Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help ze vreet zichzelf op

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

help ze vreet zichzelf op

Ongelezen bericht door Mayonne »

hallo mensen, komt dit jullie bekent voor? Het begon met kleine iritatieplekjes, maar binnen een paar dagen is het zo erg dat ze zichzelf met grof geweld zowat opvreet. de plek wordt helemaal kaal en ze is zijknat van het bijten en klitten volop natuurlijk en naar mijn idee gaat het zelfs stinken en het wordt steeds grote ( ik heb wel al een afspr bij de da ) Weten jullie of dit hotspot kan zijn? En wat is dat precies? en wat kan je doen om dat te voorkomen? alvast bedankt Mayonne Oja het is een bernersennenhond van bijna 5 jaar groetjes mayonne
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

De d.a. kan het ongetwijfeld met zekerheid zeggen, maar het klinkt inderdaad wel als een hotspot. Dat is een plekje dat door iets is gaan jeuken en de hond gaat dan vervolgens er bijten. Bijt de huid stuk en doordat zijn vacht er over zit en de plek nat is gaat het broeien. Vervolgens gaat het wondje weer jeuken en de hond gaat weer bijten.
Er ontstaat dan een 'natte' wond. Vaak met plakkerige zachte korst.
Je kan dan in een kringetje komen.
Als 1 van onze honden er last van heeft is onze oplossing erg drastisch: plek kaalknippen of -scheren en behandelen met hydrocortidermzalf. Verder goed in de gaten houden dat ze er niet constant op aan het bijten zijn.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ben toevallig net terug van de da met Moos voor hetzelfde probleem. Was inderdaad een hotspot. Ik moet hem nu ook insmeren met hydrocortidermzalf.
Hij is wel erg zielig nu hoor; het lijkt mij ook behoorlijk pijnlijk.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

De hond van een kennis heeft dit ook regelmatig; begint met een klein wondje en door het krabben en bijten wordt het steeds erger (hotspot). Naast de zalf, doet hij zijn hond binnenshuis ook altijd een sok om zijn poot zodat de hond zichzelf niet steeds open kan krabben (bij een plek waar hij bijkan met zijn bek zou je ook een kap kunnen overwegen zodat de wond rust kan krijgen)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Ik heb het hier al tig keer gezegd. nog maar een keer.
DERMACURE POEDER bij de drogist. (is tegen zwemmersexceem).
zodra er een rood plekje is, dermacure er op en de jeuk is weg. De hond blijft er af en het geneest binnen 2 dagen.
Oberon heeft na het zwemmen vaak rode plekjes op zijn buik, door het broeien en als ik er niks aan doe gaat hij ook bijten en worden de plekken steeds groter en roder, tot bloedens toe.
Sinds ik goed oplet en meteen de poeder er op doe is dit verleden tijd.
De hydrocortidermzalf is ook wel goed, maar die likken de honden er meestal snel weer af. De poeder is een droge substantie die beter blijft zitten.
Afbeelding
morah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door morah »

Er bestaat nu ook DERMACOOL. Dit is een spray. (firma is Virbac) Bai~lee heeft door haar allergie ook af en toe hotspots, en toen gebruikten we ook hydrocortiderm. Dermacool werkt beter, de jeuk gaat sneller over, waardoor de hond ook niet meer bijt.
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Stang schreef:De hond van een kennis heeft dit ook regelmatig; begint met een klein wondje en door het krabben en bijten wordt het steeds erger (hotspot). Naast de zalf, doet hij zijn hond binnenshuis ook altijd een sok om zijn poot zodat de hond zichzelf niet steeds open kan krabben (bij een plek waar hij bijkan met zijn bek zou je ook een kap kunnen overwegen zodat de wond rust kan krijgen)
Ik had Moos eerst een rompertje aangetrokken; maar daar bleek hij 's nachts gewoon doorheen te bijten.......baasje dacht dat hij er dan wel af zou blijven, beetje dom gedacht dus.
Nu heeft hij inderdaad 's nachts zo'n kap om. Overdag nog steeds het rompertje, want dan kan ik hem in de gaten houden.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Stang schreef:De hond van een kennis heeft dit ook regelmatig; begint met een klein wondje en door het krabben en bijten wordt het steeds erger (hotspot). Naast de zalf, doet hij zijn hond binnenshuis ook altijd een sok om zijn poot zodat de hond zichzelf niet steeds open kan krabben (bij een plek waar hij bijkan met zijn bek zou je ook een kap kunnen overwegen zodat de wond rust kan krijgen)
moet ze ander voer gaan geven of meer bruinbrood voeren door haar voer doen zal het gegarandeerd over gaan,heeft met het eiwit gehalte te maken. de huid word als 3e nier gebruikt.

