Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo'n kruising vind ik toch wel een risisco...
Heb zelf een kruising teef Bordeaux/Mastino...
Je weet nooit precies wat het wordt en ik heb er tot nu toe geen spijt van, maar ik kan niet voor 100% zeggen dat ik het weer zou doen.
Er staan regelmatig rotweiler/bourdeaux op marktplaats, er is een persoon die ze graag fokt denk ik.
Ikzelf ben niet voor dit soort kruisingen. Karakters zijn niet voorspelbaar en je kan dus een makkelijke kalme hond treffen of een opgefokt waakmonster met formaat dog.
Dat is dan de vraag.
Ca Cajuina schreef:Is hij gecastreed. (ivm met je vorige topic) of is het een pup?
BD reuen zijn vrij dominant aangelegd. Dus het karakter moet je liggen.
Nee, hij is niet gecastereerd en zijn BD reuen dominanter dan Rottie-reuen???
Hoeft niet nee. Maar jou hond is toch een teef?
Ja, mijn hond is een teef, maar wel ervaring met rottie-reuen!
Oh oke. Nou ja de reu hoeft niet perse dominant te zijn. Wel zijn beide rassen rangorde evoeling enl is in beide rassen het waakinstinct erg hoog. Wat kan resultern in extreme waaaksheid. Mijn 1ste hond was een lruising herder-bouvier. (net als die van Marc) Ontzettend lief beest voor ons maar iet voor andere. Dit hoor je vaak over deze specifieke kruising dus het kan best dat dit ook geval is bij deze kruising.
En eigenlijk als hij niet gecastreerd is zou ik dan gaat voor een versie uit het asiel die dat al wel is. Ivm met de vorige discussie dat je nooit weet van de uitkomst van de castratie oplevert en je dan beter ee hond kan hebben waarvan het karakter bekent is.
In ieder geval succes
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera
Ik heb zelf een kruising rottweiler/appenseller (reu) en een kruising Am.Bulldog/Duiste Dog (teef) en ik heb nog nooit spijt gehad!!!!
Je weet nooit wat er uitkomt.... Dice kruisin RW/AS is klein gebleven, maar ontzettend lief en onderdanig en de kruising BD/DD is ontzettend groot geworden ook heel onderdanig en luisteren goed!!
Kruisingen zijn wel vaak sterker dan rashonden met gezondheid, maar je weet inderdaad nooit zeker wat je in huis haalt!!
diesel/dice schreef:Ik heb zelf een kruising rottweiler/appenseller (reu) en een kruising Am.Bulldog/Duiste Dog (teef) en ik heb nog nooit spijt gehad!!!!
Je weet nooit wat er uitkomt.... Dice kruisin RW/AS is klein gebleven, maar ontzettend lief en onderdanig en de kruising BD/DD is ontzettend groot geworden ook heel onderdanig en luisteren goed!!
Kruisingen zijn wel vaak sterker dan rashonden met gezondheid, maar je weet inderdaad nooit zeker wat je in huis haalt!!
Ca Cajuina schreef:
Ligt er maar net aan welke kruising je hebt Deze stelling gaat niet helemaal op hoor
en dat is nog lang niet onderzocht ofzo...
Hoe bedoel je?
Ik heb nog nooit gehoord of het officieel ook onderzocht is
Oke dan snap ik hem Inderdaad.
Daarnaast hebben verschillende rassen zoveel erfelijke afwijkingen. Zeg dat je bijvoorbeeld een dh en bd kruist (zonder natuurlijk gekeken te hebben naar de voorouders want dat doen mensen met kruisingen niet) dan heb je zoals ik het bekijk een hoge kans op HD. Omdat dit in beide rassen veel voorkomt.
Hoe ik daar bij kom dat kruisingen VAAK (dus niet altijd) sterker zijn dan rashonden, omdat bij doorfokken vaak ziektes voorkomen.... dat heb je bij kruisingen veel minder snel.... ze worden ook vaak ouder dan rashonden..... dat is tenminste ook wat 2 dierenartsen zeiden tegen mij, + dat elk ras zijn eigen kwalen heeft... bijv. bij de golden retriever komt t meeste heup problemen voor en zo heeft elk ras wel iets, bij kruisingen heb je minder kans op gezondheidsproblemen..... tuurlijk zijn er ook kruisingen die ook gezonheidsproblemen hebben , maar minder vaak dan bij rashonen ??? is wat ik te horen heb gekregen van dierenartsen. Dit is niet de reden dat ik kruisingen heb, want mijn volgende hond zal waarschijnlijk wel een rashond zijn....
diesel/dice schreef:Mijn honden zijn 1,5 jaar en 10 maanden.
