Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spugen door schrokkerig eten?
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
spugen door schrokkerig eten?
onze hond van 5 maanden eet erg schrokkerig en drinkt daarna heel veel water en nu is het al 2 keer gebeurt dat ie direct na het eten en drinken een gedeelte van het voer uitspuugt met een grote plons water.
eerst hadden we een schoteltje onderste boven in de bak zodat ie minder snel kon eten,nu proberen we het zonder,maar nu weten we niet meer waardoor het kan komen omdat ze ook 4dagen geleden een sokje heeft opgegeten maar in de dagen daarna heeft ze wel normaal ontlasting gehad,ze zit dus niet verstopt ofzo.
nu weten we niet wat waardoor komt,ze heeft ook medicijnen van de DA tegen ontstekingen en we moeten opletten dat ze niet sloom wordt of verstopt raakt.
de medicijnen die ze erbij had uitgespuugt heb ik er uit gevist en weer in de voerbak gedaan met wat nieuwe brokken,die eet ze op en houd het binnen.
kan het spugen ook gewoon door het schrokkerige eten en drinken komen?
eerst hadden we een schoteltje onderste boven in de bak zodat ie minder snel kon eten,nu proberen we het zonder,maar nu weten we niet meer waardoor het kan komen omdat ze ook 4dagen geleden een sokje heeft opgegeten maar in de dagen daarna heeft ze wel normaal ontlasting gehad,ze zit dus niet verstopt ofzo.
nu weten we niet wat waardoor komt,ze heeft ook medicijnen van de DA tegen ontstekingen en we moeten opletten dat ze niet sloom wordt of verstopt raakt.
de medicijnen die ze erbij had uitgespuugt heb ik er uit gevist en weer in de voerbak gedaan met wat nieuwe brokken,die eet ze op en houd het binnen.
kan het spugen ook gewoon door het schrokkerige eten en drinken komen?

-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ivan schrokt ook enorm en spuugt het daarna weer uit.
Wij doen het al volgt, we strooien het eten uit over de vloer zodat het hij het bij elkaar moet scharrelen. (we voeren ze nu dus wel apart) Nu geeft hij nooit meer over. Een dikke steen in de bak kan ook, maar was voor Ivan geen optie, ik was bang dat hij zijn tanden erop stuk zou slaan en hij schrokte nog net zo hard.
Als hij een sokje heeft opgegeten en die is er niet uit, zou ik toch maar rap naar de DA gaan voordat hij een darmafsluiting heeft.
Bij een darmafsluiting gaan ze poep spugen en is natuurlijk zeer gevaarlijk.
Wij doen het al volgt, we strooien het eten uit over de vloer zodat het hij het bij elkaar moet scharrelen. (we voeren ze nu dus wel apart) Nu geeft hij nooit meer over. Een dikke steen in de bak kan ook, maar was voor Ivan geen optie, ik was bang dat hij zijn tanden erop stuk zou slaan en hij schrokte nog net zo hard.
Als hij een sokje heeft opgegeten en die is er niet uit, zou ik toch maar rap naar de DA gaan voordat hij een darmafsluiting heeft.
Bij een darmafsluiting gaan ze poep spugen en is natuurlijk zeer gevaarlijk.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Snorko
- Zeer actief
ja daar zijn we ook weer geweest,de DA heeft heel de buik gevoeld en voelt daar niets vreemds,wel heeft ze antibiotica gegeven tegen maaginfecties want dat schijnt te heersen en de hond had ook wat verhoging.vinkje schreef:Als dat sokje er na vier dagen nog niet uitgekomen is, had ik dus allang weer bij de DA gezeten.
misschien is de sok er al weer uit in de ontlasting,dat weten we dus niet.
het is nu4 dagen geleden en ze poept gewoon zoals normaal 3 a 4 keer per dag,dus geen verstopping
de vraag is of het spugen van het schrokkerige eten kan komen omdat nu niet meer duidelijk is wat waardoor komt

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Sokje niet gevonden in de ontlasting dan?????? Lijkt me dat je dat toch moet zien.
Ook geen foto gemaakt???
Over dat schrokken. Hier hadden ze er ook een 'pootje' van. Terwijl ze weer niet de bak achter elkaar leeg eten, dat niet.
Ik heb nu de giant brok (Royal Canin) Die zijn groot, dus ze moeten kauwen erop. Af en toe komt het nog wel eens voor dat Spike nog te snel gaat, maar weinig gelukkig.
Ook geen foto gemaakt???
Over dat schrokken. Hier hadden ze er ook een 'pootje' van. Terwijl ze weer niet de bak achter elkaar leeg eten, dat niet.
Ik heb nu de giant brok (Royal Canin) Die zijn groot, dus ze moeten kauwen erop. Af en toe komt het nog wel eens voor dat Spike nog te snel gaat, maar weinig gelukkig.
- Snorko
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Snorko schreef:ja daar zijn we ook weer geweest,de DA heeft heel de buik gevoeld en voelt daar niets vreemds,wel heeft ze antibiotica gegeven tegen maaginfecties want dat schijnt te heersen en de hond had ook wat verhoging.vinkje schreef:Als dat sokje er na vier dagen nog niet uitgekomen is, had ik dus allang weer bij de DA gezeten.
het is nu4 dagen geleden en ze poept gewoon zoals normaal 3 a 4 keer per dag,dus geen verstopping
de vraag is of het spugen van het schrokkerige eten kan komen omdat nu niet meer duidelijk is wat waardoor komt
schreef ik hierbovenIvan schrokt ook enorm en spuugt het daarna weer uit.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Snorko
- Zeer actief
ja heb het gelezen,bedanktjholsheimer schreef:Snorko schreef:ja daar zijn we ook weer geweest,de DA heeft heel de buik gevoeld en voelt daar niets vreemds,wel heeft ze antibiotica gegeven tegen maaginfecties want dat schijnt te heersen en de hond had ook wat verhoging.vinkje schreef:Als dat sokje er na vier dagen nog niet uitgekomen is, had ik dus allang weer bij de DA gezeten.
de vraag is of het spugen van het schrokkerige eten kan komen omdat nu niet meer duidelijk is wat waardoor komtschreef ik hierbovenIvan schrokt ook enorm en spuugt het daarna weer uit.