Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niet ingedaalde teelbal
Moderator: moderatorteam
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
niet ingedaalde teelbal
Apollo heeft een niet ingedaalde teelbal.
Nou hoor ik zo rondom me heen dat het beter is als deze eruit gehaald wordt omdat hij daar kanker kan krijgen.
Maar dat schijnt nogal weer een beste operatie te zijn dan, en nu vraag ik me af hoe jullie daar over denken.
Laten zitten of weghalen?
Nou hoor ik zo rondom me heen dat het beter is als deze eruit gehaald wordt omdat hij daar kanker kan krijgen.
Maar dat schijnt nogal weer een beste operatie te zijn dan, en nu vraag ik me af hoe jullie daar over denken.
Laten zitten of weghalen?
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
- clausipaus
- Zeer actief
- Contacteer:
neelinlin schreef:voel je hem nog ergens in het liesje zitten, claus?
hij is ook al 6, dan is het risico helemaal groot denk ik he?
en als hij er vroeger al eens uitgehaald zou zijn dan zou je toch ergens een litteken moeten zien?
Penotti & Sombra!

-
linlin
over het risico-percentage weet ik niets.clausipaus schreef:neelinlin schreef:voel je hem nog ergens in het liesje zitten, claus?![]()
hij is ook al 6, dan is het risico helemaal groot denk ik he?![]()
en als hij er vroeger al eens uitgehaald zou zijn dan zou je toch ergens een litteken moeten zien?
wel weet ik dat je niet-ingedaalde balletjes die je door de huid heen, zeg maar, kan voelen, en dus ze zelf zeer regelmatig kan controleren op bultjes, verhardingen en andere veranderingen.
vandaar dat ik het me afvroeg.
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
wat is het geslacht? mis ik ergens iets of.....idorh schreef:Het kan als de bal bekneld zit dat de hond agresief wordt door de pijn, of een tumor kan veroorzaken, maar ja voor het zelfde geld heeft die nergens last van, ik zou er zeker een keer mee naar een DA gaan, wat is het geslacht van je hond teef of reu.
Gr Bertus.
-
esther76
- Vaste gebruiker
Mijn hond heeft hetzelfde. Ik ben ermee naar de DA gegaan en die vertelde me dat ze tegenwoordig niet meer standaard verwijderd worden, omdat de operatie ook risicovol is en de kans op kanker maar heel klein is. Mocht er bij de hond toevallig wel een tumor ontstaan in de niet-ingedaalde bal, dan merk je dat snel aan opgezette tepels. (de tumor stimuleert vrouwelijke hormonen) In dat geval laat je de bal alsnog verwijderen.
Laat het gewoon even checken bij de DA!
Laat het gewoon even checken bij de DA!
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hahaha Je mist niets, dat is nou mijn humor, daar wordt je toch kotsmisselijk van.yamie schreef:wat is het geslacht? mis ik ergens iets of.....idorh schreef:Het kan als de bal bekneld zit dat de hond agresief wordt door de pijn, of een tumor kan veroorzaken, maar ja voor het zelfde geld heeft die nergens last van, ik zou er zeker een keer mee naar een DA gaan, wat is het geslacht van je hond teef of reu.
Gr Bertus.![]()
Gr Bertus.
- clausipaus
- Zeer actief
- Contacteer:
hahahaha ik vond het eigenlijk ook wel humor hahaidorh schreef:Hahaha Je mist niets, dat is nou mijn humor, daar wordt je toch kotsmisselijk van.yamie schreef:wat is het geslacht? mis ik ergens iets of.....idorh schreef:Het kan als de bal bekneld zit dat de hond agresief wordt door de pijn, of een tumor kan veroorzaken, maar ja voor het zelfde geld heeft die nergens last van, ik zou er zeker een keer mee naar een DA gaan, wat is het geslacht van je hond teef of reu.
Gr Bertus.![]()
Gr Bertus.
Penotti & Sombra!