Ik denk dat er gevraagd werd naar de leeftijd van je honden omdat je zegt dat ze heel makkelijk en onderdanig zijn. Dat weet je dus nog helemaal niet nu blijkt dat ze pas 1,5 en 10 maanden zijn.
Een hond op die leeftijd van deze grootte-klasse is vrijwel altijd makkelijk en onderdanig. Hoe het werkelijke karakter en de persoonlijkheid wordt weet je pas over een jaartje zeker bij je oudste pup
diesel/dice schreef:Mijn honden zijn 1,5 jaar en 10 maanden.
Hoe ik daar bij kom dat kruisingen VAAK (dus niet altijd) sterker zijn dan rashonden, omdat bij doorfokken vaak ziektes voorkomen.... dat heb je bij kruisingen veel minder snel.... ze worden ook vaak ouder dan rashonden..... dat is tenminste ook wat 2 dierenartsen zeiden tegen mij, + dat elk ras zijn eigen kwalen heeft... bijv. bij de golden retriever komt t meeste heup problemen voor en zo heeft elk ras wel iets, bij kruisingen heb je minder kans op gezondheidsproblemen..... tuurlijk zijn er ook kruisingen die ook gezonheidsproblemen hebben , maar minder vaak dan bij rashonen ??? is wat ik te horen heb gekregen van dierenartsen. Dit is niet de reden dat ik kruisingen heb, want mijn volgende hond zal waarschijnlijk wel een rashond zijn....
tja... en goede fokkers letten op de erfelijke afwijkingen van hun ras en sluiten die dan ook zoveel mogelijk uit om een sterk ras te krijgen...dus dan kan ik ook wel zeggen.. DUS de rashonden zijn sterker.
Van kruisingen weet je vaak niet eens wie de voorouders zijn en wat voor afwijkingen die hebben omdat daar nooit op gecontroleerd is. Bij de rashonden komt dit aan het licht omdat veel honden erop onderzocht worden.
Ik zei ook dat ik dit van geleerde dierenkenners heb vernomen.... ik twijfelde er niet aan dat die wellicht het bij het verkeerde eind zouden hebben...
Mijn honden zijn inderdaad wel wat jong omdat te kunen bepalen, maar heb al eerder honden gehad....... 1 daarvan is 15 geworden en de andere is inmiddels 10 (van mijn ouders... ook een kruising) en is inmiddels 11!
Maar ik kan ook verkeerd ingelicht zijn door die dierenartsen... reken mij daar nie op af ik zei alleen wat ik weet en/of geleerd heb over kruisingen...........
Ik schreef de leeftijd erbij omdat mijn honden te jong zijn omdat te beoordelen ofdat ze onderdanig zijn etc.
Maar dat het ook op langere termijn ongeveer zo kan zijn.. aangezien mijn andere hond dezelfde kruising is dan die ik nu heb!
Ik ben niet anti- rashond zoals ik al eerder zei, mijn volgende hond zal waarschijnlijk ook een rashond zijn, maar ik deelde alleen mede wat ik er overgehoord had en wist uit ervaring....
diesel/dice schreef:Ik schreef de leeftijd erbij omdat mijn honden te jong zijn omdat te beoordelen ofdat ze onderdanig zijn etc.
Maar dat het ook op langere termijn ongeveer zo kan zijn.. aangezien mijn andere hond dezelfde kruising is dan die ik nu heb!
Ik ben niet anti- rashond zoals ik al eerder zei, mijn volgende hond zal waarschijnlijk ook een rashond zijn, maar ik deelde alleen mede wat ik er overgehoord had en wist uit ervaring....
Je wordt niet aangevallen hoor. Alleen je stelling was een beetje kort door de bocht en daar reageren mensen op
Ca Cajuina schreef:
Je wordt niet aangevallen hoor. Alleen je stelling was een beetje kort door de bocht en daar reageren mensen op
nee hoor.. wij lieten alleen maar zien dat het ook anders uitgelegd kan worden. Zo zie je dat niet alles wat je hoort meteen waarheid hoeft te zijn... Maakt niet uit... zo leer je elke dag weer iets