Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zou dit kunnen zijn??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

wat zou dit kunnen zijn??

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

ongeveer 2 weken geleden op een zondag zag ik dat mijn jongste teefje niet lekker was, ik had haar helemaal nagekeken en niks gevonden, ze was wat sloom en ik zag dat ze ergens pijn had maar kon niks vinden ook at ze niet, s'avonds zag ik dat aan de voorkant van haar schouder dus zeg maar op haar borst, een hele verdikking zat ik mocht er ook niet aankomen het deed erg zeer, dus ik ben s'avonds naar de dierenarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde, de da konniet zeggen wat het was, ze heeft toen antibiotica gekregen en een pijnstiller, dat hielp gelukkig heel goed want s'avonds liep ze alweer stukken beter en ze werd wat levendiger. De dagen erop zag ik de bult veranderen, hij werd zachter je kon zien dat er vocht in zat, de verdikking werd echt rond en zat op een gegeven moment bij haar strot, dus ik was weer naar de da gegaan en s'avonds was de bult gezakt tusssen haar benen en ook in een keer opgelost. Nu is dit helemaal genezen.

Gisteren zei ik tegen mijn vriend van "die hond is niet lekker" en ja hoor nu is heel haar achterpoot opgezet, lijkt netals wat er bij haar borst zat alleen nu doet het geen pijn, en ze is veel levendiger nu en ze eet goed.weet iemand wat dit zou kunnen zijn? ergens een allergische reactie van? een insektenbeet? het is een verdikking gevuld met vocht.
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

ook is het witte om haar oogbol heen opgezet

Groetjes Priscilla
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik zou het zo 1,2,3 ook niet weten, maar is het geen AAR?

Ik bedoel zo´n ding van een plantje, dat wanneer je dat aan de ene kant in je trui stopt,
het door je trui kruipt en er aan de andere kant weer uit kan komen.
Het heeft een soort weerhaakjes...
Een kennis van mij heeft dat ooit eens bij een hond gehad.
Die aar moest toen operatief verwijderd worden...
Die krengen zijn trouwens gevaarlijk, dus let op bij wandelen in bossen en op heides etc...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

hoi,

Bedankt voor je reactie!

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen zo, maar ik denk niet dat het een aar is want ze heeft het pas ook bij de voorborst gehad en toen is het met een kuur weg gegaan. Ik ga morgen maar weer langs de da want ik vertrouw dit gewoon niet.

Groetjes Priscilla
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

hoi,

Bedankt voor je reactie!

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen zo, maar ik denk niet dat het een aar is want ze heeft het pas ook bij de voorborst gehad en toen is het met een kuur weg gegaan. Ik ga morgen maar weer langs de da want ik vertrouw dit gewoon niet.

Groetjes Priscilla
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

dragonsstarr schreef:hoi,

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Priscilla
Daarom dacht ik juist aan een Aar.
Een Aar kan natuurlijk een ontsteking veroorzaakt hebben, die uiteraard met Antibiotica is verdwenen.
Ik doelde er eigenlijk meer op dat het mogelijk een Aar zou kunnen zijn, die inmiddels onderhuids "verder is gekropen"
Maar ik zou gewoon weer naar de DA gaan, weet hij het nu weer niet, zou ik eens aan een andere DA advies vragen...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Murphy's Place schreef:
dragonsstarr schreef:hoi,

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Priscilla
Daarom dacht ik juist aan een Aar.
Een Aar kan natuurlijk een ontsteking veroorzaakt hebben, die uiteraard met Antibiotica is verdwenen.
Ik doelde er eigenlijk meer op dat het mogelijk een Aar zou kunnen zijn, die inmiddels onderhuids "verder is gekropen"
Maar ik zou gewoon weer naar de DA gaan, weet hij het nu weer niet, zou ik eens aan een andere DA advies vragen...
O dan zou het idd kunnen, want ik dacht eigenlijk dat je die altijd operatief moest laten verwijderen, of bedoel je dat ie onderhuids naar haar achterpoot gekropen kan zijn? maar haar oog is ook opgezet, dat zou er dan los van moeten staan? ik zal het eens voorleggen bij de da want ik zit zowat elke dag met ze in het bos en ze loopt idd over de heide.
bedankt

