Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lampekap
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
lampekap
Odin loopt met een kraag. Vind het reuze sneu, maar hij vreet zichzelf helemaal stuk. Ben bij de DA geweest en hij zegt dus dat het van de injecties in eerste instantie verergeren zal, wat dus ook zo is.
Ik heb de kraag om als ik ook maar een stap de kamer uit doe , is hij in mijn buurt doe ik het niet. Ik vind het toch helemaal niks zo'n ding. Vooral niet het feit dat hij jeuk heeft en niet kan bijten. Denk zelf maar eens na hoe dat zou zijn.
Verder heb ik zalf voor de open plekken.
Bah, vind het rot voor hem.
Hij kijkt ook niet erg blij. Ga maar veel sjouwen met hem, dan kan de kraag af en heeft hij voldoende afleiding.
Ik heb de kraag om als ik ook maar een stap de kamer uit doe , is hij in mijn buurt doe ik het niet. Ik vind het toch helemaal niks zo'n ding. Vooral niet het feit dat hij jeuk heeft en niet kan bijten. Denk zelf maar eens na hoe dat zou zijn.
Verder heb ik zalf voor de open plekken.
Bah, vind het rot voor hem.
Hij kijkt ook niet erg blij. Ga maar veel sjouwen met hem, dan kan de kraag af en heeft hij voldoende afleiding.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Herkenbaar. Onze jongens, en dan vooral Jari, moesten de laatste tijd ook regelmatig een kap om omdat ze anders zichzelf kapot beten of de hechtingen eruit zouden trekken na een operatie.
Jari had nog een heel klein korstje, even niet opletten en ja hoor het was er al af gebeten.
Ook wij laten liever de kap af, zeker als we erbij zijn. Heb tegen mijn moeder al geroepen dat ik gehoord had van een soort hele dikke halsband. Ik heb het hier nog even opgezocht, volgens mij is het een mooncollar. Ik heb alleen nog niet kunnen terug vinden waar die band te koop is en wat het dan moet gaan kosten. Dus als iemand dat weet?
Maar het lijkt mij wel een stuk minder onaangenaam voor ze.
Jari had nog een heel klein korstje, even niet opletten en ja hoor het was er al af gebeten.
Ook wij laten liever de kap af, zeker als we erbij zijn. Heb tegen mijn moeder al geroepen dat ik gehoord had van een soort hele dikke halsband. Ik heb het hier nog even opgezocht, volgens mij is het een mooncollar. Ik heb alleen nog niet kunnen terug vinden waar die band te koop is en wat het dan moet gaan kosten. Dus als iemand dat weet?
Maar het lijkt mij wel een stuk minder onaangenaam voor ze.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Branka
- moderator
Daar heb ik ook van gehoord, maar weet jij waar die te koop zijn? Ik kan op het www n.l. niet vinden waar ze te koop zijn.Stang schreef:Er is toch ook iets betrekkelijks nieuws in de handel? een soort dikke kraag ipv de ''lampekap''. Dit schijnt minder hinderlijk te zijn voor de honden, maar wel net zo effectief.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
PoehBranka schreef:Daar heb ik ook van gehoord, maar weet jij waar die te koop zijn? Ik kan op het www n.l. niet vinden waar ze te koop zijn.Stang schreef:Er is toch ook iets betrekkelijks nieuws in de handel? een soort dikke kraag ipv de ''lampekap''. Dit schijnt minder hinderlijk te zijn voor de honden, maar wel net zo effectief.
- Merak
- Actief
Gewoon kijken op www.mooncollar.nl 
- Merak
- Actief
Haha, aan bovenstaande link heb je niet veel zag ik later, maar bij kwispelshop kun je de mooncollar huren of kopen, zie www.kwispelshop.nl/docs/huurmooncollar.html
- Branka
- moderator
Ik vrees dat ik dan naar ze moet gaan bellen of mailen want meer dan die pagina is het niet.Merak schreef:Gewoon kijken op www.mooncollar.nl
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb zelf wat gemaakt voor Molli. (heb thuis nog wel ergens een foto.)
Gewoon een vierkant stuk schuimrubber waar ik een gat in het midden uitgeknipt heb. Stukje stof eromheen zodat het comfortabeler is. Het ziet er niet uit, maar ze kan er veel beter in bewegen omdat het schuimrubber meebeweegt als ze door een deuropening e.d. loopt.
Gewoon een vierkant stuk schuimrubber waar ik een gat in het midden uitgeknipt heb. Stukje stof eromheen zodat het comfortabeler is. Het ziet er niet uit, maar ze kan er veel beter in bewegen omdat het schuimrubber meebeweegt als ze door een deuropening e.d. loopt.
-
speurneus carola
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Rossi
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
het is ook zielig, maar als je kijkt wat er zonder gebeurt.bram en thijs schreef:Is er echt niet een (homeopatisch) anti-jeukmiddel wat erop mag? Dit is zo zielig Jacks.
Een kraag heb ik naar gevraagd, onze DA heeft ze ook, maar aangezien Odin toch vooral zijn flanken pakt is dat geen optie, dan kan hij er toch, als hij zijn best doet bij.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
hij kijkt ook eruug blijHutsje schreef:Stang schreef:Er is toch ook iets betrekkelijks nieuws in de handel? een soort dikke kraag ipv de ''lampekap''. Dit schijnt minder hinderlijk te zijn voor de honden, maar wel net zo effectief.
Is een stuk minder effectief. Wel veel vriendelijker.
Ik heb de kap zoveel mogelijk af, als ik in de kamer ben, zodra ik wegloop gaat hij even om

Odin 2001-2013
Ivan 2001