Karzan heeft dus 3 soorten honden in zich zitten!
Moeder is Rottweiler X New Foundlander
Vader is Golden retriever
Wat ik dus terug heb kunnen vinden over de 3 rassen lijkt mij heel gunstig, maar wat denken jullie????
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit nu een goede kruizing???
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Is dit nu een goede kruizing???
Liefs Esther

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, in mijn ogen is een kruising nooit gunstig. Je weet gewoonweg niet wat het wordt. Hij kan superwaaks worden door de rotweiler en ook weer heel makkelijk door de golden. Hij kan wild of juist heel rustig worden, heel werklustig of juist een echte familiehond.
Weinig over te zeggen nog
Mensen zouden geheel op basis van de kruising ook kunnen zeggen dat mijn hond een positieve kruising is. Herder is lekker trouw en leert makkelijk, bouvier is lekker rustig en zelfverzekerd en de labrador lief.
In de praktijk blijkt een herder bouvier miks vaak heel moeilijk, alle honden uit deze kruising blijken redelijk moeilijk te zijn, tegen vreemden en tegen andere honden. Het rare is dat ik er nu een keer of 10 een tegen ben gekomen en 9 daarvan konden niet met honden en vreemde mensen, dat zegt toch wel wat denk ik.
Weinig over te zeggen nog

Mensen zouden geheel op basis van de kruising ook kunnen zeggen dat mijn hond een positieve kruising is. Herder is lekker trouw en leert makkelijk, bouvier is lekker rustig en zelfverzekerd en de labrador lief.
In de praktijk blijkt een herder bouvier miks vaak heel moeilijk, alle honden uit deze kruising blijken redelijk moeilijk te zijn, tegen vreemden en tegen andere honden. Het rare is dat ik er nu een keer of 10 een tegen ben gekomen en 9 daarvan konden niet met honden en vreemde mensen, dat zegt toch wel wat denk ik.
-
- Vaste gebruiker
Mijnvorige hond was een kruising Labrador/boevier en dat was echt een superhond!!!!
Waaks, als het moest!!!!! Als mijn vader thuis was bleef hij rustig liggen zodra de bel ging, maar was mijn vader er niet liep hij mee, naar de voordeur en ging hij tussen de geopende deur en degen staan die open deed.
Ondeugend, deed alles wat niet mocht, op een "domme" manier!!! At uit de prullenbak, en had dan de deksel om zijn kop zitten!!!
Lief, maar dan ook ontzettend lief!!!! Vooral in de omgang met kinderen!!! Ik woonde in die tijd in een wijk met veel marokaanse en turkse kinderen en èèn van die kinderen kreeg een helse klap van zijn vader!!! Hij vloog hem echt aan, en had sinds die tijd echt een hekel aan mannen met een jurk aan!!!
Ben dus erg benieuwd wat die van ons nu gaat worden!!!!
Waaks, als het moest!!!!! Als mijn vader thuis was bleef hij rustig liggen zodra de bel ging, maar was mijn vader er niet liep hij mee, naar de voordeur en ging hij tussen de geopende deur en degen staan die open deed.
Ondeugend, deed alles wat niet mocht, op een "domme" manier!!! At uit de prullenbak, en had dan de deksel om zijn kop zitten!!!
Lief, maar dan ook ontzettend lief!!!! Vooral in de omgang met kinderen!!! Ik woonde in die tijd in een wijk met veel marokaanse en turkse kinderen en èèn van die kinderen kreeg een helse klap van zijn vader!!! Hij vloog hem echt aan, en had sinds die tijd echt een hekel aan mannen met een jurk aan!!!
Ben dus erg benieuwd wat die van ons nu gaat worden!!!!
Liefs Esther

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Leuk kruisingen ik heb er ook eentje. Moeders is een volle Duitse herder en werd verliefd op een labrador mix van de vogeltjesmarkt
Ik heb een paar pups uit het nest mogen zien en meemaken en er is een enorm verschil onderling. Innerlijk en uiterlijk. Als je Rataplan bekijkt. Lijkt hij in de verste verte niet op een Herder maar enorm op zijn pa. Zijn karakter is lekker sociaal en mensvriendelijk.
Een van zijn zussen is zijn even beeld qua karakter. Een superhond volgens zijn baasje
Een grotere broer (die schelen wel een kop in grote) heeft ook een heel ander vachttype en zijn kop is ook anders hij is ook niet zo honkvast als Rataplan.
In het asiel heb ik vaak kruisingsnestjes meegemaakt en er is ondeling enorm veel verschil in uiterlijk en innerlijk van de honden.
Toverballen zijn het eigenlijk

Ik heb een paar pups uit het nest mogen zien en meemaken en er is een enorm verschil onderling. Innerlijk en uiterlijk. Als je Rataplan bekijkt. Lijkt hij in de verste verte niet op een Herder maar enorm op zijn pa. Zijn karakter is lekker sociaal en mensvriendelijk.
Een van zijn zussen is zijn even beeld qua karakter. Een superhond volgens zijn baasje

In het asiel heb ik vaak kruisingsnestjes meegemaakt en er is ondeling enorm veel verschil in uiterlijk en innerlijk van de honden.
Toverballen zijn het eigenlijk

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Een hond, kruising of niet, zelfs van het zelfde ras kun je niet altijd in karakter gaan vergelijken. Kinderen uit 1 gezin kunnen ook als dag en nacht verschillen en zo ook met honden. Maar met het oog op jonge kinderen zou ik zelf niet snel voor een kruising gaan, omdat je idd niet weet wat het gaat worden (in karakter). Wij hebben ook bewust een kindvriendelijk ras gekozen en tot aan de grootouders, tantes, ooms, half broer/zus enz zelf ontmoet om echt een goed beeld te krijgen. Met een kruising is dat veel moeilijker.
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!