het hart na laten kijken.
Dieet is goed als ze te dik. Dik zijn komt de boel niet ten goede.
Verder voorzichtig conditie opbouwen zwemmen is volgens mij nooit verkeerd en eventueel de vacht wat laten trimmen (trimsalon).
Haar vacht kan onder hormoonhuishouding veranderen en ook dikker worden zodat ze het gewoon echt warmer heeft dan normaal :wink:
Inderdaad ik zou zeer zeker Nora even laten na kijken, bloed prikken en zo, en als ze regelmatig wandeld en speeld dan kunnen ze wel hijgen maar als ik het zo leest dan zit er voor mijn gevoel iets meer aan vast, zou je evt gaan naar de dieren arts, dan zou ik haar eerste ochtend plas mee nemen, verder kan zo'n onderzoek gewoon geen kwaad.

Gr Bertus.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Re: veel hijgen

Ongelezen bericht door vinkje »

nora schreef:Maak me af en toe een beetje zorgen om Nora.
Ik vind dat ze zoveel hijgt, wellicht hoort het misschien bij het ras, ze heeft het overigens altijd al gedaan hoor als pup, maar als we haar hebben uitgelaten en ze heeft een flinke wandeling gemaakt dan lijkt het of ze niet meer bijkomt en we hebben zelfs wel eens meegemaakt dat mensen zeiden: ach kijk die oude hond :denken:
Nora is net 2 jaar geweest :19:
Ik zou me maar niet ongerust maken over dat hijgen.
Ik heb dat een tijdje terug aan mijn DA gevraagt toen we daar waren, ik vond dat Beau ook meer hijgde dan mijn vorige hond, de DA zei toen dat een Golden Retriever en een Berner Sennen dat meer doen dan andere honden, en dat,dat heel normaal is. Ik was toen weer gerust gesteld.
En Beau heeft ook een hele dikke vacht, hij ging straks in de keuken op de koude tegels liggen, dat vind hij lekker met dit weer.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Branka schreef:
Daan schreef:

Of zie ik dat verkeerd?
Klopt, maar als je de Golden ziet in haar handtekening... Die is nat en toont voor mij behoorlijk fors. Zeker als ik haar lichaam vergelijk met de voorpoten. En dan ben ik iemand die dus helemaal niet van die iele/super slanke Goldens houd. Denk dat je dat ook wel ziet aan de honden in mijn handtekening :wink:
Tip om een redelijke schatting te maken of de hond echt te zwaar is: je moet haar ribben makkelijk kunnen voelen en niet zien. Verder is het mooi als ze wat slanker is ter hoogte van de lendenen (taille toont). Dus dat niet de ribben in 1 rechte lijn doorlopen naar de heupen/het bekken.
Verder moet je even kijken. Het is op het moment ook erg benauwd weer voor de honden en dus zullen ze meer hijgen. Een Golden heeft tenslotte ook een behoorlijke vacht. Die van ons gooien hem er nu het een paar dagen warmer is ook af.
okee, dat is duidelijk, die ribben zijn trouwens mijn graadmeter.

En Nora, als ze te dik is kun je eenvoudig wat minder voer gaan geven.
Gewoon een flinke hand eraf elke dag van wat je normaal geeft.
Zo doe ik dat met Diesel.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”