groetjes priscilla
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

met name het verplaatsen vind ik wel erg vreemd. Van borst naar hals naar tussen de benen... heb je het echt zien/voelen verplaatsen (dus ook tussen borst en hals gezien bijvoorbeeld) of zijn dit drie momentopnames waarop er op verschillende plekken een bult zat?
Voor het laatste kan ik meer verklaringen bedenken dan voor het eerste...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:met name het verplaatsen vind ik wel erg vreemd. Van borst naar hals naar tussen de benen... heb je het echt zien/voelen verplaatsen (dus ook tussen borst en hals gezien bijvoorbeeld) of zijn dit drie momentopnames waarop er op verschillende plekken een bult zat?
Het leek een soort vloeistof dat zich verplaatste echt zo'n kwab, ik kon het zelf niet verplaatsen.
jelle
Zeer actief

dragonsstarr schreef:
jelle schreef:met name het verplaatsen vind ik wel erg vreemd. Van borst naar hals naar tussen de benen... heb je het echt zien/voelen verplaatsen (dus ook tussen borst en hals gezien bijvoorbeeld) of zijn dit drie momentopnames waarop er op verschillende plekken een bult zat?
Het leek een soort vloeistof dat zich verplaatste echt zo'n kwab, ik kon het zelf niet verplaatsen.
Maar heb je de bult ook stukje voor stukje zien verplaatsen? Of zat ie eerst bij de borst, en toen ineens bij de hals, en toen ineens bij de poten?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
dragonsstarr schreef:
Maar heb je de bult ook stukje voor stukje zien verplaatsen? Of zat ie eerst bij de borst, en toen ineens bij de hals, en toen ineens bij de poten?
nee heb hem niet stukje voor stukje zien verplaatsen, s'ochtends toen ik naar de da ging zat ie bij haar strot en toen s'avonds in een keer tussen haar poten, het leek wel of dat die bult bij haar strot langzaam aan kleiner werd en het vocht gewoon naar beneden is gegleden, toen het tussen haar poten zat leek het net of ze daar teveel vel had met vocht erin, zo kwabde het.
jelle
Zeer actief

Ok, dan hoeft het dus niet 1 bult te zijn die zich verplaatst (dat lijkt me heel sterk namelijk) maar kunnen het ook twee of drie afzonderlijke zijn... ik weet er niet zo heel veel van, maar zitten er op al die plekken misschien lymfeklieren? Dat die een voor een opgezet waren?

Afbeelding

speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

een van onze labjes had een reactie op een kennelhoestenting die tussen de schouderbladen gegeven was.

dit wsa een bultje dat je net niet zag maar wel kon voelen, 1 1/2 week later werd het een blubberbult met vocht zoals jij nu beschrijft, binnen een dag werd het een voetbal met vocht boven op net achter zijn nek, dit vocht zakte naar beneden en werd een blubberzak op zijn ene borsthelft en later zelfs onder zijn borst, tussen zijn voorpoten. dit was dus een reactie op de ontseking die door de enting onstaan was.

na enkele dagen werd er geprobeerd vocht af te tappen er kwam niks uit, 1 dag later was de bult zo hard dat het leek alsof ie op knappen stond, meer dan 1 liter vocht is er afgetapt, 2 dagen erna bijna 2 liter, toen heeft de da er maar een drain ingezet (samen met antibiotica)want het vocht bleef aangemaakt worden en kwam sneller erbij dan het lichaam kon afvoeren.

lijkt mij daardoor toch een vorm van onstekingen of een reactie op een ontsteking
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Nu vandaag is heel haar neus dik opgezet, en het wit van haar ogen is dik en opgezet. Ik ben net terug van de da en de da heeft 3 buisjes bloed geprikt en luna heeft 2 spuiten gehad oa voor het vocht af te drijven zodat de zwelling weg gaat.
Mijn da heeft het over een allergische reactie ergens van, vanavond hebben we de uitslag.
speurneus carola wat jij schrijft lijkt idd hetzelfde als wat luna heeft gehad, alleen bij haar hoefde er geen vocht afgetapt te worden, maar de overeenkomsten lijken sterk op elkaar, ik hoop dat het bij luna niet al te ernstig is.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”