mol 8)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mol schreef:
moet ze ander voer gaan geven of meer bruinbrood voeren door haar voer doen zal het gegarandeerd over gaan,heeft met het eiwit gehalte te maken. de huid word als 3e nier gebruikt.

mol 8)
Mol, even een vraagje want 1 van onze honden had er ook regelmatig last van (laatste tijd stuk minder gelukkig). Maar heeft het met een teveel aan eiwitten of juist een te kort aan eiwitten te maken?
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Branka schreef:
Mol schreef:

mol 8)
Mol, even een vraagje want 1 van onze honden had er ook regelmatig last van (laatste tijd stuk minder gelukkig). Maar heeft het met een teveel aan eiwitten of juist een te kort aan eiwitten te maken?
teveel aan eiwitten

mol 8)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Vreemd om bruinbrood te adviseren voor honden met huidproblemen. Veel honden krijgen juist huidproblemen van al die granen. Er zijn veel mensen met honden met huidproblemen die na overschakelen op een graanarm/vrij dieet (vaak vers, want in alle brokken stikt het van de granen) juist heel veel verbetering zien.

Of het wel of niet aan het eiwitgehalte kan liggen wil ik van af blijven, maar brood toevoegen om dat lager te krijgen zou zeker niet mijn voorkeur hebben.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

jelle schreef:Vreemd om bruinbrood te adviseren voor honden met huidproblemen. Veel honden krijgen juist huidproblemen van al die granen. Er zijn veel mensen met honden met huidproblemen die na overschakelen op een graanarm/vrij dieet (vaak vers, want in alle brokken stikt het van de granen) juist heel veel verbetering zien.

Of het wel of niet aan het eiwitgehalte kan liggen wil ik van af blijven, maar brood toevoegen om dat lager te krijgen zou zeker niet mijn voorkeur hebben.
ja en toch werkt het heel goed ,door dat de granen hoegenaamd niet verteerd worden en den darmen extra werken door de celulose die er in zitten worden er minder eiwitten op genomen en dus gewoon door gevoert waar door de huid niet meer de overtollige eiwitten krijgen toegedient en er geen bactiriele infectie meer optreed

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mol schreef:

mol 8)
Thanx :ok: Ik zal de tip doorgeven!

Hij geeft trouwens Farmfood met dagelijks lamshart erdoorheen; zou het aan het lamshart kunnen liggen? heeft dat een hoog eiwitgehalte?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mol
Zeer actief

Stang schreef:
Mol schreef:

mol 8)
Thanx :ok: Ik zal de tip doorgeven!

Hij geeft trouwens Farmfood met dagelijks lamshart erdoorheen; zou het aan het lamshart kunnen liggen? heeft dat een hoog eiwitgehalte?
ik dacht altijd dat je farmfood of of was en niet en en
het eiwit gehald van farmfood is toch niet zo hoog??????
meschien is het omdat het bijde tergelijkertijd gegeven word