-
lies
- Zeer actief
-
CopyKid
- Vaste gebruiker
Ach, als je even rondneust op 't net zal je zien dat er weinig eensgezindheid over bestaat. Mijn DD mist er ook eentje. Hij is een jaar oud, dus ik denk niet dat ie nog tevoorschijn zal komen. Ik laat het voorlopig liever zo. Hij heeft nergens last van. De dierenarts sprak van mogelijke tumorontwikkeling na een jaar of zes/zeven. Maar een dog wordt doorgaans niet echt oud. En castratie heeft ook nadelen. Als je de mening van een DA vraagt is het altijd: binnen zonder bellen, buiten zonder ballen... Kassakassa!
CopyKid
CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
-
CopyKid
- Vaste gebruiker
Ach, als je even rondneust op 't net zal je zien dat er weinig eensgezindheid over bestaat. Mijn DD mist er ook eentje. Hij is een jaar oud, dus ik denk niet dat ie nog tevoorschijn zal komen. Ik laat het voorlopig liever zo. Hij heeft nergens last van. De dierenarts sprak van mogelijke tumorontwikkeling na een jaar of zes/zeven. Maar een dog wordt doorgaans niet echt oud. En castratie heeft ook nadelen. Als je de mening van een DA vraagt is het altijd: binnen zonder bellen, buiten zonder ballen... Kassakassa!
CopyKid
CopyKid
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,linlin schreef:wel weet ik dat je niet-ingedaalde balletjes die je door de huid heen, zeg maar, kan voelen, en dus ze zelf zeer regelmatig kan controleren op bultjes, verhardingen en andere veranderingen.
vandaar dat ik het me afvroeg.
Dat ligt er maar helemaal aan waar de bal zich in de buikholte bevindt. Onze Max had helemaal geen ballen en die waren ook niet te voelen van buitenaf. Die zaten ook helemaal achterin zijn buik tegen zijn nieren aan. Wij moesten die ballen toen wel laten verwijderen met het oog op mogelijke tumor-vorming.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi CopyKid,CopyKid schreef:Ach, als je even rondneust op 't net zal je zien dat er weinig eensgezindheid over bestaat. Mijn DD mist er ook eentje. Hij is een jaar oud, dus ik denk niet dat ie nog tevoorschijn zal komen. Ik laat het voorlopig liever zo. Hij heeft nergens last van. De dierenarts sprak van mogelijke tumorontwikkeling na een jaar of zes/zeven. Maar een dog wordt doorgaans niet echt oud. En castratie heeft ook nadelen. Als je de mening van een DA vraagt is het altijd: binnen zonder bellen, buiten zonder ballen... Kassakassa!
CopyKid
Nou, het is toch wel te hopen dat de meeste doggen ouder worden dan zes/zeven jaar, hoor. Dat is wel een hele negatieve kijk op de gemiddelde leeftijd van een dog. Die ligt gelukkig nog wel iets hoger.
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Van teven wel ja, maar ook van reuen?Scooby schreef:Hoi CopyKid,CopyKid schreef:Ach, als je even rondneust op 't net zal je zien dat er weinig eensgezindheid over bestaat. Mijn DD mist er ook eentje. Hij is een jaar oud, dus ik denk niet dat ie nog tevoorschijn zal komen. Ik laat het voorlopig liever zo. Hij heeft nergens last van. De dierenarts sprak van mogelijke tumorontwikkeling na een jaar of zes/zeven. Maar een dog wordt doorgaans niet echt oud. En castratie heeft ook nadelen. Als je de mening van een DA vraagt is het altijd: binnen zonder bellen, buiten zonder ballen... Kassakassa!
CopyKid
Nou, het is toch wel te hopen dat de meeste doggen ouder worden dan zes/zeven jaar, hoor. Dat is wel een hele negatieve kijk op de gemiddelde leeftijd van een dog. Die ligt gelukkig nog wel iets hoger.

-
Daan
Mijn DA adviseert, lekker laten zitten.
Nu dus, toen ik Diesel net had ruim anderhalf jaar geleden dachten ze er nog anders over.
Ten eerste weten ze niet of ze die bal kunnen vinden, want die kan overal uithangen, of ze zijn er helemaal niet, of zo klein en onderontwikkeld dat het een hele zoektocht wordt.
Het is in ieder geval niet te vergelijken met een castratie, maar het is natuurlijk gewoon een zware buikoperatie.
Ik heb besloten om die mislukte balletjes maar lekker hun hormonenwerk te laten doen vanuit zijn buikholte.
Maar het is een keuze die jezelf moet maken.
Ik kijk mensen er nou ook niet echt op aan als ze omdat risico op tumorvorming die ballen wel laten weghalen.
Nu dus, toen ik Diesel net had ruim anderhalf jaar geleden dachten ze er nog anders over.
Ten eerste weten ze niet of ze die bal kunnen vinden, want die kan overal uithangen, of ze zijn er helemaal niet, of zo klein en onderontwikkeld dat het een hele zoektocht wordt.
Het is in ieder geval niet te vergelijken met een castratie, maar het is natuurlijk gewoon een zware buikoperatie.
Ik heb besloten om die mislukte balletjes maar lekker hun hormonenwerk te laten doen vanuit zijn buikholte.
Ik kijk mensen er nou ook niet echt op aan als ze omdat risico op tumorvorming die ballen wel laten weghalen.
- Rossi
- Zeer actief
-
snuffel11
- Zeer actief
Mijn DA zegt het zelfdeDaan schreef:Mijn DA adviseert, lekker laten zitten.
-
CopyKid
- Vaste gebruiker
Hoi Scooby,Hoi CopyKid,
Ik heb ook niet gezegd/geschreven dat ze slechts 6/7 jaar oud worden, maar dat het gevaar op een eventuele tumor niet voor morgen is. En dat ie er geen 13 wordt, is toch geen negatieve kijk, eerder realiteitszin. Het kan best zijn dat een eventuele tumor zich aan 8 of 9 manifesteert en dan ben ik niet zo snel geneigd om mijn DD nog open te laten maken. Dat hangt af van zijn algemene gezondheidstoestand op dat moment. Bijna alle honden op leeftijd die ik heb gehad, ontwikkelden vroeg of laat een soort van ouderdomsgezwellen. Daar was helaas weinig aan te verhelpen. We mogen ook niet vergeten dat menig Duitse Dog al eens last heeft van z'n hartje (het is te groot
Als ie de negen haalt zal ik al door het dolle heen
Groetjes,
CopyKid
-
joe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever