Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aantrekkelijke gesteriliseerde teef???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Aantrekkelijke gesteriliseerde teef???

Ongelezen bericht door Trina »

Er wandelt hier in het bos een mevrouw met een Golden teefje.
De hond is 2 jaar geleden gesteriliseerd, maar sinds een paar weken lijkt het of ze loops is.
Oberon en Puck kunnen niet van haar afblijven en de teef doet niet anders dan blaffen om de reuen weg te krijgen.
Als ik ze tegenkom moet ik mijn honden aanlijnen, anders heeft de teef geen leven.
Vanmiddag renden Oberon en Puck ineens bij me weg en luisterden niet naar mijn geroep en gefluit. :twisted:
en ja hoor, daar liep mevrouw met haar hond.
Ze vertelde dat ze naar de DA was geweest en dat die gezegd had dat de hormonen van haar hond finaal op de loop waren. Ze kreeg medicijnen die dit euvel op moeten lossen.
Volgens haar is bij de sterilisatie zowel de baarmoeder als de eierstokken weggehaald.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Het is voor iedereen een vervelende situatie.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Dat probleem hebben we ook met Cujo.. Ze is gesteriliseerd , maar ruikt nog erg aantrekkelijk voor de reuen :? Erg vervelend is dat, zelfs Kenzo vindt haar af en toe erg lekker ruiken..
Volgens onze DA heeft dat idd met hormonen te maken en zei dat het vanzelf minder werd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

t kan zijn dat er een stukje van een van de eierstokken is blijven zitten waardoor de teef nog wel een "cyclus" blijft houden, heb dit al eerder bij een andere hond gehoord, die is toen nogmaals geopereerd om dat laatste stukje te laten verwijderen

als nl alles er uit is kunnen ze ook geen last meer hebben van dr hormonen, want dan wordt er niets meer geproduceerd ;)
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar het kan dus inderdaad dat een teef na castratie nog "loops" wordt. Een echte loopsheid is het natuurlijk niet, want de eierstokken zijn eruit, maar zo'n teefje ruikt in die periode voor een reu wel heel erg aantrekkelijk (reuen denken te maken te hebben met een loopse teef). In dat geval hebben de bijnieren de hormoonproductie van de eierstokken overgenomen. Dit gebeurt zelden, maar het kan dus wel. Toevallig loopt er hier in de buurt ook een goldenteefje die dat dus heeft. Heel vervelend voor zowel eigenaar als hond.

Dat er een stukje van de eierstokken is blijven zitten, lijkt me stug, maar dat zou dan ook een verklaring kunnen zijn.

Roma is ook gecastreerd en die ruikt voor sommige reuen ook heel aantrekkelijk. Maar zij heeft dat altijd, dus wat dat dan betekent?
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Chaya is ook nog steeds heel erg aantrekkelijk voor reuen. Ik krijg vaak meteen boze blikken en de vraag of ze loops is :? , wat ze dus niet is en niet meer kan worden ook...
Vervelend inderdaad. Waardoor het komt weet ik niet.
Groetjes Rob
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik kom het ook erg vaak tegen. De teef van mjin schoonmoeder die is gecastreerd ruikt ook erg leker voor mijn reu. Erg vervelend inderdaad
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Nou daar ben ik dan mooi mee. Ik ga morgen ergens anders lopen, want mijn honden verrekken het om naar me te luisteren met dat teefje in de buurt. Zelfs Puck, die op een vingerknip al naast me staat, is dan hartstikke doof. Als ze maar eenmaal aangelijnd zijn gaat het wel, maar los, Grrrrrrr
Wij lopen ook altijd in hetzelfde stuk bos en ook als die mevrouw er niet is, zijn de honden vervelend, blijven tijden staan bij plasjes van, zeer waarschijnlijk, die teef en Oberon is 1 x het hele pad afgelopen, waar die mevouw altijd langs gaat als ze weer naar huis gaat,. dit is geen officieel pad, maar door een weiland, dat uitkomt op een drukke verkeersweg. Zij gaat hier langs, omdat het dichter bij haar huis is.
Je zult snappen dat ik doodsangsten uitstond toen Oberon maar bleef lopen in de richting van die weg en niets deed op mijn roepen. Wonder boven wonder draaide hij zich voor de weg om en kwam terug.
Hopelijk gaan die medicijnen hun werk doen.
Ik heb medelijden met die teef, jeetje die opdringerige reuen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”