mol 8)
Mayonne
Vaste gebruiker

Hallo mensen, nou we zijn bij de da geweest en ja hoor bingo, het is hotspot. Ze is een stukje geschoren en heeft zalf eenprik voor de jeuk, eenantibioticaprik en antibioticapillen en een kap. Ze had over de veertig koorts ze knapt iets op maar ze is zo zielig met de kap ze zit maar te hijgen. We doen hem af en toe wel af anders drinkt ze niet. maar dan moeten we echt goed opletten. De da zei dat het iritatie van parasieten kon zijn (maar van vlooien is niets te zien) of van iets buiten (grad ofzo) of van iets van voedsel, maar we moesten eerst maar kijken of het wegging. Maar van zwemmen kan het niet zijn, want ze haat water en vlooien is ook nihil, ze heeft wel pas een teek gehad, maar die zat op haar kop, en dit is op haar achterpoot. Dus zou het het eten kunnen zijn? Ze krijgt al haar hele leven eukenuba large breed (wat volgens de da goed voer is) En trina dat spul wat jij noemde dat voor zwemmersexeem kan dat ook voor gewone iritaties of speciaal voor als ze nat geweest zijn nou dank jullie voor jullie tips en ik hoop dat het snel over is, want ze is gewoon ziekies ervan groetjes mayonne
Mol
Zeer actief

Mayonne schreef:Hallo mensen, nou we zijn bij de da geweest en ja hoor bingo, het is hotspot. Ze is een stukje geschoren en heeft zalf eenprik voor de jeuk, eenantibioticaprik en antibioticapillen en een kap. Ze had over de veertig koorts ze knapt iets op maar ze is zo zielig met de kap ze zit maar te hijgen. We doen hem af en toe wel af anders drinkt ze niet. maar dan moeten we echt goed opletten. De da zei dat het iritatie van parasieten kon zijn (maar van vlooien is niets te zien) of van iets buiten (grad ofzo) of van iets van voedsel, maar we moesten eerst maar kijken of het wegging. Maar van zwemmen kan het niet zijn, want ze haat water en vlooien is ook nihil, ze heeft wel pas een teek gehad, maar die zat op haar kop, en dit is op haar achterpoot. Dus zou het het eten kunnen zijn? Ze krijgt al haar hele leven eukenuba large breed (wat volgens de da goed voer is) En trina dat spul wat jij noemde dat voor zwemmersexeem kan dat ook voor gewone iritaties of speciaal voor als ze nat geweest zijn nou dank jullie voor jullie tips en ik hoop dat het snel over is, want ze is gewoon ziekies ervan groetjes mayonne
hotspot is een bactirelie infectie niks meer en niks minder.

mol 8)
Mayonne
Vaste gebruiker

jullie hebben het over een bepaalde zalf van de da dremo en nogwat, maar ik heb clindacutin gehad, heeft iemand daar ervaringen mee? Maarja zon da zal het toch wel weten en mischien is dit wel weer nieuw groetje mayonne
Mol
Zeer actief

Mayonne schreef:jullie hebben het over een bepaalde zalf van de da dremo en nogwat, maar ik heb clindacutin gehad, heeft iemand daar ervaringen mee? Maarja zon da zal het toch wel weten en mischien is dit wel weer nieuw groetje mayonne
heel veel DA hebben niet zoveel ervaring met hotspot,vraag je DA of hijMALASEB antibacteriele shampo voor je heeft

mol 8)
Mol
Zeer actief

Mayonne schreef:jullie hebben het over een bepaalde zalf van de da dremo en nogwat, maar ik heb clindacutin gehad, heeft iemand daar ervaringen mee? Maarja zon da zal het toch wel weten en mischien is dit wel weer nieuw groetje mayonne
je moet er eigelijk helemaal niks op smeren elke dag gewoon uit wassen met lauw water en blijven spoelen tot het water weer helder is en lekker laten drogen
eerst goed in maseren met die shampo die ik je net zijn 15 min in laten trekken dan uitspoelen zoals ik zeg en binne 14 dagen ben je er van af
en zal er weer haar op gaan groeien.

mol 8)
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Mayonne schreef: En trina dat spul wat jij noemde dat voor zwemmersexeem kan dat ook voor gewone iritaties of speciaal voor als ze nat geweest zijn
Zodra ik, om wat voor reden dan ook een lelijk plekje zie, doe ik de dermacure er op, binnen 2 dagen is het plekje weg.
Maar ik gebruik het ook voor mezelf, een jeukerig pukkeltje slinkt er snel van. ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”